Diskinių stabdžių trinkelės – gedimų diagnozė

22 gruodžio 2017, 0:54

Trinkelės yra dažniausiai keičiamas stabdžių sistemos elementas. Tačiau tai ne visada reiškia, kad jos susidėvi natūraliai.

Stabdžių diskų ir trinkelių rinkinys yra populiarus sprendimas, naudojamas daugelio šiuolaikinių modelių stabdžių sistemoje. Abu elementai turi tam tikrą tarnavimo trukmę, kuri daugiausia priklauso nuo transporto priemonės naudojimo sąlygų ir vairavimo stiliaus. Konstruktorių sumanymu – didžiausios mechaninės ir šiluminės apkrovos perkeliamos į stabdžių trinkeles, todėl jos greičiausiai nusidėvi.

– „Galima sakyti, kad stabdžių trinkelės ir diskai yra glaudžiai susiję elementai. Todėl rekomenduojama naudoti abi to paties gamintojo dalis“, – sako „Textar“ prekės ženklo atstovas Lenkijoje Mirosław Przymuszała. – „Teoriškai šio principo laikymasis turėtų užtikrinti tinkamą elementų nusidėvėjimą. Praktiškai tai ne visada būna, kaip rodo mūsų paslaugų laboratorijos patirtis“.

Pirmoji stabdžių trinkelių ar diskų nusidėvėjimo priežastis – neteisingas naujų dalių sumontavimas. Dažniausiai pasitaikančios priežastys – blogai įspaustos stabdžių kaladėlės, plokščių ir spyruoklių mechaninis apgadinimas ir ne iki galo atliktas pakeitimas, nepanaudojus visų gamintojo nurodytų elementų pakuotėje ar neatlikus darbų, išvardintų surinkimo instrukcijoje.

Kitas atvejis – stabdžių trinkelių atsisluoksniavimas. Be prastos kokybės gaminių, tokią situaciją gali sukelti ir naujų trinkelių uždėjimas ant sudėvėto stabdžių disko. Kita priežastis gali būti didelės šiluminės apkrovos, kurias sukelia netinkama stabdžių skysčio būklė, „prikepę“ stūmokliai arba prastai prispausti tvirtinimo elementai.

Stabdžių trinkelių ir stabdžių diskų pažeidimus taip pat gali sukelti išoriniai veiksniai. Automobilio ratai veikia mechaniškai, važiuodami nelygia kelio danga, įveikdami slenksčius arba staigius užvažiavimus nuo bortelių. Reikšmės turi ir atmosferos veiksniai – nepaisant apsauginių priemonių naudojimo – rūdys gali atsirasti dėl vandens, smėlio, kelių druskos ar mažų akmenukų poveikio. Iš dalies tai yra natūralus reiškinys, todėl verta net su sezoniniu ratų keitimu – nuvalyti su metaliniu šepečiu elementų paviršių.

– „Vairuotojams vienas iš svarbiausių atsarginių dalių pasirinkimo kriterijų yra jų kaina. Tačiau tokioms dalims, kaip stabdžių sistema, kuri turi įtakos saugumui, nereikia taupyti“, – sako Oktawian Pilch, „Auto Borawski“ svetainės vadybininkas iš Lomžos. – „Ši pastaba taip pat taikoma mums, automobilių mechanikams, todėl mes įvertiname išmontuotų dalių išvaizdą kaip stabdžių kaladėlių keitimo paslaugos dalį. To pakanka, kad pastebėtume netipiškus defektus, kurie ne tik pablogina  stabdžių veikimą, bet ir yra automobilio savininko skundo pagrindas“.

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!