Dyzelinių variklių purkštukų remontas ir regeneracija

29 sausio 2014, 23:36

Sukūrę pirmąjį dyzelinį variklį, konstruktoriai mąstė, kokiu būdu tiksliai dozuoti kurą, tiekiamą į cilindrus. Dėl įpurškiamo kuro kiekio nebuvo didesnių problemų, tačiau išpurškimas neleisdavo konstruktoriams ramiai miegoti ir jie laužydavo galvas, mėgindami surasti kuo geresnį šios problemos sprendimą.

Be to, aštuoniasdešimtaisiais metais iškilo problemos dėl įpurškimo sistemų pritaikymo ekologiniams reikalavimams. Tai buvo tikras iššūkis. Iš pradžių buvo pakeistas adatos kūgis taip, kad tarp susilietimo elemento ir vadinamojo šulinėlio liktų kuo mažesnis plyšys. Dėl šių veiksmų, visų pirma, sumažejo išmetamų juodų dūmų (dažnai pasitaiko senose konstrukcijose) ir kuro sąnaudos, bet reikalavimai vis augo. 1984 metais firma „Bosch“ išleido į rinką elektronikos valdomą įpurškimo siurblį (EDC). Pirmuoju „Bosch“ klientu, pritaikiusiu naująjį sprendimą, tapo firma BMW.

Po to buvo kitos firmos, tarp jų firma „Lucas“, išleidusi į rinką labai sudėtingą įpurškimo siurblį, kurį pavadino sistema EPIC. Šią sistemą dažniausiai naudojo „Ford“, „Renault“, „Peugeot“ bei „Fiat“ markių automobilių gamintojai.

Tuo pat metu visas dėmesys buvo sutelktas į purkštukų tobulinimą. Pradėta naudoti dviejų spyruoklių purkštukus su adatos pakilimo davikliu, o devyniasdešimtųjų metų pabaigoje pasirodė visiškai nauji purkštukai ir prasidėjo COMMON RAIL purkštukų era.

COMMON RAIL purkštukas – montavimas į variklį

Šiuo metu „Common Rail“ purkštukai naudojami daugumoje dyzelinių variklių, nepriklausomai nuo to, ar tai lengvasis automobilis, sunkvežimis, ar žemės ūkio mašina. Nuo to laiko, kai jie pradėti naudoti, vartotojams ir juos aptarnaujantiems mechanikams atsirado nauja problema. Po tam tikro eksploatacijos laikotarpio iš po purkštukų pradeda sunktis nesudegusio kuro dalelės bei išmetamosios dujos. Dažnai tai pasireiškia garsesniu variklio darbu; garsas panašus į išmetimo kolektoriaus šniokštimą, tačiau ne visuomet girdimas. Dėja, jei vairuotojas to nepastebi laiku, anga aplink purkštuką aplimpa teršalais, išsiveržianciais iš degimo kameros, kurie laikui bėgant sukieteja ir užkemša priejimą prie purkštuko. Toks gedimas atsiranda dėl aukšto kompresijos slėgio, aukšto įpurškimo slėgio, taip pat dėl gamintojų naudojamų silpnesnių purkštukų tvirtinimo elementų. Kaip pavyzdį galima pateikti naudojamus 6 mm skersmens varžtus, nors anksčiau paprastai buvo naudojami 8 mm skersmens varžtai, arba tvirtinama tik dviem varžtais. Labai dažnai toks šniokštimas pasitaiko „Mercedes“ varikliuose, ypač „Mercedes Sprinter“, „Peugeot HDI“ ir „Ford 1.6“, BMW varikliuose bei daugelyje kitų modelių. Prikepusį purkštuką demontuoti yra labai sudetinga ir sunku, tam reikia daug laiko ir kantrybės. Kai visi pagrindiniai demontavimo metodai neduoda rezultatų, lieka būdas, kurį taikant pažeidžiamas visas purkštukas. Taikant šį būdą, purkštukas iš dalies išardomas ir iškalamas specialiu rankiniu arba hidrauliniu atbuliniu plaktuku. Dėja, atliekant šią operaciją purkštukas gali nutrūkti, tuomet tenka nuimti variklio galvutę ir iškalti likusį elementą iš vidaus arba jį išgręžti elektriniu grąžtu.

Tam, kad to išvengtumėte, būtina atkreipti dėmesį į pašalinius variklio garsus ir nedelsiant reaguoti (kreiptis į automobilių servisą).

Tradicinių ir dviejų spyruoklių purkštukų COMMON RAIL (HDI, CDI) regeneracija ir remontas

Kai purkštukas yra pristatytas, pirmiausia jis yra paruošiamas. Užaklinus įėjimo ir išėjimo angas, pirmiausia nuvalomas antgalis. Dažnai purkštukai būna padengti degėsiais (ypač „Peugeot“ ir „Mercedes“ markių automobiliuose).

Kitas žingsnis – tai purkštuko plovimas specialiame skystyje ultragarsinėje plovykloje.

Tik po to atliekamas pirminis purkštuko bandymas specialiame stende, kur pašalinamas jame esantis senas dyzelinis kuras. Po šių veiksmų purkštukas patenka į firmos „Bosch“ automatinį purkštukų bandiklį EPS200, kur atliekamas automatinis jo testas.

Jei testo rezultatai yra neigiami, pradedama remonto procedūra. Naudojant specialų laikiklį purkštukas išardomas ir pradedama jo patikra (pagal anksčiau minėto testo rezultatus mechanikas žino, į ką reikia atkreipti dėmesį). Patikros metu reikalingas mikroskopas ir kiti tikslūs prietaisai. Visi remonto darbai atliekami labai švariose patalpose, beveik laboratorinėmis sąlygomis.

Surenkant purkštukus, visi jų elementai priveržiami naudojant dinamometrinius raktus, o patys purkštukai yra įtvirtinti specialiuose laikikliuose. Toks remontas užtikrina ilgą regeneruoto elemento eksploatacijos laiką.

Galiausiai purkštukas vėl patenka į automatinį bandiklį, kur atliekamas jo patikrinimas. Atlikus testą, spausdinamas patikros protokolas ir purkštukas gali būti montuojamas automobilyje.

Patarimai montuojantiems purkštukus į variklį

Toliau išdėstytus nurodymus reikia taikyti visuomet, nebent automobilio instrukcija numato kitokius veiksmus:

·                       Jei pastebėjote teršalus kuro filtro viduje, o ypač smulkias drožles, būtina išvalyti kuro baką ir visą kuro tiekimo sistemą, be to, patikrinti reikia ne tik purkštukus, bet ir aukšto slėgio kuro siurblį. Kai kuriais atvejais dėl adhezijos reiškinio būtina pakeisti visą kuro tiekimo sistemą (adhezija – kietųjų arba skystųjų kūnų viršutinių sluoksnių prisiglaudimas, susijungimas).

·                       Naujas arba regeneruotas purkštukas turi apsauginius gaubtelius ant kuro įejimo ir išėjimo jungčių – juos reikia nuimti tik sumontavus purkštuką variklyje, prieš pat kuro vamzdelių prijungimą.

·                       Nuo montavimo vietos reikia nuvalyti degėsius, alyvą ir kitus teršalus – atkreipti dėmesį į tai, kad teršalai nepatektų į cilindrą.

·                       Visuomet montuokite naujas tarpines po purkštukais – įsitikinkite, ar purkštuko lizde neliko senos tarpinės likučių.

·                       Patikrinkite, ar purkštuko lizdo paviršius variklio galvutėje yra tinkamos būklės. Jei jis subraižytas, tai net nauja tarpinė gali nepadėti – būtina išlyginti paviršių specialia freza.

·                       Kiekvienam purkštukui montuoti būtina naudoti specialią montavimo pastą – tinka tik keraminė pasta (kitos pastos, pvz., vario, sukelia aliuminio galvutės koroziją). Pastos galima įsigyti mažomis tubelėmis.

·                       Nuorinkite sistemą pagal gamintojo nurodymus, priešingu atveju nauji (arba regeneruoti) purkštukai gali būti sugadinti. Tai ypač aktualu „Delphi“ ir „Siemens“ purkštukams.

·                       Paleidus variklį būtina (jei automobilyje numatyta tokia procedūra) adaptuoti purkštukus naudojant diagnostinį bandiklį.

·                       Kai kuriuose automobiliuose purkštuko elektrinio kištuko ištraukimas gali sukelti elektroninės sistemos sutrikimus.

·                       Visuomet naudokite naują kuro filtrą.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Specas, 15 lapkričio 2016, 10:24 0 0

BMW viena is veliausiai idiegusi Common Rail. Piroji buvo Alfa Romeo 1997m. mercedes ir Chrysler

Atsakyti