Ar dujos automobilyje yra saugu?

Siekiant patikrinti ar avarijos atveju automobiliai su dujų įranga yra saugūs, Automobilių pramonės institute buvo atlikti dujomis varomų automobilių bandymai – dviejų automobilių susidūrimas. Automobilių varikliai susidūrimo metu veikė ir važiavo dujomis.

Dažniausiai vairuotojas atkreipia dėmesį į tai, jog dujos yra degi medžiaga. Gerai sumontuota įranga yra sandari ir visiškai saugi. Visus dujų įrangos elementus, turinčius prekių ženklą STAG, tiekia vienas gamintojas, kuris kruopščiai kontroliuoja kokybę. Tai užtikrina, kad gamybos proceso metu nebus detalių su defektais ir kad visi komponentai veiks be sutrikimų. Tinkamai naudojant ir prižiūrint, nėra  jokio sprogimo pavojaus.

Kita apsauga nuo sprogimo įrangos montavimo metu, yra slėgio jutiklio ir dujų temperatūros sumontavimas.  Remiantis šio jutiklio informacija LPG nustato dujų dozę pagal sąlygas, kuriomis dirba variklis.

-Šis jutiklis yra atsakingas už SND variklio persijungimą į benziną, kai sunaudojamos dujos. Kai sunaudojamos visos dujos, sumažėja slėgis, tuo pačiu mažėja dujų slėgis už reduktoriaus žemo slėgio dujų sistemos dalyje. Kai jutiklis nustato dujų sumažėjimą bakelyje, variklis automatiškai perjungiamas į benziną, – sako Marcin Dziewiątkowski, techninis patarėjas AC S.A.

Dujų slėgio kritimas žemo slėgio dujų įrangos dalyje įvyko tik bandymo metu. Po to kai aukšto slėgio dujų sistema buvo išeikvota, krito dujų slėgis žemoje dujų sistemos dalyje. Slėgio ir dujų  temperatūros jutiklis suveikė panašiai taip, kaip pasibaigus SND bakelyje dujoms. Žemo slėgio dujų signalas buvo nukreiptas į SND reguliatorių, kuris uždarė elektromagnetinius vožtuvus bake ir variklio skyriuje bei SND purkštukus ir perjungė nuo dujų į benziną.

Be reguliavimo funkcijų, dujų slėgio ir temperatūros jutiklis naudojamas kaip saugos įtaisas, apie kurį mes užmirštame. Šio jutiklio reakcijos laikas yra labai trumpas (0,3 s), todėl praktiškai nėra suskystintų dujų nuotėkio. Taigi nėra jokio pavojaus automobilių su SND įranga susidūrimo atveju.

Atliktas testas avarijos atveju parodė, jog ekstremaliomis situacijomis dujų įrenginys nesukelia papildomos rizikos žmonėms, esantiems automobilyje. Nei automobilio priekio, nei automobilio galo sudaužymas nekelia jokio pavojaus, nes automatiškai veikiantys saugos elementai užkerta suskystintų dujų srautą, kad  nebūtų dujų nuotėkio.

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!