Viskas, kas geriausia, dar ateityje. Interviu su firmos „Lumag“ prezidentu

4 spalio 2018, 1:47

Firma „Lumag“ – stabdžių kaladėlių ir stabdžių įdėklų gamintoja, „Breck“ prekės ženklo savininkė, šiais metais švenčia 30-ties metų jubiliejų. Šis jubiliejus turi galimybę būti karūnuotas dar vienu pasiekimu bendrovės istorijoje. Mes kalbamės su valdybos pirmininku ir „Lumag“ įkūrėju Marek Żak.

Firma „Lumag“ gyvuoja jau 30 metų. Ar galėtume pasidalinti savo prisiminimais apie veiklos pradžią?

Marek Żak: „Lumag“ istorija siekia vadinamojo Lenkijos kapitalizmo ištakas t.y. Vilčeko aktą. Pirmąjame mūsų veiklos etape daugiausiai dėmesio skyrėme komercinių transporto priemonių, tokių kaip „Żuk“, „Liaz“, „Star“ arba „Jelcz“ būgniniams įdėklams, kurie turėjo didžiausią paklausą.

Didžiąją dalį kitų plėtros etapų finansavome iš nuosavų lėšų, o tai paskatino efektyviausio biudžeto valdymo būtinybę. Dėl šios priežasties mums pavyko sukurti tarptautinio masto bendrovę. Visame procese ypatingą vaidmenį lėmė lankstus požiūris į  besikeičiančius rinkos reikalavimus, kurie kartu su užtikrinta kokybe leido mums sėkmingai konkuruoti su užsienio gamintojais ir su valstybine bendrove.

Jūsų manymu, kuris kompanijos veiklos laikotarpis buvo sunkiausias, o kuris tapo proveržio laikotarpiu?

Firmos veiklos pradžia visada susijusi su daugybe sunkumų. Mes pradėjome tuo metu, kai mūsų ekonomika perėjo nuo planuojamos ekonomikos  į rinkos ekonomiką. Todėl pradiniame etape mes susidūrėme su daugybe iššūkių, būdingų tam laikotarpiui, pavyzdžiui, ribotos galimybės naudotis reikiamais komponentais. Gamybos procesas taip pat buvo toli gražu ne idealus, o patirtis, kurią mes įgijome taikydami bandymų ir klaidų metodą. Tačiau negaliu skųstis, nes šis priverstinis kūrybingumas davė pradžią mūsų vidiniam tyrimų ir plėtros departamento atsiradimui.

Su laiku sustiprinome ir suintensyvinome  savo veiklą, todėl mūsų pasiūlymas buvo išplėstas ir stabdžių kaladėlėmis, skirtomis sunkvežimiams. 2003 m. buvo pristatytas „Breck“ prekės ženklas, kuris leido pritaikyti komercinių transporto priemonių segmentų patirtį lengviesiems automobiliams. Mes pradėjome didžiausią mūsų istorijoje projektą, t.y. statyti naują gamyklą Budzine, į kurią 2013 m. perkėlėme gamybą. Dėka 100 milijonų zlotų investicijos, mes sugavome du zuikius – padidinome gamybos pajėgumą, kartu padidindami ekonominį efektyvumą. Dėl to galiausiai galėjome iš tiesų išskleisti  sparnus.

Kaip pasikeitė klientų požiūris į lenkiškos gamybos stabdžių kaladėles?

Šiuo metu „made in Poland” produkcija yra klientų vertinama tiek Lenkijoje, tiek ir kitose šalyse. Tokia situacija būtų neįmanoma be sunkaus darbo, kurį Lenkijos gamintojai dirbo daugybę metų ne tik automobilių pramonės, mokslinių tyrimų ir plėtros srityse, bet ir reklamos srityje. Dėl to pasikeitė vartotojų požiūris į vietinę produkciją.

Neabejotinai mūsų tyrimų ir plėtros departamentas suvaidino svarbų vaidmenį stiprindamas klientų pasitikėjimą. Jame dirbantys specialistai yra atsakingi už daugybę novatoriškų sprendimų, kuriuos mes naudojame savo gaminiuose. Prieš įvedant į rinką naujas stabdžių trinkeles, jos yra kruopščiai išbandomos dėl ilgaamžiškumo ir patvarumo įvairiausiomis kelių sąlygomis. Šiame procese naudojami šiuolaikiniai matavimo prietaisai, pavyzdžiui, dinamometrai, taip pat mes atliekame kelių bandymus Austrijos Alpėse Grosglokneryje. Tai leidžia mums užtikrinti, kad mūsų gaminiai atitiktų aukščiausius kokybės ir saugos standartus. Didžiausias mūsų pastangų įvertinimas – klientų padėkos.

Prieš keletą metų mūsų redakcijai buvo suteikta galimybė apsilankyti  Budzino gamykloje, įskaitant naujai atidarytą, modernų objektą. Ar nuo to laiko Jūs ir toliau investavote į gamyklos plėtrą?

Šiais metais baigsime 30 mln. zlotų vertės investicinį paketą. Firma „Lumag“, kaip pirmasis trinties medžiagų tiekėjas Europoje, pagamins plokšteles, pritaikydamas „fineblanking“ technologijas. Be to, mūsų gamykla praturtėjo šiuolaikinėmis linijomis, skirtomis gaminti cypimą mažinančius dėklus ir „Green Coat“ sluoksnį. Dėl to galėsime patekti į visai naują rinkos segmentą – visų komponentų, sudarančių stabdžių trinkelę gamyba. Tai padidins mūsų konkurencingumą, ypač tarptautinėje rinkoje.

Ar galima pasakyti, kad pastaraisiais metais „Breck“ prekės ženklas nustojo taikytis į biudžeto segmentą, daugiausia dėmesio skirdamas pozicijai, artėjančiai prie premium klasės?

Nuo „Breck“ prekės ženklo įkūrimo mūsų prioritetas buvo teikti klientams aukštos kokybės produktus, kurie iš tikrųjų padidins saugumą bei važiavimo komfortą. Dėl to vairuotojai gauna stabdžių trinkeles su nustatytu standartu, o kai kuriais atvejais netgi aukštesnės kokybės – premium klasės. Mūsų sukurta strategija buvo sėkminga, o tai geriausiai patvirtina mūsų pasiekti rezultatai. Aš turiu omenyje ne tik padidėjusią klientų bazę kiekvienais metais, bet  ir nuolatinį OEM gamintojų susidomėjimą.

Ar firma pateikia trinkeles pirminiam surinkimui?

Mes niekada neslėpėme, kad produktų pristatymas pirminiame surinkime yra pagrindinis mūsų tikslas ir džiaugiuosi galėdamas patvirtinti, kad esame per vieną žingsnį nuo jo įgyvendinimo. Šiuo metu analizuojame audito rezultatus, kuriuos neseniai perdavėme mūsų potencialaus partnerio užsakymu. Mes einame teisingiausiu keliu ir netrukus galėsime paskelbti, kad esame oficialus stabdžių trinkelių tiekėjas vienam iš pirmaujančių automobilių gamintojų.

Eksportuojate savo produktus į 40 šalių. Kurios rinkos šiuo metu yra pagrindinės ir kokia yra Lenkijos rinkos pozicija šiuo atžvilgiu?

Apie 80 % mūsų produkcijos eksportuojama. Svarbiausia, bet ir pati reikliausia rinka yra Vokietija, kur 15 metų mes tiekiame stabdžių kaladėles vienai didžiausių ašių gamintojų. Nepaprastai yra svarbi Rusijos bei Didžiosios Britanijos rinka, kurioje yra mūsų filialas.

Neužmirštame ir Lenkijos. Mūsų šalis atsarginių dalių srityje yra daug didesnė nei Europos Sąjungos vidurkis, o tam akivaizdžiai turi įtakos naudotų automobilių importas ir stipri transporto pramonės padėtis. Visa tai daro Lenkiją prioritetine rinka tiek komercinių transporto priemonių, tiek lengvųjų automobilių srityje.

Kaip vystosi „Lumag“ stabdžių kaladėlių įdėklų sunkvežimiams sektorius?

Stabdžių kaladėlių įdėklai buvo pirmas „Lumag“ siūlomas produktas, kuris pradėjo mūsų firmos plėtrą. Tačiau per metus stabdžių būgnus pakeitė diskiniais stabdžiais, jų populiarumas pradėjo mažėti.  Žinoma, tokiuose regionuose kaip Šiaurės Amerika, Artimieji Rytai ar Didžioji Britanija, įdėklai  laikosi labai tvirtai, bet pasaulinė tendencija yra neabejotinai žema. Žinoma, tai nereiškia, kad artimiausioje ateityje sunkvežimių stabdžių įdėklai išnyks iš mūsų pasiūlos, tačiau šiuo metu mes dar labiau akcentuojame kitų produktų plėtrą.

Ar elektrinėms transporto priemonėms reikia įvairių tipų  stabdžių sistemos elementų? Ar Jūsų firma ketina įsitraukti į šį rinkos sektorių?

Dabartinis santykinai mažas elektrinių automobilių pardavimo kiekis rodo, kad reikia daug nuveikti iki visuotino elektromobilumo. Šiuo metu mes stovime ant revoliucijos slenksčio, apie kurią niekas net negalvojo. Geriausias patvirtinamas yra automobilių sektoriaus sprendimas apie automobilių modelius be teršalų išmetimo.

Pagrindinis dėmesys, be abejo, yra sutelktas į varomosios jėgos sistemos pokyčius, tačiau elektra varomi automobiliai įneša ir daug naujovių į stabdžių sistemą. Iki šiol ji buvo  vienintelė atsakinga už greičio mažinimo procesą. Nulinės emisijos automobiliuose ji įgavo papildomą funkciją-energijos taupymą, o pats procesas yra įgyvendinamas remiant šiuolaikinius technologinius sprendimus.

Mes žinome apie iššūkius, su kuriais susiduriame, ir nesame jiems visiškai abejingi. Mes jau ėmėmės pirmųjų žingsnių, kad pritaikytume savo produktus prie naujų partnerių nustatytų standartų ir normų.

Kokia firmos ateitis artimiausiu metu?

Mūsų pagrindinis tikslas, t.y. produktų pristatymas pirminiam montavimui, liko nepakitęs. Šiuo metu mes esame labai arti jo įgyvendinimo, o sėkmė bus 30 metų sunkaus darbo rezultatas. Per šį laiką mes sukaupėme daug patirties tiek komerciniame, tiek lengvųjų automobilių priemonių segmente, o iš nedidelės firmos transformavomės į tarptautinę kompaniją.

OEM sutarties  pasirašymas atvers naują skyrių mūsų firmoje, tačiau mes nebūtume savimi, jei nebūtume numatę išsamių žingsnių. Mūsų tyrimo ir plėtros departamentas intensyviai dirba su keletu inovacinių sprendimų, kuriuos netrukus pristatysime plačiau.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!