Variklio įdėklai: geriausios eksploatacinės savybės esant didelėms apkrovoms – „Cerrox®“

16 lapkričio 2016, 21:06

Naujus variklius kuriantys inžinieriai susiduria su sunkiais išbandymais. Efektyvus variklis turi būti ekonomiškas ir kartu pakankamai galingas. Turbinos, tiesioginis įpurškimas ir matmenų mažinimas apsunkina ne tik konstruktorių darbą, bet ir pačius variklius. Labai galingų benzininių ir dyzelinių variklių įdėklai turi išlaikyti darbinio mišinio užsiliepsnojimo sukeltas apkrovas, siekiančias 200 barų, ir paviršines apkrovas iki 120 N/mm2.

npr_bild_60-1401-00_lagerschallen_00011_28-09-2016_resized

Įprasti dviejų arba trijų sluoksnių įdėklai jau nebeatitinka šių reikalavimų.

Siūlydami įdėklus su „Sputter“ technologija, konkurentai aukštai pakėlė kartelę. Atsakydama NE siūlo trijų sluoksnių įdėklus su „Cerrox®“ technologija.

Paveikslėlyje pavaizduota naujų trijų sluoksnių įdėklų struktūra.

cerrox1

Plieno sluoksnis yra trijų sluoksnių įdėklo pagrindas. Metalo sluoksnis vario pagrindu gaminamas sukepinimo būdu. Gerai suderintas kietumas ir stabilumas užtikrina dideles įdėklo naudojimo galimybes. Įdėklų darbinis sluoksnis iš antifrikcinių medžiagų su kietųjų metalų dalelėmis yra trijų sluoksnių įdėklų pagal „Cerrox®“ technologiją esmė.

Tik ilgametė patirtis dangų liejimo srityje skatina taikyti naujas technologijas, būtinas norint sujungti reikiamą tam tikrų komponentų kiekį, kad būtų gautas idealus mišinys.

Siekiant, kad įdėklai atitiktų nurodytus reikalavimus, būtina įvykdyti šias užduotis:

Prisitaikymas

Įdėklas turi prisitaikyti prie veleno ir įdėjimo paviršiaus geometrijos. Be to, įdėklas neturi būti pernelyg minkštas.

Atsparumas dilimui

Nepaisant prisitaikymo, kuris labai svarbus, įdėklas neturi pernelyg smarkiai dilti.

Atsparumas pažeidimui

Įdėklas turi atlaikyti dideles apkrovas ir ekstremalias jėgas. Net sutrikus tepimo sistemai, variklis neturi būti pažeistas.

Atsparumas korozijai

Visos įdėklo medžiagos turi būti parinktos ir pritaikytos taip, kad priešintųsi korozijai net ir tada, kai naudojama prastos kokybės arba agresyvių komponentų turinti variklio alyva.

Atsparumas metalų nuovargiui 

Įdėklas turi atitikti šį reikalavimą net ir ilgai jį naudojant ir esant didelėms apkrovoms.

Kainos pranašumas

Kai vietoj purškimo technologijos naudojami galvaniniai procesai, galima sumažinti kainą, išsaugant tokias pat gaminio savybes.

Antifrikcinio sluoksnio gebėjimas prisitaikyti ir absorbuoti neleidžia pašalinėms dalelėms, kurių gali būti panaudotoje alyvoje, pažeisti variklio. Šios „Cerrox®“ technologijos įdėklų savybės kartu su medžiagų atsparumu dilimui, pažeidimams, korozijai ir nuovargiui užtikrina jų naudojimą krovininių automobilių varikliuose iki 1 500 000 km.

Toliau pateiktame paveikslėlyje palyginami įdėklų, pagamintų pagal „Cerrox®“ ir „Sputter“ technologijas, pranašumai ir trūkumai:

cerrox

Mažesnį trijų sluoksnių „Cerrox®“ įdėklų atsparumą dilimui, palyginti su „Sputter“ įdėklais, atsveria didesnis atsparumas pažeidimams. Be to, „Cerrox®“ įdėklai pasižymi dideliu gebėjimu prisitaikyti. Pašalines daleles sugeria minkštas antifrikcinis sluoksnis, o naudojant kietas „Sputter“ dangas darbinio sluoksnio pažeidimai neišvengiami.

Jeigu palygintume technines charakteristikas, abi technologijos yra vienodai geros. Vis dėlto pridėjus kainos pranašumą, „Cerrox®“ įdėklai užtikrintai laimi.

Naudodami „Cerrox®“ įdėklus, apsaugote ne tik savo variklį, bet ir savo piniginę.

www.npr-europe.com

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!