Oro kondicionavimo sistemos skalavimas – kaip tai tinkamai atlikti?

18 rugsėjo 2017, 23:46

Vienas iš pasikartojančių automobilių oro kondicionavimo sistemos remonto darbų yra sistemos skalavimas. Norint tinkamai suremontuoti sistemą, kai kompresorius yra susidėvėjęs arba užsiteršusi oro kondicionavimo sistema, reikia būtinai pašalinti visus teršalus ir pašalinius daiktus. Įrengiant naują arba atnaujintą kompresorių, sistemoje neturi būti komponentų, kurie galėtų jį sugadinti.

Kai kurie oro kondicionavimo sistemų aptarnavimo nauji stočių modeliai atlieka skalavimo funkcijas valymo skysčiais. Atkreipkite dėmesį, kad skalavimas aptarnavimo sistemose nėra 100% efektyvus. Šis valymo metodas apima teršalų stumdymą iš vieno elemento į kitą oro kondicionavimo sistemoje.

Ši skalavimo rūšis iš sistemos pašalins tik seną tepalą, tačiau nepašalins mechaninių  priemaišų (pvz.: drožlių). Gali būti veiksminga, kai sistema yra sudrėkus ir nesandari.

Tačiau, tikrai veiksmingas būdas yra skalavimas naudojant organinius tirpiklius. Šis skalavimas veiksnus, kai naudojami automatiniai ar rankiniai įrankiai.

Yra kelios oro kondicionavimo skalavimo priežastys:

  • pašalinti kliūtis, trukdančias cirkuliuoti skysčiui;
  • pašalinti nuosėdas ir teršalus (metalo drožles), kol nesugadino išvardintų elementų;
  • seno tepalo pašalinimas;
  • šilumokaičių valymas ir regeneracija (kondensatorius, garintuvas), siekiant atkurti šilumos pralaidumą;
  • dalių tiekėjai turi pateikti garantiją;
  • vienintelis būdas atkurti tinkamą tepalo ir UV kontrasto kiekį – seno išplovimas ir papildymas nauju.

Skalavimo metu, reikia atsiminti kelias taisykles. Vienas svarbiausių dalykų – neskalauti per plėtimosi elementus (plėtimosi vožtuvą arba droselio antgalį), kompresorių ir džiovintuvą. Kiekvieną kartą būtina išmontuoti šiuos elementus.

Skalavimo kryptis turi būti priešinga srauto krypčiai, išskirtiniais atvejais gali būti naudojamas papildomas skalavimas abejomis kryptimis. Rekomenduojama kondensatorių ir garintuvą išplauti atskirai. Baigus procesą, skalavimo skysčio neturi likti sistemoje.

Oro kondicionavimo sistemos naudoja skirtingus kondensatorių tipus, tačiau labiausiai paplitę šie:

  • cirkuliacinis spiralinės ritės kondensatorius – šis tipas nesudaro problemų skalavimo metu.
  • Plokščios spiralinės ritės kondensatorius, turintis daug vamzdelių, einančių nuo įėjimo ir išėjimo ir panašiai – nesudaro problemų skalavimo metu.
  • Kondensatorius su lygiagrečiu srautu – labiausiai paplitęs tipas. Struktūra, kuri susideda iš kelių lygiagrečių vamzdžių, jungiančių tarpines kameras. Dėl jo konstrukcijos kyla pavojus, kad plovimo priemonė ir drožlės gali likti sistemoje.

Jei automobilyje yra integruotas kondensatorius su filtro džiovintuvu, skalaujant reikia išmontuoti abi dalis iš korpuso. Jei filtro džiovintuvas yra nekeičiamas ir yra integruotas į kondensatorių, ir jeigu neįmanoma pašalinti priemaišų, turime sumontuoti naują kondensatorių.

Vienas iš efektyviausių prietaisų, esančių rinkoje, yra „Cool Weather“ kuris naudoja valymo terpės slėgio pulsaciją. Kadangi tai pneumatinis įtaisas, rekomenduojama naudoti chemines medžiagas su padidėjusiu intensyvumu, netgi degiu. Tokio tipo medžiagos leidžia efektyviau šalinti užteršimą tepalais ir pagreitinti garinimo procesą.

Svarbiausi žingsniai naudojant „Cool Weather“ skalavimo prietaisą:

  1. oro kondicionavimo sistemos identifikavimas – sistema su droselio antgaliu arba plėtimosi vožtuvu.
  2. Nustatyti kondensatoriaus tipą.
  3. Padalinti sistemą į dalis, kurias skalausime (aplenkiant droselį, kompresorių, garintuvą).
  4. Pajungti skalavimo prietaisus, naudojant atitinkamus adapterius.
  5. Skalauti keletą minučių prieš srautą, sistemos užsikimšimo atveju skysčio slėgis pirmoje fazėje yra apie 4 barus, padidėja iki 7 barų.
  6. Sustabdyti skalavimą ir kelioms minutėms palikti skystį sistemoje, kad ištirptų nuosėdos.
  7. Tęsti skalavimą kartu stebint filtro korpusą, kad galėtume įvertinti ar dar liko priemaišų.
  8. Naudoti slėgio reguliatorių tam, kad slėgis būtų sumažintas iki 2 barų ir perjungti jungiklį, esantį po manometru iki padėties PLOVIMO PABAIGA. Tada plovimo skystis grįš į prietaisą ir sistema išdžius garinant plovimo skystį.
  9. 4-8 punktus reikia pakartoti kitiems sistemos elementams.
  10. Po to reikės tik išdžiovinti sistemą azotu, kad būtų pašalintas likęs po plovimo skystis.
  11. Oro kondicionavimo sistemos indentifikavimas – sistema su droselio antgaliu arba išplėtimo vožtuvas.

Kitas automatinis prietaisas yra „Magneti Marelli AC FLUSH PRO“.

Mašina veikia skirtingai, ją maitina 12 V įtampos šaltinis iš automobilio akumuliatoriaus, todėl jį galima naudoti nepriklausomai nuo maitinimo šaltinio pvz.: lauke.

Didelis prietaiso pranašumas yra jo maži matmenys, kurie leidžia lengvai transportuoti automobiliuose su mažomis erdvėmis. „AC FLUSH PRO“ buvo sukurtas aukščiausio saugumo laipsniu. Mašina skirta aukšto slėgio veikimui.

Viena iš įdomiausių funkcijų – tai galimybė spausdinti skalavimo operacijos eigą, kuri pasitarnauja, kai reikia nagrinėti skundus. Tokių procedūros įrodymų tikisi klientai.

Verta paminėti, jog elektriniams prietaisams naudojami nedegūs skysčiai. Jie yra mažiau „agresyvūs“, palyginti su degiaisiais skysčiais, jie daro teigiamą poveikį darbuotojų saugumui ir sveikatai, taip pat turi galingas garavimo savybes, kurios greitai išgaruoja iš sistemos.

Kitas oro kondicionavimo sistemų skalavimo variantas – panaudoti rankinį skalavimo rinkinį (007950024750).

Rinkinys susideda iš:

  • skalavimo indo;
  • vamzdžio su skysčio tiekimo vožtuvu bei kūgio formos jungtimi;
  • jungčių, skirtų skysčiui prijungti, kartu su vamzdžiu ir talpykla, kad būtų išleistas skystis.

Veikimo principas yra panašus į „Cool Weather AC FLUSH PRO“ prietaisus, tačiau skirtumas yra tas, kad skysčiui tiekti naudojamas suslėgtas oras arba azotas, kuris stumia plovimo skystį. Jis surenkamas į talpyklą. Dėl to plovimo skystis vėl gali būti panaudotas.

Operatorius rankiniu būdu iššaukia pulsaciją. Čia nenaudojami filtrai, todėl  po kiekvieno skalavimo išvalomi plovimo skysčiai.

Vienas svarbiausių oro kondicionavimo skalavimo proceso elementų yra adapterių rinkiniai. Skirtingų sprendimų ir plataus asortimento laidų ir jungčių asortimentas reikalauja atidžiai sujungti skalavimo žarnas. „Magneti Marelli“ siūlo 4 skirtingus komplektus.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!