Mokslinių tyrimų ir plėtros centras „Turbo-Tec“ – specializuota laboratorija, įrengta su profesionaliu aptarnavimu, kur diagnozuojami gedimai, kuriuos sunku patikrinti ir pašalinti. Vienas iš jų – 1.9 TDI koncerno VW variklis, kuris trūkčioja.
– Į mūsų kompanijos pardavimų departamentą kreipėsi klientas, norėdamas patikrinti techninę siurbliuko, esančio koncerno VW 1.9 TDI variklyje, būklę. Jam nerimą sukėlė transporto priemonės drebėjimas, kai variklio apsukos siekia nuo 2000 iki 3000. Tuo pačiu, tikrindamas savo diagnostiniu kompiuteriu elektros energijos tiekimo sistemos parametrus ir diagnozavo neteisingas purkštuko reguliavimo normas kiekvienam cilindrui. Dėl aprašytų defektų mechanikas nusprendė išmontuoti siurblį-purkštuką ir išbandyti. Po bandymo su prietaisais skirtais būtent siurbliams-purkštukams aptiktos sumažintos įpurškiamo kuro dozės variklio vidutinės ir aukštos apkrovos diapozone – sako Piotr Kozub, mokslinių tyrimų ir plėtros padalinio darbuotojas, taip pat teikiantis ir garantinį aptarnavimą.
Klientas nusprendė remontuoti, o kai automobilis buvo suremontuotas ir po remonto išbandytas, klientas pareiškė, kad po siurblio-purkštuko komplekto sumontavimo, situacija nepasikeitė – automobilis toliau trūkčiojo ir normaliai nedirbo.
– Kreipiausi į mechaniką ir pasiūliau keletą testų, kad įsitikinčiau, jog visi kiti komponentai veikia tinkamai. Mano prašymu mechanikas patikrino siurblio pradinio slėgio srautą, slėgį už tandeminio siurblio, elektros instaliaciją, ieškodamas pamestos masės, kol neįsitikino, kad slėgis cilindruose yra geras. Remontuodamas naudojo antrą automobilį su tokiu pačiu varikliu, bet nepastebėjo jokios anomalijos, o trūkčiojimas liko nepakitęs – pasakoja Piotr Kozub. – Aš nusprendžiau padėti klientui asmeniškai apsiėmęs tirti automobilį mūsų servise. Buvau įsitikinęs, kad kažką pražiūrėjome. Paėmėme automobilį, apklausėme klientą ir pradėjome ieškoti variklio trūkčiojimo bei galingumo praradimo priežasčių. Patikrinus siurblio-purkštuko sumontavimą, lizdus ir slėgį, neaptikome jokių pažeidimų. Dėl saugumo siurblį-purkštuką sumontavome dar kartą, montuojant viską žingsnis po žingsnio, laikantis montavimo eiliškumo – aiškina „Turbo Tec“ specialistas.
Prasidėjo dinaminiai bandymai su transporto priemone. Analizuojant kliento duomenis ir atliktus testus, atkreipėme dėmesį, kad gedimai, priešingai bandymams, pasireiškia, kai variklis apkrautas, o testai buvo atliekami prie tuščios eigos ir be variklio apkrovimo. Primename, kad trūkčiojimas pasireikšdavo prie 3000 aps./min. Sutelkėme dėmesį į tandeminį siurblį. – Dirbant varikliui tuščia eiga ir be apkrovimo parametrai buvo normalūs, bet padidinus apkrovą, generuotas siurblio slėgis krisdavo iki minimalaus slėgio ir automobilis pradėjo trūkčioti, tuomet pamačiau pirmą įtariamąjį – pažymi Piotr Kozub. – Mūsų dėmesys yra sutelktas į siurblio darbą. Kitas žingsnis – patikrinti, ar iki siurblio ateina reikiamas spaudimas iš kuro filtro. Vėl atsirado slėgio kritimas po apkrovos. Buvo patikrinti laidai, filtras ir filtras siurblyje. Paaiškėjo, jog reikėjo pakeisti siurbliuką bake ir išvalyti valymo filtrą. Negalvodami pakeitėme siurbliuką nauju ir pradėjome eilinius testus, pradžioje servise, o po to kelyje. Gedimas negrįžo – sako „Turbo-Tec“ specialistas.
Net ir toks gerai žinomas variklis kaip 1,9 TDI gali sukelti problemų. Diagnozė yra sudėtingas ir komplikuotas procesas, reikalaujantis tiek žinių, tiek specialių įrankių. Todėl „Turbo-Tec“ siūlo savo paslaugas: – Jeigu bus beviltiškas įvykis, sunkus ir neduos Tau ramybės, susisiek su mumis, ir mes išspręsime Tavo problemą – deklaruoja Piotr Kozub, mokslinių tyrimų ir plėtros „Turbo-Tec“ departamento darbuotojas.
Zanavykas, 10 liepos 2019, 7:52 9 0
Po tokio gedimo nustatymo ir taisymo piniginė tikriausiai ženkliai suplonėjo,dabar beveik visi meistrai jeigu kokia nors problema variklyje tai iš karto pukštukai,purkštukai,o pasirodo kad būna gedimas visai nuo kito galo,ir atrodo paprastesnis.Kad kas nors taip smulkiai viska tikrintų tikrai retenybė.Įdomu buvo paskaityti.Dėkoju.
Atsakyti