Ateitis yra šiandien

22 lapkričio 2017, 22:41

Šiuolaikiniai automobiliai turi kelis kartus didesnę apskaičiavimo galią nei geriausi kompiuteriai prieš keletą metų. Ne taip toli ir autonominių transporto priemonių ateitis, prieš dešimt ar dvidešimt  metų atrodžiusi kaip mokslinės fantastikos filmų vaizdai. Bet dar labiau nei galinga skaičiavimo galia ir autonominis vairavimas šiuolaikiniuose automobiliuose yra panaudoti kiti sprendimai iš filmų, atrodantys kaip ateities vizijos.

Tai nėra modulis, kuris perkelia DeLoreaną laike, arba skraidantys taksi automobiliai (nors jau buvo išbandyti Dubajuje šių metų pirmojo ketvirčio pabaigoje). Kalbama apie telematikos sprendimus.

Telematika, pagal terminologiją, tai telekomunikaciniai, IT ir informaciniai sprendimai bei automatizuoti valdymo sprendimai, pritaikyti fizinių sistemų aptarnavimui, atsiradę dėl jų užduočių, infrastruktūros, organizavimo, priežiūros, valdymo ir integracijos į šias sistemas.

Kita vertus, tai reiškia nuotolinę integraciją į fizines sistemas. Automobilių pasaulyje terminas „telematika“ reiškia bet kokį ryšį su automobiliu per atstumą, galintį valdyti parametrus.

Tokie sprendimai jau yra įprasti. Sudėtingiausia užduotis – kokiu didžiausiu atstumu galima valdyti automobilį ir kokį optimaliausią sprendimą integruoti į masinės gamybos automobilius.

Praėjusio mėnesio pradžioje saugos sistemos ir tarnybos sureagavo į besiartinantį prie Amerikos krantų uraganą Irma. Kaip įprasta JAV, visos valstijos labai smarkiai mobilizuoja savo piliečius. Užduotis yra paprastų žmonių, žmonių grupių ir korporacijų evakuacija. Panašiai pasielgė „Tesla“, kuri didžiausios JAV istorijoje Floridos valstijos piliečių evakuacijos  metu, nusprendė padidinti  savo pigiausių automobilių galią. „Tesla“ parametrų patobulinimas susijęs su tų automobilių savininkais, kurie buvo priversti bėgti nuo stichijos.

Atnaujinus nuotolinę programinę įrangą, elektriniai automobiliai turėjo važiuoti greičiau ir toliau su vienu įkrovimu. Kai padėtis stabilizavosi, automobilio parametrai turėjo grįžti į išankstinę padėtį. Taigi, elektriniam sedanui (S modelis) bei SUV (X modelis) jų silpniausiai P60D versijai buvo suteiktas P75D versijos našumas, – neseniai paskelbė  „Electrek“ servisas.

Maksimalios automobilio galimybės bus pasiektos tik tada, kai modeliuose su 60 kWh akumuliatoriumi bus sumontuoti  75 kWh elementai. Tačiau firmos „Tesla“ misija buvo optimizuoti elektrinių automobilių modelius S ir X su žymėjimu P65D, kuriuose įmontuotas gamyklinis blokavimas, dėl ko yra sumažėjusi jų kaina.

Programinė įranga sumažina maksimalią automobilio galią. Naujos kodo versijos atstatymas leido atblokuoti automobilį ir pagerino automobilio našumą. Po programinės įrangos atnaujinimo „Tesla“ pagreitėjo, o jų intervalas vienam pakrovimui sumažėjo iki 60 km.

Nors „Tesla“ pasielgė kilniai ir dosniai, tačiau  nurodomi du abejotini aspektai. Visų pirma tai, kad įmonės galėtų nuotoliniu būdu valdyti automobilius, turi turėti daug daugiau privačios informacijos apie automobilių savininkus. Antra – kyla klausimas, ką dar gali kontroliuoti automobilių kompanijos? Kad išmetimo dujų emisiją gali kontroliuoti, taip, kaip gamintojui yra patogu, jau žinome.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!