7 pavyzdžių, kaip itin stipriai nusidėvi stabdžių kaladėlės – Steinhof vadovas

22 balandžio 2024, 21:31

Stabdžių sistema yra atsakinga už kiekvieno transporto priemonės saugumą. Tai yra daugybės komponentų bendradarbiavimas. Stabdžių kaladėlės yra eksploatacinės dalys, tačiau jos gali dėvėtis itin stipriai. Šiandienos Steinhof vadove surinkta keletas kaladėlių nusidėvėjimo pavyzdžių.

Stabdžių diskai ir kaladėlės yra duetas, labai svarbus efektyviam stabdymui. Jei tarp jų trūksta trinties medžiagos, arba vienas iš elementų perkaito arba keitė savo pradinę formą, saugus transporto priemonės sustabdymas praktiškai neįmanomas.

Todėl reguliari stabdžių sistemos priežiūra yra lemiamas saugumui kelyje. Svarbu taip pat aktyviai reaguoti į visus nerimą keliančius pasikeitimus, atsirandančius stabdžių sistemos veikloje. Tai padės išvengti daugelio rimtų taisymų.

7 pavyzdžiai itin stipraus stabdžių kaladėlių nusidėvėjimo

  1. Stabdžių kaladėlių perkaitinimas: Gali sukelti trinties koeficiento tarp kaladėlės ir stabdžių disko sumažėjimą, dėl ko vairuotojui reikės didesnio spaudimo stabdžių pedalui. Tai gali sukelti netinkamas stabdžių suportų stipinimo atbulinimas, staigus stabdymas iš didelių greičių, nepakankamas stabdžių aušinimas, arba kaladėlės laisvumo trūkumas giduose. Taip pat problematiškas yra “fadingo” reiškinys, kuris sumažina stabdymo efektyvumą.
  2. Nelygus kaladėlės nusidėvėjimas: Gali sukelti stabdymo jėgos netinkamą paskirstymą ir stabdžių disko sugadinimą. Tai dažnai kyla dėl netinkamo stabdžių sistemos dalių valymo, neteisingo kaladėlės sumontavimo, stabdžių diskų drebėjimo arba jų nusidėvėjimo.
  3. Netipiškas dėvėjimas (įtrūkimai/patrupimai trinties medžiagoje): Tai pažeidimas dėl netinkamo sumontavimo arba medžiagos defekto. Kaladėlė gali būti sugadinta tiek darbo paviršiuje, tiek krašto srityje.
  4. Netipiškas nusidėvėjimas (pvz., ilginiai grioveliai darbo paviršiuje): Dažniausiai tai yra disko griovelių pažeidimas dėl per didelio nusidėvėjimo. Šiuo atveju Steinhof rekomenduoja pakeisti visą diskų ir kaladėlių komplektą.
  5. Ypatingai didelis trinties medžiagos dėvėjimas: Gali lemti kaladėlės iškritimą iš suporto stabdant. Sudėtingesnėse stabdžių sistemose nusidėvėjimas yra stebimas elektroniniu būdu.
  6. Stabdžių kaladėlės požeminė korozija: Tai trinties medžiagos atsiskyrimas nuo nešančios plokštės, pagreitinamas drėgmės ir išorinių faktorių, kaip antai kelių druska.
  7. Stabdžių kaladėlės trinties medžiagos sluoksniavimasis: Gali būti sukeltas terminio pažeidimo, pernelyg didelio transporto priemonės apkrovimo, EBS sistemos gedimo arba medžiagos defekto. Šiuo atveju taip pat kalbame apie žemesnės kainos lygio produktus, taip pat apie kraštutinį nepriežiūrą.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!