6 dažniausios įkrovimo sistemos gedimo priežastys

Dažniausia gedimo priežastis elektros sistemoje yra generatoriaus gedimas. Kas dažniausiai sugenda tame mazge ir kokios gedimo priežastys įkrovimo sistemoje? Pateikiame šešis pavyzdžius.

Kintamosios srovės generatorius konvertuoja mechaninę energiją į elektros energiją. Transporto priemonėse atsako už visą elektros tiekimą ir akumuliatoriaus įkrovimą. Generatoriaus patvarumas priklauso nuo daugelio veiksnių.

Nutrūkęs dirželis

Labai dažna kontrolinės lemputės užsidegimo priežastis yra nutrūkęs dirželis, kuriuo generatorius yra prijungtas prie  alkūninio veleno. Jam nutrūkus, reikia nustatyti nutrūkimo priežastį. Jei problema tik dirželyje, kuris buvo per senas arba sugadintas neteisingai montuojant, gedimą galima pašalinti pakeičiant seną dirželį nauju. Nutrūkęs dirželis gali užblokuoti vieną iš sistemos elementų arba sukelti mechaninį gedimą, pvz.: veleno, kuris aštria briauna nutraukė dirželį. Tada problema komplikuojasi, nes reikia nustatyti dirželio nutrūkimo priežastį ir ją pašalinti.

Sudegęs reguliatorius ir diodų blokas

Generatoriaus įtampos reguliatorius padeda išlaikyti pastovią įtampą nepriklausomai nuo variklio apsukų. Šio elemento gedimą dažniausiai sukelia montavimo klaidos – neretai fabrikinės. Kalbama apie netinkamą akumuliatoriaus laidų pajungimą. Staigus trumpasis jungimas gali sunaikinti reguliatorių arba lygintuvo diodų bloką, kuris atsakingas už akumuliatoriaus įkrovimą.

Sudegęs įtampos reguliatorius

Jei pažeistas yra tik reguliatorius, o diodų blokas lieka nepakitęs, tikėtina priežastis yra užpylimas. Į reguliatorių galėjo patekti vandens arba darbinio skysčio, alyvos. Šiuo atveju svarbu nustatyti nuotėkio šaltinį, siekiant išvengti panašių atvejų.

Sudegęs statorius

Statorius yra generatoriaus elementas, kur generuojama srovė. Dėl statoriaus gedimo kaltas per didelis generatoriaus apkrovimas, kuris veda prie jo perkaitimo. Per didelė apkrova gali būti dėl kelių priežasčių – naudojant per daug įrangos(pvz.: langų apipūtimą), blogas akumuliatoriaus stovis dėl kurio pastoviai jis įkraunamas per generatorių arba susidėvėję generatoriaus elementai. Statoriaus perkaitimo pasekmė yra izoliacijos sunaikinimas ir trumpas jungimas tarp apvijų.

Sugadintas rotorius

Srovė  statoriuje yra pagaminama dėka rotoriaus, formuojančio magnetinį lauką. Rotorius gauna mechaninę energiją iš alkūninio veleno. Jo nepakankamumas dažniausiai susijęs su komutatoriaus sudėvėjimu, elementu atsakingu už srovę. Gedimo priežastis gali būti ir dėl surinkimo klaidų pvz.: per silpni saitai tarp rotoriaus ir komutatoriaus.

Sudėvėti guoliai

Generatorius taip pat gali strigti dėl jo dalių susidėvėjimo. Priešlaikinis guolių susidėvėjimas yra dėl to, jog yra pagaminti iš prastos kokybės medžiagos. Jų susidėvėjimui įtakos gali turėti ir įvairūs teršalai skysčių ir kietųjų dalelių pavidalu. Generatoriaus skriemulys su laiku susitrina. Ypač neigiamas simptomas yra jo netolygus susidėvėjimas pvz.: ne ant ašies uždėtas briaunuotas diržas (labai susidėvėjęs arba neteisingai sumontuotas). Skriemulio susidėvėjimo priežastimi gali būti sugedusi diržo įtempimo sistema ir neteisingai sumontuoti komponentai.

„Lauber“ ekspertas pataria: „venkite dalinio remonto“

  • Generatoriuje yra daug komponentų, kurie gali sugesti. Šie komponentai susidėvi eksploatacijos metu. Neverta keisti atskirų komponentų, pvz.: pakeisite tik reguliatorių ir po kiek laiko pasirodys, jog susidėvėję guoliai ir po trumpo laiko reikės demontuoti generatorių, kurio demontavimas daugelyje automobilių yra sudėtingas Tuo atveju, jei sutriktų generatoriaus darbas, protingiausia būtų regeneruoti jį gamykloje, kuri visiškai atstatys jo parametrus arba nusipirkti naują generatorių. Naujas generatorius gali būti visai nebrangus, kaip neseniai rinkoje pasirodęs biudžetinis „Stardax“ modelis. „Stardax“ ženklo produktas yra puiki alternatyva žmonėms, kurie ieško generatoriaus arba starterio žema kaina, bet naujo produkto, neregeneruoto, – sako Grzegorz Nowaczyk iš firmos „Lauber“.

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!