2.8 30V variklio paskirstymo elementų keitimas – pamatyk, kaip tai vyksta

5 gruodžio 2017, 22:41

Nepaisant to, kad „Volkswagen“ grupės „2.8L 30V“ rinkoje yra jau daug metų, paskirstymo sistemos elementų keitimo metu yra padaromos esminės klaidos. Straipsnyje ekspertai iš „ContiTech PTG“ moko tinkamai pakeisti paskirstymo sistemos elementus.

2.8 l 30V yra labai populiarus benzininis variklis, naudojamas populiariuose transporto priemonių modeliuose tokiuose, kaip „VW Passat“, „Audi A8“,  „A6“,  „A4“,  „S4“. Dėl savo nepriekaištingo darbo ir patikimumo šis variklis įgavo daugelio vartotojų pasitikėjimą. Deja, iki šiol, kai atliekama tokia techninė priežiūra, kaip tam tikrų paskirstymo elementų keitimas, neišvengiama klaidų, pavyzdžiui, keičiant įtempiklį.

Svarbu!

Teisingas 2.8 l 30V variklio paskirstymo veleno keitimas turėtų apimti visus komponentus, veikiančius su paskirstymo diržu, t.y. įtempiklį, kreipiančiuosius skriemulius, įtempiklio ratukus, vandens siurblį, termostatą ir visas kitas sudedamąsias dalis pagal transporto priemonės gamintojo techninės priežiūros instrukciją.

Keitimo laikas:

  • Audi A4 – 2,9 h
  • Audi A6 (iki 1997 m.) – 2,5 h
  • Audi A6 (nuo 1997 m.) – 3,5 h
  • Audi A8 – 1,9 h
  • VW Passat – 3,3 h

Keitimui reikalingos priemonės:

  • Paskirstymo veleno nuėmiklis Nr. 3032 (1 pav., Nr. 1);
  • Alkūninio veleno reguliavimo įrankis Nr. 3242, pvz., „CONTI® TOOL BOX“ (1 pav., Nr.2);
  • Paskirstymo sistemos skriemulių padėties nustatymo įrankis Nr. 3391 (1 pav., Nr. 3);
  • Distancinės įvorės Nr. 3369.

Saugumo nurodymai:

  • Atjungti akumuliatorių.
  • Variklį sukti tik ant alkūninio veleno uždėtu skriemuliu pagal jo sukimosi kryptį. Kai nuimamas trapecinis diržas, griežtai draudžiama sukti tiek ant alkūninio veleno sumontuotą skriemulį, tiek ir paskirstymo veleno skriemulį.
  • Išsukti uždegimo žvakes.
  • Prieš montuojant naują diržą, reikia pasirūpinti, jog jis nebūtų užterštas alyva ar aušinimo skysčiu.
  • Tiksliai laikytis priveržimo sukimo momentų.
  • Pakelti automobilio priekinę dalį ir ją paremti.
  • Prieš atjungiant akumuliatorių, įsiminkite radijo imtuvo kodą.

Išmontavimas:

  • Nuimkite variklio gaubtą.
  • Audi A4, A6 ir S4 modeliuose iki 1997 m. reikia nuimti priekinį bamperį, nuimti oro įsiurbimo žarną tarp aušintuvo ir oro filtro, tuomet uždėti pagalbines (laikančiąsias) įvores, kad būtų galima radiatorių perkelti į remonto padėtį.
  • Nuimkite ventiliatorių su kairiuoju sriegiu ir krumpliuotąjį diržą.
  • Nuimkite dešinę ir kairę rumbuoto diržo apsaugą.
  • Sukite alkūninį veleną į dešinę, kol sutaps skriemulio žymėjimai (pav. 2).

  • Didelės paskirstymo veleno skriemulių skylės turi sutapti (3 pav.). Jeigu nesutampa, alkūninį veleną reikia pasukti per vieną apsisukimą į dešinę.

  • Išėmus kaiščius iš cilindrų bloko įsukite alkūninio veleno padėties nustatymo varžtą Nr. 3242 (4 pav.). GMP skylė iš šono turi sutapti su kaiščioskyle.

  • Su 8 mm veržliarakčiu lėtai pasukite įtempiklio velenėlį (dėl alyvos tekėjimo ir galimo pažeidimo) į dešinę taip, kad 2 mm skersmens fiksavimo kaiščiu (6 pav.) būtų galima užfiksuoti įtempiklio stūmoklį (5 pav.) .

 

  • Išmontuokite alkūninio veleno skriemulyje esančius varžtus, alkūninio veleno skriemulį, ventiliatoriaus laikiklį esančius varžtus (abu varžtai yra skriemulio angose).
  • Nuimkite apatinį rumbuotojo diržo dangtį (apsaugą).
  • Nuimkite rumbuotąjį diržą.

Montavimas:

  • Išsukite paskirstymo veleno skriemulių varžtus.
  • Kaip atsparą įtempikliui paskirstymo velenėlyje įsukite M10 varžtus.
  • Su paskirstymo skriemulio nuėmikliu Nr. 3032 nuimkite abu paskirstymo velenų skriemulius nuo jų kūgių.
  • Atsargiai atlaisvinkite paskirstymo veleno varžtus, skriemuliai turėtų laisvai suktis.
  • Sumontuokite įtempiklio velenėlį. Atkreipkite dėmesį, kad montuojant tempimo velenėlį, svarbu nepamiršti įdiegti tarpiklį (7 pav.).

  • Sumontuokite rumbuotąjį diržą ant paskirstymo velenų skriemulių ir vandens siurblio skriemulio.
  • Uždėkite paskirstymo skriemulių blokavimo įrankį Nr. 3391 – didelės skriemulių skylės turi būti nukreiptos viena į kitą (8 pav.).

  • Ant kreipiančiojo velenėlio, alkūninio veleno skriemulio ir įtempiklio velenėlio uždėti krumpliuotąjį diržą.

  • Įtempiklio velenėlį pasukite į dešinę. Ištraukite fiksavimo kaištį iš įtempiklio.
  • Įtempkite krumplinį diržą sukant prieš laikrodžio rodyklę (į kairę) iki 15 Nm sukimo momento (10 pav.)

  • Priveržkite paskirstymo velenų skriemulių varžtus 30 Nm momentu.
  • Nuimkite paskirstymo veleno blokavimo įrenginį.
  • Priveržkite paskirstymo velenų skriemulių varžtus 55 Nm momentu.
  • Nuimkite paskirstymo veleno padėties blokavimo įrankį.
  • Sumontuokite alkūninio veleno skriemulį ir priveržkite 25 Nm sukimo momentu („Audi“ 20 Nm).
  • Kitus elementus surinkite išmontavimui atvirkštine tvarka.

Po keitimo reikia užvesti variklį ir atlikti bandomąjį važiavimą. Dokumentuose pakeiskite lipduką su nauja informacija.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!