Alyvos filtras aukštyn kojomis

30 rugpjūčio 2015, 22:35

„Mahle“ inžinieriai sukūrė ir idealiai užsandarino alyvos filtrą OC 593/3, kuris prisukamas ypatinga padėtimi. Į ką būtina atkreipti dėmesį jį keičiant?

Remonto įmonėms palanki transporto priemonių ir variklių konstrukcija užtikrina, kad remonto darbai nesukels didesnių sunkumų. Tokiu pavyzdžiu galėtų būti „VW/Audi“ koncerno 1,2 ir 1,4 l tūrio TSI varikliai, kuriuose alyvos filtras įrengtas taip, kad būtų lengvai pasiekiamas iš vidaus. Filtras, gaminamas kaip užsukamas alyvos filtras, kuris montuojamas visiškai atvirkščiai. Tokia jo padėtis sutrumpina remonto darbus ir sumažina jų kainą. Keičiant filtrą būtinas naujo tipo filtras, nes jį išimant, kai reikia pakeisti alyvą, alyva iš filtro jokiu būdu negali išbėgti – ji sugadintų generatorių ir diržinę pavarą. Dėl šios priežasties „Mahle“ specialistai buvo priversti sukurti naujos, visiškai sandarios konstrukcijos alyvos filtrą. Taigi inžinieriai pasiūlė naujovišką, patikimą, remonto įmonių reikmes atitinkantį kūrinį.

Apsaugos nuo ištekėjimo montavimas: grįžtamojo srauto blokavimas įtekėjimo ir ištekėjimo dalyse

Įtekėjimo (nevalyta alyva) ir ištekėjimo iš filtro dalyse (išvalyta alyva) blokuojamas grįžtamasis srautas: temperatūrai ir cheminiams veiksniams atsparūs elastomerai patikimai uždaro įtekėjimą ir ištekėjimą iš filtro, kai išjungiamas variklis. Alyvos filtre tuo metu esanti alyva lieka filtre ir gali būti naudojama visoms judančioms varomojo agregato dalims tepti iš karto, kai tik variklis yra užvedamas. Užvedus variklį, suveikia ir alyvos siurblys, atsiveria abu grįžtamojo srauto blokavimai ir variklinė alyva ima tekėti per filtrą, kuriame ji valoma. Naujoviška filtro konstrukcija užtikrina, kad išėmus naudotą filtrą alyva iš jo nevarvės. Vis dėlto kas vyksta su alyva, esančia prisukimo jungėje tarp variklio ir alyvos filtro? Juk ši alyva negali tekėti pro šoną.

Į alyvos karterį: specialios dvigubos tarpinės užtikrina alyvos nutekėjimą

Tam, kad tokioje mažoje erdvėje esanti variklinė alyva nutekėtų į alyvos karterį tik tuo atveju, kai išimamas alyvos filtras, „MAHLE“ konstruktoriai alyvos filtro apačioje įtaisė dvi tarpines: jungės tarpinę, esančią tarp filtro ir prisukimo jungės, ir plokščią mažesnio vidinio skersmens antrąją tarpinę, kuri spaudžiama spyruoklės užsandarina nuleidžiamąjį lataką. Alyva tiesiai į alyvos karterį teka pro alyvos angą. Atsukus filtrą antroji tarpinė atveria nuleidžiamąjį lataką. Tokiu būdu variklinė alyva iš ertmės tarp alyvos filtro ir prisukimo jungės gali per inksto pavidalo išpjovą tekėti tiesiai į alyvos karterį.

Švarus keitimas: būdas, kaip išvengti alyvos ištekėjimo

Keičiant „MAHLE“ užsukamą alyvos filtrą geriausia daryti taip:

1. Pirmiausia reikia šiek tiek atsukti filtrą (vieną, du apsisukimus), tada, atsižvelgiant į variklio temperatūrą, palaukti apie minutę, kad alyva galėtų ištekėti iš jungės.

2. Visiškai atsukti alyvos filtrą.

3. Patikrinti, ar abi tarpinės yra naudotame filtre ir nuvalyti sandarinimo paviršius. Jeigu dedant naująjį alyvos filtrą jungėje lieka naudoto filtro tarpinės, naujos ir senos tarpinės sugula viena ant kitos. Dėl to alyvos filtras nebus sandarus ir užvedus variklį alyva ištekės arba nuleidžiamasis latakas nebus teisingai uždaromas. Dėl šios priežasties nebus galima pasiekti pakankamo alyvos slėgio ir siurblio pumpuojama alyva netekės į filtrą, o nuleidžiamuoju lataku tekės tiesiai į alyvos karterį, todėl variklio nepasieks pakankamas alyvos kiekis.

4. Naujojo filtro tarpines sutepti nauja varikline alyva.

5. Kaip reikalaujama, ranka prisukti alyvos filtrą ir priveržti. Svarbu: veržiant nenaudoti veržimo įrankių, nes galima pažeisti filtro antikorozinę dangą.

6. „Pasukti“ variklį pirmiausia be degimo, pvz., paleisti starterį 15 sekundžių, kai degalų įpurškimas išjungtas. Tokiu būdu į filtrą ir alyvos apytaką pateks naujos variklinės alyvos.

7. Patikrinti alyvos kiekį.

8. Užvesti variklį ir įsitikinti, kad alyvos slėgis yra pakankamas ir nėra matomų nesandarumų.

Filtro kokybė + alyvos kokybė +keitimas laiku = patikima variklio apsauga

Dar prieš 20 metų varikliai buvo nereiklūs ir patvarūs. Pražiopsojus alyvos keitimo laiką ar naudojant prastos kokybės variklines alyvas rimtų sutrikimų paprastai nepasitaikydavo. Naujoviškų, didelio našumo variklių konstrukcija yra optimizuota taip, kad sumažėtų degalų sąnaudos, kenksmingų medžiagų išmetimas ir būtų pasiekta didelė galia, todėl būtina griežtai laikytis visų reikalavimų. Tai taikoma ne tik alyvos filtro kokybei, bet ir variklinės alyvos specifikacijai bei privalomam jos keitimo periodui. Taupumas šiais atvejais gali atsieiti labai brangiai, nes neįvykdžius bent vieno minėto reikalavimo galima „užkalti“ variklį.

Dėmesio!

Svarbus saugos nurodymas: jeigu alyva ištekėtų valant variklį ir generatorių degiais skysčiais, variklis jokiu būdu negali būti užvestas! Karšti elementai, generatoriaus šepetėliai ar pažeistas užvedimo laidas (pvz., sugraužtas graužikų) gali sukelti sprogimą ar gaisrą!

„Mahle“ informacija

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!