Ar galima įdiegti didesnės talpos akumuliatorių, nei rekomenduoja automobilio gamintojas?

27 kovo 2020, 14:53

Klausimas iš pavadinimo labai dažnai pasirodo įvairių tipų forumuose apie automobilius. Koks yra atsakymas? Paklausėme eksperto iš „VARTA“ įmonės (Clarios).

– Prieš įsigydami ir įdėdami naują akumuliatorių, pirmiausia naudokitės akumuliatorių gamintojų pateiktais akumuliatorių priskyrimo katalogais. Šiuo metu katalogus galima įsigyti spausdinta forma, internetinių paieškos sistemų tinklalapiuose arba programų mobiliesiems telefonams forma. Nepriklausomai nuo pasirinktos formos, kataloge nurodomas vienas ar keli akumuliatoriai, kurie idealiai pakeis įmontuotą gamykloje. Šiuo metu sparčiai besivystant motorizacijai ir vis labiau tobulėjant elektrinėms transporto priemonėms, atsitiktinio akumuliatoriaus pasirinkimas arba remiantis tuo, kuris šiuo metu yra po „gaubtu“, yra netinkama praktika. Šioje srityje daugiausia klaidų yra naudotose, nenaujose transporto priemonėse – kai šiuo metu įmontuotas akumuliatorius nebūtinai yra originaliu akumuliatoriumi (pvz., pakeista pardavėjo) arba nėra tinkamai parinktas. Kasdieninėje mechanikų praktikoje atsitinka taip, kad transporto priemonės vartotojas aktyviai dalyvauja akumuliatoriaus parinkimo procese ir prašo didesnės talpos ar didesnės užvedimo srovės. Anksčiau vyravo įsitikinimas, kad akumuliatoriaus parametrams gali būti taikoma 10% tolerancija, palyginti su rekomenduojamais parametrais. Tačiau šis požiūris dažnai reiškė didesnį akumuliatoriaus korpusą, dėl ko taip pat reikėjo daugiau vietos jo montavimui. Šiuo metu, jei transporto priemonėje yra gausybė įvairių elektros imtuvų, įskaitant modernias komforto ir saugos sistemas, geriausia pasirinkti akumuliatorių su pažangesnėmis technologijomis, pvz., su EFB, AGM. Ypatingas dėmesys turėtų būti skiriamas transporto priemonėms su „Start-Stop“ sistemomis, kurioms reikalingas, darbui tokiose sistemose skirtas akumuliatorius. Šiose transporto priemonėse įprasto akumuliatoriaus įdėjimas vietoje paskirto EFB ar AGM sukelia komplikacijų teisingam sistemos darbui, sutrumpina „išjungimo režimo“ laiką, padidina degalų sąnaudas, CO2 išmetimą ir lemia greitesnį akumuliatoriaus sunaudojimą“.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!