Naujas klimatui nekenksmingas kuras

18 rugsėjo 2017, 16:03

Firma „Continental“ atliko dyzelino, kitaip vadinamo oksimo etilenu (OME), bandymus. Bandymai kelyje patvirtino, kad dyzelinas, kuriame yra 15 procentų OME maždaug 8g/km sumažina anglies dioksido emisiją.

Sintetinis kuras, kurio gamyba ir deginimas yra neutralus CO2 emisijos atžvilgiu, lėmė, jog dyzeliniai varikliai tapo draugiškesni aplinkai. „Continental“ sėkmingai atliko sintetinio kuro, vadinamo oksimo etilenu (OME), bandymus. Šiais metais buvo pristatyta transporto priemonė  „Super Clean Electrified Diesel“, kuri naudodama OME priemaišas mažiau teršia aplinką.

Pagrindiniai, esami „Continental“ testai patvirtino, kad dyzelinis kuras su 15 procentų OME priemaiša jau yra techniškai saugus ir perspektyvus sprendimas šiuolaikiniams dyzeliniams varikliams, leidžiantiems sumažinti CO2 dujas, sukeliančias šiltnamio efektą. Tai įmanoma, nes CO2 išmetamas iš jėgainių, gamyklų gali būti panaudojamas OME gamybai. Šis protingas ryšys tarp energijos valdymo, chemijos ir automobilių pramonės sektorių leidžia sintetiniams degalams, tokiems kaip OME, tapti pereinamąja ekologine  technologija, siekiant užtikrinti mobilumą  elektra varomam automobiliui. Sintetinio kuro bandymai, kuriuos daugelį metų vykdo „Continental“ ir jų naudojimas prisideda prie tikslų, susijusių su CO2 emisijos mažinimu transporto sektoriuje (keleivinių automobilių, komercinių transporto priemonių), taip pat pagal Paryžiaus susitarimą dėl globalinio 2°C  atšilimo.

-„Sintetinis kuras ne tik prisideda prie CO2 neutralumo, bet ir vienodai OME degimui, nes nesigamina suodžiai. „Continental“, remdamasis faktais, aktyviai skatina techninius sprendimus transporto priemonėse, kurie leidžia naudoti sintetinį kurą. Mūsų tikslas yra sukurti pereinamąjį etapą, kai įprastas kuras nedarys įtakos klimatui. Padarėme didelę pažangą naudodami OME dyzeliniuose varikliuose“, – sakė Dr. Oliver Maiwald, technologijų ir inovacijų „Continental Drives Division“ vadovas.

Ekonomiškai perspektyvi sintetinio kuro gamyba yra vienas didžiausių iššūkių šioje srityje. Tai reiškia, kad OME gamybos technologija pramoniniu mastu vis didėja.

-„Todėl pragmatiškas sprendimas yra tai, jog OME bus įvestas palaipsniui. Atsižvelgdami į tai, mes neseniai atlikome preliminarius dyzelino su OME bandymus, kurie parodė, kad dyzelinas su 15 procentų OME mišinio, be šiandien naudojamo 7 procentų biokuro mišinio, jau gali būti naudojamas“, – sakė dr. Gerd Rösel, dyzelinių variklių skyriaus variklių sistemų vadovas.

Dėl to, kad OME gamyba ir deginimas yra praktiškai neutralūs CO2 emisijos atžvilgiu, išmetamo anglies dioksido kiekis, transporto priemonėje, proporcingai sumažintas. „Continental“ bandymų metu – tai 8 gramai kilometrui, net jei OME energijos tankis yra mažesnis negu dyzelino energijos tankis.

Neutralus ateities kuras

Kiekvienas kuras turi specifines savybes, į kurias reikia atsižvelgti projektuojant variklį ir jo sudedamąsias dalis. Tai reiškia, kad OME panaudojimas turi įtakos visai procesų grandinei – nuo įpurškimo ir degimo, per išmetamųjų dujų sankaupų emisiją, išmetamųjų dujų išvalymo iki jutiklių ir diagnostikos technologijų. Būtina atlikti atitinkamų technologijų tyrimus, kad palaipsniui padidėtų OME procentinė dalis.

– „Kad galėtume naudoti didesnę OME koncentraciją dyzeliniuose varikliuose, turime atsižvelgti į visą reakcijos kelią. Dėka žinių ir pasiekimų daugelyje sričių – pradedant nuo įpurškimo formavimo ir baigiant išmetamųjų dujų išvalymu, panaudojant selektyvinį redukcijos metodą, „Continental“ yra pasirengęs tai pasiekti, – teigė Rolf Brück, Lengvųjų automobilių katalizatorių linijos kuro išmetimo  sistemos vadovas.

Plėtojant technines galimybes patikimam OME naudojimui transporto priemonėse, „Continental“ kuria technologijas draugiškas aplinkai, kurių pagalba siekiama užtikrinti mobilumą elektros variklių pagalba, o taip pat apima hibridinių transporto priemonių optimizavimą ir visų pirma sunkiųjų transporto priemonių CO2 emisijos sumažinimą. Šioje srityje perėjimas prie elektros variklio tikriausiai bus lėtesnis dėl didelio transporto priemonių svorio ir talpumo, todėl tokie pereinamojo laikotarpio  sprendimai yra dar svarbesni.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!