„Oranžinis meistriukas“ – klasikinio automobilio atnaujinimas

21 birželio 2018, 1:09

Dar neseniai René Sahli  dažymo dirbtuvėse Šveicarijoje buvo galima pamatyti ryškiai oranžinį „Porsche“, įsigytą 1969 m. mugėje. Klasikinio automobilio savininkas buvo atvažiavęs norėdamas panaikinti nedidelę rūdžių dėmę, tačiau buvo nutarta, jog automobiliui reikia kompleksinės renovacijos.

Jau septynerius metus René Sahli vadovauja dirbtuvėms, kurias 1976 m. įkūrė jo tėvas Šveicarijos mieste Aesch. Kompanija, kurioje dirba keturi žmonės, turi gerą reputaciją tarp vietinių klasikinių automobilių savininkų. Dauguma atkurtų transporto priemonių yra „Porsche“ automobiliai. Į dirbtuvių savininko kraują įaugęs dažymas.

– Klasikinius automobilius mylėjau visada, – atsimena René Sahli. – Mano tėvas atrestauravo daugybę automobilių ir išmokė mane kaip tai daryti.

1969 m. mugės „Porsche 911E“ reikėjo kompleksinės renovacijos

– Savininkas ant kėbulo pastebėjo rūdžių dėmę. Norėjo, kad mes ją panaikintumėme, – teigė dirbtuvių savininkas.

Tokiuose senuose automobiliuose rūdys nieko nestebina. Tuo metu skylių sandarinimas ir cinkavimas nebuvo žinomas. Kai Sahli atidžiau apžiūrėjo automobilį, atrado daugiau papildomų defektų.

– Rūpestį kėlė slenksčiai. Beveik pusę amžiaus sportinis kabrioletas nebuvo remontuotas, – pasakė René Sahli.

Automobiliui reikėjo išsamios kompleksinės restauracijos arba perdažyti jį iš naujo. Dėl rūdžių kiekio René Sahli nusprendė žengti radikalų žingsnį ir pašalinti originalią dažų dangą. Dėl to išmontavo buferius, posparnius, kapotą ir bamperį. Tada juos išsiuntė į specialią įmonę Štutgarte, kur cheminiu būdu buvo pašalinti dažai, o rūdys buvo pašalintos panardinant į rūgštį. Vėliau elementai buvo paveikti katodu.

  • Tai vienintelis būdas pasiekti kiekvieną angą ir kiekvieną šių elementų paviršių, – aiškina René Sahli. – To neįmanoma pasiekti naudojant tradicinius dažų pašalinimo ir gruntavimo metodus. Ši komplikuota procedūra parodė, kad kai kurių elementų, nepasisekė išsaugoti. Reikėjo juos pakeisti originaliomis „Porsche“ dalimis.

Originalus šviesiai oranžinis

Iš pradžių automobilis buvo „Signal Orange“ spalvos. Šilta ir gyvybinga spalva puikiai tiko kabrioletui. Nuo šešiasdešimtų metų pabaigos „Porsche“ siūlė dažus savo 911 modeliams, o paskui René Sahli turėjo prieigą prie originalių „Porsche“ spalvų pavyzdžių, kurie buvo labai naudingi darbe. Pagalbai buvo siūlomas spektrofotometras prekės ženklo Genius „Standox“.

– Gamykliniai dažai ne visada buvo identiški. Dažnai skirtumai buvo matomi, net jei spalvos pavadinimas buvo toks pats. Be to, kai kurios spalvos keitėsi gamybos metu, – aiškina jis.

– Anksčiau automobilio dangoms buvo naudojami pigmentai su švinu. Tai užtikrino geresnį padengimą, bet reiškė didesnę spalvų apimtį nei šiuolaikiniuose dažuose. Pigmentacija turi įtakos metamerizmo fenomenui. Įvairiomis apšvietimo sąlygomis spalva gali atrodyti visiškai kitaip. Turime užtikrinti, kad nauja ir originali spalva atrodytų identiškai. Todėl mes naudojame modernų spektrofotometrą, kuris kartu su „Standowin iQ“ programine įranga ir turtinga spalvų baze leidžia pasiekti geriausią rezultatą, – paaiškina Sahli.

„Porsche“ šlovės spindesyje

René Sahli išmatavo originalią spalvą „Genius iQ“ spektrofotometru, naudodamas jo šiuolaikines funkcijas, tokias kaip  Wi-Fi. Norėdamas sukurti tinkamą spalvą, jis paprašė pagalbos André Koch AG firmos specialistų, „Standox“ prekės ženklo platintojų Šveicarijoje.

Kad išgautų „Signal Orange“ spalvą,  Sahli sumaišė dviejų komponentų dažus „Standox“ ir nudažė visus kėbulo elementus. Pabaigus darbus, „Porsche“ įgavo ankstesnį grožį ir gražią spalvą. René Sahli ir jo komanda taip pat ėmėsi automobilio surinkimo darbo.

– Kai kalbama apie darbo kokybę, aš keliu labai aukštus  reikalavimus, todėl mes stengiamės kuo daugiau daryti patys. Tokie projektai taip pat suteikia mums daug atrakcijų. Klasikiniai automobiliai skiriasi  nuo šiuolaikinių tuo, nes jų techniniai sprendimai yra labai paprasti.

Po surinkimo ir galutinių  pataisymų, kėbulas buvo išvaškuotas. Visa renovacija truko beveik metus.

– Klientas buvo labai patenkintas darbu. Tačiau mes turėjome skubėti, kad jau vasarą galėtų išbandyti savo „Porsche“, – sako jis.

Pilną renovacijos nuotraukų galeriją galime matyti puslapyje standox.pl.

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!