Degimo sistemos evoliucija

8 gegužės 2017, 22:44

Elektroninės degimo sistemos beveik išstūmė klasikines degimo sistemas su degimo skirstytuvu. Gamintojai prie jų jau negrįš, o šiuolaikiniuose automobiliuose jau yra įrengtos uždegimo ritės. 

Uždegimo ritė yra vienas iš svarbiausių elementų benzininio variklio užvedimo sistemoje. Tai ji gamina elektros krūvį, pakeisdama žemos įtampos srovę į 25-30 tūkstančių voltų įtampą.

Baigiamajame etape jis per uždegimo žvakę pakeičiamas į kibirkštį. Automobilių parkas Lietuvoje yra labai įvairus, todėl šalies keliais važinėja įvairaus amžiaus automobiliai. Taigi ir su įvairiomis degimo sistemomis, pradedant tradicinėmis su degimo skirstytuvais ir baigiant naujausiomis su uždegimo ritėmis.

Kupolo ir piršto užduotis yra uždegimo įtampos paskirstymas ant kiekvieno cilindro žvakės su kabelio ir jungčių pagalba. Tai seniausia elektroninio uždegimo skirstytuvo rūšis. Jis naudojamas senesniuose automobiliuose.

Jau prieš kelis dešimtmečius daugiacilindriniuose varikliuose pradėtos naudoti dviejų kibirkščių ritės. Minimaliai dvi ritės vienam cilindrui ir tai tiesiogiai susiję su komplikuota uždegimo sistema. Atsiradus elektronikai, dviejų kibirkščių žvakės bei  uždegimo sistemos be skirstytuvo dalinai išsprendė tą problemą.

Dvigubo uždegimo technologija pakeitė uždegimo patikimumą. Abu antrinės apvijos  dviejų kibirkščių ritės galai jungčių pagalba yra sujungti su uždegimo žvakėmis. Dėl to, aukšta įtampa tiekiama dviems poroms cilindrų yra tiekiama atskirai ir vienu metu dvi kibirkštys vienam darbo ciklui.  Tai praktiškai reiškia, kad 4 cilindrų variklis turi dvi uždegimo rites.

Vienos kibirkšties ritės vadinamos skirtingai, pvz.: pieštukinėmis, kištukinėmis, strypinėmis ir net žvakinėmis. Iš tiesų kiekvienas pavadinimas yra geras, nes kalba eina apie ritės formą, išskiriančią ją iš kitų. Rastas vienas kompaktiškas elementas, kurio sudėtyje yra ritė ir žvakėje sudedamos ištęstos aukštos įtampos jungtys, kurios per spyruoklinį sujungimą perduoda elektros krūvį tiesiai į žvakę.

Nepaisant savo mažo dydžio vienos kibirkšties ričių, jos sukuria labai aukštą įtampą. Tai daugiausia dėl geresnės kokybės medžiagų, tikslesnės konstrukcijos bei bevielio uždegimo. Naudojamos kelių modelių ritės viename elemente su vamzdeliais, vadinamais dar uždegimo kartelėmis. Sprendimas grindžiamas vienos kibirkšties ritėmis yra populiariausias ir dažniausiai naudojamas naujuose automobiliuose.

„Inter Cars“ siūlo atsargines dalis daugumai transporto priemonių, judančių Lietuvos keliais, kaip ir kitose šalyse, kur parduodami automobiliai. Pagrindinių tiekėjų uždegimo srityje yra keletas, tai – „NGK“, „Beru“, „Bosch“, „Mobiletron“, „Magneti Marelli“, „Delphi“, „Denso“ ar „Hans Pries“.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!