Pneumatinė pakaba elektriniame automobilyje. Kuo ji skiriasi nuo standartinės?

16 balandžio 2024, 17:11

Pneumatinė pakaba naudojama tiek elektriniuose, tiek tradiciniuose dyzeliniuose automobiliuose. Kokios yra skirtumai tarp šių transporto priemonių pakabų sistemų?

Panašumai ir skirtumai

Nors elektriniai automobiliai iš principo yra sunkesni nei jų dyzeliniai atitikmenys ir jų sunkiojo centro taškas yra žemiau, pakaba nesiskiria žymiai. Iš tikrųjų tradicinė spyruoklė-amortizatorius ar pneumatinis maišelis, pasirinktinai derinami su aktyviuoju amortizatoriumi, yra labai panašūs į tuos, kurie naudojami dyzeliniuose transporto priemonėse.

Tačiau faktas yra tas, kad pakabos sistemos yra pritaikomos prie konkrečių platformų, ant kurių yra konstruojami elektriniai automobiliai, todėl jų charakteristikos ir nustatymai skiriasi. Skiriasi ir slopinimo kreivės, kaip ir dyzeliniuose automobiliuose. Kalbant apie pakabos remonto požiūrį, nereikia naudoti kitokių įrankių ar dalyvauti specialiuose mokymuose.

Pneumatinės pakabos privalumai EV transporto priemonėse

Viena iš minėtų elektrinių automobilių charakteristikų yra didesnė masė ir jos kitokio pobūdžio pasiskirstymas dėl įtaisytų elementų rinkinių, elektrinių variklių ir priedų buvimo. Vienas iš pagrindinių pneumatinės pakabos naudojimo dyzeliniuose automobiliuose tikslų buvo galimybė sumažinti masės pasiskirstymo skirtumus ir optimizuoti važiavimo įvairiomis kelių sąlygomis charakteristikas. Būtent ši pneumatinės pakabos gebėjimas automatiškai lygiuotis yra priežastis, kodėl gamintojai apsvarsto šio tipo pakabos naudojimą projektuodami elektrinius automobilius. Pneumatinė pakaba užtikrina optimalų vairavimą su tinkamu kelionės komforto lygiu.

Didelis iššūkis, su kuriuo susiduria elektrinių automobilių gamintojai, yra nuvažiuojamas atstumas, priklausantis nuo baterijos talpos. Žinoma, yra daugybė veiksnių, kurie turi įtakos nuvažiuojamam atstumui, ir tai apima, tarp kitų dalykų, eismo sąlygas, aplinkos temperatūrą, važiavimo stilių, elektros ir elektronikos sistemų, pvz., šildymo ir oro kondicionavimo, naudojimą, taip pat bendrą transporto priemonės masę kartu su keleiviais ir/arba kroviniu ir keliamą atsparumą. Vienas iš būdų sumažinti oro pasipriešinimo koeficientą ir maksimizuoti važiavimo trukmę yra naudoti pneumatinę pakabą, kuri gali reguliuoti atstumą nuo automobilio iki kelio paviršiaus ir mažinti atsparumą. Tai yra ypač svarbu važiuojant greitkeliu. Todėl augant elektrinių automobilių parkui, tikėtina, kad bus stebimas padidėjęs pneumatinės pakabos naudojimas.

Arnott inžinierių kompanijai dalyvavimas projektuojant pakabos sistemas elektriniams automobiliams yra natūrali darbo evoliucija, kuri yra jų dalis jau dešimtmečius. Dėka firmos tyrimų laboratorijai, bandymų trasai bei bandymų automobilių parkui, mūsų darbuotojai gali paversti bet kokią projektą ar koncepciją realiu produktu ir sprendimu.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!