10 labiausiai paplitusių mechanikų klaidų aptarnaujant oro kondicionavimo sistemą

25 balandžio 2017, 0:20

Automobilių oro kondicionavimo sistema patikimai gali veikti daugelį metų. Sąlyga yra tinkamas eksploatavimas ir tinkama priežiūra. Oro kondicionavimo sistemos aptarnavimas iš mechanikų reikalauja tikslumo ir preciziškumo. Ką reikia daryti siekiant padėti, o ne pakenkti? „Lauber“ ekspertai pataria, kaip vertėtų išvengti klaidų.

  1. Netinkamas oro kondicionavimo sistemos būsenos patikrinimas arba patikros nebuvimas

Oro kondicionavimo sistemos patikrinimas turi prasidėti nuo pokalbio su automobilio vairuotoju. Jis gali įvardinti keletą gedimo simptomų, kuriuos būtina patikrinti (pvz.: netvarkingas kondicionieriaus darbas esant didelei apkrovai). Taip pat reikia patikrinti, kada anksčiau buvo atlikta oro kondicionieriaus apžiūra. Jeigu praėjo mažai laiko, o aušinimas nepakankamas, tai gali rodyti, kad yra nuotėkis sistemoje. Reikia atlikti darbinio slėgio ir temperatūros bandymus, taip pat diagnostiką su testeriu. Tai leis nustatyti galimą gedimą. Tik po preliminaraus oro kondicionavimo sistemos patikrinimo reikia pradėti atitinkamą sistemos apžiūrą.

  1. Aušalo įpylimas „iš akies”

Lietuvos dirbtuvėse populiaru sistemą papildyti aušalu iki galo neištuštinus talpos. Tai rizikinga procedūra, kadangi nepašalinus viso aušalo iš sistemos, neįmanoma sužinoti, kiek jo ten iš viso yra. Įpilti aušalo daugiau negu reikia yra nesaugu – pakyla temperatūra garintuve ir galima padaryti klaidingą išvadą apie aušalo kiekį sistemoje. Remiantis šiais duomenimis mechanikas gali padaryti išvadą, kad aušalo yra per mažai ir taip susidaro užburtas ratas.

  1. Per didelis kiekis UV dažiklio arba žemos kokybės UV dažiklis

Įpurškiant UV dažiklio į oro kondicionavimo sistemą, kuris padeda surasti nuotėkį, reikia vadovautis  transporto priemonės gamintojo rekomendacijomis. Reikėtų atminti, jog 1 gramo UV dažiklio, įšvirkšto į sistemą, pakanka, kad būtų aptiktas nuotėkis. Jeigu UV dažiklis įšvirkščiamas į sistemą pirmą kartą, reikia tai pažymėti atitinkama pastaba matomoje vietoje, kad jis nebebūtų papildomai švirkščiamas. Svarbu, kad UV dažiklis būtų kokybiškas, o tai reiškia kad reikėtų jį rinktis sertifikuotą.

Nesertifikuotas UV dažiklis gali chemiškai reaguoti su guminiais sistemos elementais, o tai gali sukelti gedimą. Per didelis UV dažiklio kiekis gali sumažinti alyvos klampumą ir tepalai gali prarasti savo savybes. Padidėjusi trintis gali sugadinti kompresorių.

Per daug UV dažiklio
Per daug UV dažiklio
  1. Neteisingas alyvos indentifikavimas

Oro kondicionavimo sistemą pavojinga užpildyti kitokia alyva nei deklaravo kompresoriaus gamintojas. Reikia atminti, kad PAG tipo alyva nesimaišo su PAO ir POE tipo alyva, nes jos dirba skirtinguose temperatūrų diapazonuose. PAO alyva sumaišyta su PAG alyva sudaro substanciją, panašią į parafiną, kuri gali užkimšti reguliavimo vožtuvą, kuris paspartina  kompresoriaus susidėvėjimą arba blokuoja aušalo tekėjimą. Prastos kokybės alyva gali absorbuoti  drėgmę.

  1. Per didelis arba per mažas tepalo kiekis

Duomenų apie optimalų alyvos kiekį, kuris turėtų būti įvestas į oro kondicionavimo sistemą, reikėtų ieškoti transporto priemonės serviso instrukcijoje. Per mažas tepalo kiekis paspartina kompresoriaus susidėvėjimą. Kita vertus, per didelis tepalo kiekis gali blokuoti  skysčio tekėjimą sistemoje. Pernelyg didelis tepalo kiekis gali priversti dirbti kompresorių didesne apkrova.

Prastas sutepimas - per maža tepalo arba aušalo.
Prastas sutepimas – per maža tepalo arba aušalo
Per daug tepalo sistemoje
Per daug tepalo sistemoje
  1. Tik sugedusių elementų keitimas

Labai dažnai mechanikai, keičiantys susidėvėjusį kompresorių, palieka sistemoje kitus komponentus, kurie taip pat turėtų būti pakeisti. Tai kondensatorius, filtras – džiovintuvas ir plėtimosi vožtuvas.

– Kompresoriaus susidėvėjimas byloja apie priemaišas oro kondicionavimo sistemoje. Purvas, kuris gali blokuoti  slėgio vožtuvo smailę, nusėda ir ant kitų komponentų vidaus sienelių. Todėl keičiant kompresorių, reikia pakeisti ir kondensatorių, filtrą – džiovintuvą bei išsiplėtimo vožtuvą, kruopščiai išskalauti sistemą. Tada galima tikėtis, kad remontas atliktas teisingai. Kitaip purvas vėl gali nusėsti ant vožtuvo smailės ir sukelti kompresoriaus sutrikimus, – pataria Dawid Kowalewicz, firmos „Lauber“, užsiimančios profesionalia automobilių dalių regeneracija, gamybos direktorius

  1. Neteisingas sistemos valymas ir džiovinimas

Ši klaida dažnai susijusi su ankstesne. Plaunant sistemą po kompresoriaus pakeitimo, neturėtų jame palikti komponentų, kuriuose galėjo pasilikti nešvarumai. Juos reikia išmontuoti ir tik tada išskalauti sistemą.

Lygiai kaip skalavimas taip ir sistemos išdžiovinimas suslėgtu azotu yra svarbus. Jeigu sistemos komponentai nebus kruopščiai išdžiovinti po plovimo, pasilikęs skalavimo skystis atskies tepalą. Labai svarbu išlaikyti pakankamai ilgai vakuume, siekiant pašalinti iš sistemos drėgmę. Oro kondicionavimo sistemų aptarnavimo servisai paprastai naudoja savo instrukcijas dėl optimalios trukmės  buvimo vakuume. Mechanikai dažnai nesilaiko šių rekomendacijų dėl skubėjimo.

Geležies pjuvenos - netinkamai išvalyta sistema
Geležies pjuvenos – netinkamai išvalyta sistema
  1. Oro tiekimas į sistemą keičiant aušalą

Blogą poveikį sistemai daro oras, patekęs į sistemą, keičiant aušinimo skystį. Aušinimo skystis transportuoja tepalą oro kondicionavimo sistemoje. Kontaktas su oru lemia drėgmės susidarymą ir tepalo savybių praradimą.

  1. Netinkamų priedų naudojimas

Priedai, paduodami į sistemą siekiant pašalinti nuotėkį, gali būti žalingi. Sandariklis arba gerinantis sandarumą priedas gali reaguoti su oro kondicionavimo sistemų gumos elementais, o tai gali užkimšti kompresoriaus reguliavimo ir išsiplėtimo vožtuvus. Tai veda prie kompresoriaus susidėvėjimo, o tuomet ir prie oro kondicionavimo sistemos blokavimo.

  1. Naudotų dalių naudojimas iš nežinomo šaltinio

Dėl aukštų naujų oro kondicionavimo sistemos kompresorių kainų, kai kurie mechanikai pakursto klientus sumontuoti naudotus komponentus. Tai yra rizikinga, kadangi neįmanoma nustatyti naudotų dalių stovio, kol jos neišmontuotos.  Net jei kompresorius yra veikiantis, jame gali būti teršalų. Jie galėjo atsirasti standartinio eksploatavimo metu ir vėliau – sandėliuojant demontuotas dalis.

-Pavyzdžiui, jei kompresoriaus įleidimo ir išleidimo angos po demontavimo buvo neteisingai užsandarintos (tai atsitinka labai dažnai), galime būti tikri, jog viduje susirinko nešvarumai. Kitas dalykas yra vidinė korozija, kuri gali išplisti labai greitai, jeigu kompresoriaus viduje trūksta tepalo. Surūdijusio kompresoriaus montavimas gali būti pavojingas, nes rūdžių dalelės gali sukelti jo susidėvėjimą. Kitas aspektas yra drėgmė, kuri gali patekti į naudotą kompresorių (temperatūrų kaita). Vargu ar kas gali suteikti optimalias kompresoriaus  laikymo sąlygas, todėl turime žinoti, kad pirkdami naudotą kompresorių labai rizikuojame, – sako Dawid Kowalewicz iš firmos „Lauber“.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

UAB "AUTOŠALTIS" Dir. Saulius, 27 balandžio 2017, 10:55 0 0

Sausa, paprasta, suprantama ir kasdieninė informacija dirbantiems nuo 2000 m. Šaldymo pramonė - viena iš brangiausių, todėl, saugokite sistemas.

Atsakyti