Karštas variklis, tai ne tas pats, kas karšta alyva

29 gruodžio 2017, 11:11

Daugelis vairuotojų žino, kad neturėtumėte apkrauti variklio, kol jis visiškai neįšilęs. Ne visi supranta, kad svarbiausia yra alyvos temperatūra, o ne aušinimo skysčio temperatūra. Sužinokite, kada variklis yra tikrai pasiruošęs dirbti visu galingumu.

Šiuolaikiniai varikliai yra vis sudėtingesnės konstrukcijos, kuriai reikalingas kruopštus tepimas naudojant techniškai pažangias alyvas. Vis daugiau šių variklių yra su turbokompresoriumi – alyva turi apsaugoti kompresoriaus rotoriaus guolius, kurie pagreitėja iki daugiau nei 300 000 aps./min. Tuo tarpu idealios apsauginės alyvos savybės yra gaunamos tik įkaitus iki maždaug 100°C darbo temperatūros alyvos karteryje. Kada tai įvyksta?

– „Žinoma,  alyvos temperatūros didėjimas ne visada būna dėl aušinimo skysčio temperatūros. Kai skysčio temperatūra greitai didėja, alyvos temperatūra gali išlikti pastovi“, – aiškina Andrzej Husiatyński, „TOTAL“ Lenkijos techninio skyriaus direktorius.

Pavyzdžiui, automobiliui vasarą stovint „kamštyje“, aušinimo sistema cirkuliuoja orą per aušintuvą, kad būtų išlaikyta aušinimo skysčio temperatūrą 90 laipsnių lygyje, tačiau mažai tikėtina, kad alyvos temperatūra pasiekia tuščiosios eigos variklio darbinį lygį. Ir atvirkščiai, keliaujant greitkeliu oro srautas per aušintuvą užtikrina tinkamą aušinimo skysčio aušinimą ir, visiškai išnaudojant variklio našumą, alyvos kameros temperatūra pasieks apytiksliai 130-140°C. Tuo pačiu metu viršutiniuose stūmoklių žieduose arba turbokompresoriaus guoliuose alyvos temperatūra tokiomis sąlygomis gali siekti daugiau kaip 250 laipsnių Celsijaus.

– „Miesto sąlygomis alyva dažnai nepasiekia darbinės temperatūros. Esant tokioms sąlygoms, greitas viso variklio pilnos galios išvystymas  paspartina variklio susidėvėjimą, kuris ilgainiui sumažina jo tarnavimo laiką. Tuo pačiu metu iš nesušilusios  alyvos negali išgaruoti vanduo ir degalai, kurie neišvengiamai užteršia variklį. Tai, savo ruožtu, pagreitina alyvos apsauginių savybių praradimą“, – aiškina Andrzej Husiatynskis.

Nedaugelis borto kompiuterių turi alyvos temperatūros daviklį. Tačiau sąmoningas automobilio naudotojas žino, kad tik kelis kilometrus važiuojama pastoviu greičiu – žemoje oro temperatūroje reikalingas ilgesnis atstumas, kol alyva pasieks darbinę temperatūrą.

Šalto variklio forsavimas gali sukelti netinkamą variklio darbą arba nerimą keliančių simptomų, kurie per tam tikrą laiką pasireikš. Mikrodefektai laikui bėgant tik kaupsis. O taip eksploatuojant naują automobilį, poveikis gali pasireikšti po kelerių metų, tačiau šiek tiek nusidėvėjusio variklio atveju gali kilti problemų ir anksčiau. Tai ypač tinka kalbant apie jautriausią tepimo sistemos sudedamąją dalį, t.y. turbokompresorių.

Geriau naudoti tinkamą alyvą. „Total Quartz“ su ART (Age Resistance Technology) formule mažina nuosėdų susidarymą iki 18 % efektyviau nei rekomenduoja ACEA standartas. Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) tyrimas patvirtino, kad ši alyva prailgina optimalią variklio apsaugą iki 64 %. Tai sprendžiama specialiai pritaikytu priedų rinkiniu, optimizuotu atskirų automobilių gamintojų reikalavimams. Todėl „TOTAL“ siūlo kelis tipus „TOTAL Quartz“ naudojant ART formulę – apsaugoti variklį visomis sąlygomis, net ir tokiomis sunkiomis, kaip važiavimas miesto kamščiuose.

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!