POLAR – SKIRTINGOS SPALVOS IR SAVYBĖS

3 gruodžio 2013, 21:39

Ar variklių aušinimo skysčiai skiriasi tik savo spalva ar ir charakteristikomis?

Vystantis automobilių pramonei, jų varikliai tampa vis galingesni, mažesni ir efektyvesni. Įdiegus naujas taršos mažinimo technologijas (EGR, SCR ir t.t.) ir siekiant įvairius paviršius geriau apsaugoti nuo korozijos, aušinimo skysčio veikimo sąlygos darosi vis ekstremalesnės. Papildomai, šie nauji skysčiai privalo mažiau kenkti sveikatai ir teršti aplinką. Norėdami įvertinti skysčio tinkamumą, automobilių gamintojai tam įvedė specialius testus ir standartus, pavyzdžiui: TL774J, PSA D501562, CEC C05-X-95, D 55 534 ir t.t. Jeigu gamintojas nori prekiauti aušinimo skysčias, jie privalo atitikti šių testų reikalavimus.

Lygiagrečiai su variklių vystymu, panašūs procesai vyksta ir su aušinimo skysčiais. Štai, pavyzdžiui V.A.G. (VW, Audi, Seat, Škoda, Porsche) grupės inžinieriai per 10 metų atliko labai daug savo varikliams skirtų aušinimo skysčių sudėties pakeitimų. Iki 1997 metų aušinimo skysčio gamyboje buvo naudojami tik mineraliniai priedai, o aliuminio lydynių apsaugai buvo naudojami silikatai. Toks melsvai-žalsvas aušinimo skystis atitiko VW TL774 C standartą ir turėjo žymėjimą G11. Dėl nestabilaus silikato, šis aušinimo skystis pasendavo ir po 2 metų jį tekdavo keisti. Laiku jo nepakeitus, ženkliai vystėsi korozija ir blogėjo šilumos perėmimo savybės. Silikatas virsdavo želė, kimšdavo aušinimo kanalus, padengdavo vidinius sistemos paviršius sluoksniu, bloginančiu šilumos perdavimą.

Siekiant prailginti aušinimo skysčio naudojimo laiką, buvo atsisakyta silikatų ir pereita prie organinių priedų (OAT – Organic Acid Technology, verčiame kaip organinių rūgščių technologija). Akcentuodami dėmesį į priedų veikimo principą (kad vartotojai nepainiotų), naujasis aušinimo skystis buvo nudažytas raudona spalva bei patvirtintas naujas VW TL774 D reikalavimas su skysčio žymėjimu G12.

Vystantis chemijos pramonei, po tam tikro laiko atsirado galimybė aušinimo skystį su naujais priedais maišyti su seniau gaminamu skysčiu, žymimu G11. Variklių gamintojas tokiam skysčiui įvedė naują standartą VW TL774 F. Prie žymėjimo buvo pridėtas „+“ ženklas ir žymėjimas tapo G12+, o skystis įgavo violetinį atspalvį.  Iki galo nebuvo aišku – ar tai buvo tik marketinginis žingsnis, ar sukurtas patobulintas naujas produktas. Visgi greitai tapo aišku, kad tuo pačiu metu gaminti du naujo tipo, bet skirtingai žymimus aušinimo skysčius nėra pati geriausia idėja.

VW priima sprendimą naudoti aliuminio ir magnio lydynius, kaip turinčius geriausią atsparumą korozijai. Tuo pat metu chemijos pramonė sukūrė technologiją, paremtą OAT (SI-OAT, t.y. su nedideliu silikatų/mineralinių priedų kiekiu) technologija, įgalinančią prailginti silikatų veikimo laiką. Dabar buvęs standartas pakeičiamas nauju VW TL774 G, prie žymėjimo pridedant dar vieną pliusą – G12++.

Siekdami sumažinti aplinkos taršą, aušinimo skysčių likučiais gamintojai dalį žaliavų pakeičia žaliavomis, gaunamomis iš atsinaujinančių energijos šaltinių. Kai kuriais skaičiavimais tai leido sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą 11%. Iki to laiko veikiantis standartas privalėjo būti pakeistas dėl naujų pataisų pagal TL774 J reikalavimus. Taigi naujas aušinimo skystis, nors ir turėjo tą patį violetinį atspalvį, bet jo žymėjimui buvo panaudotas naujas numeris – G13.  Šiame kontekste ankstesnis standartas VW TL774 G su G12++ žymėjimu neteko galios. Aušinimo skysčio raudonai – violetinė spalva liko nepakitusi.

Šiuo metu dauguma automobilių variklių gamintojų pasirinko arba pilnai OAT, arba dalinai hibridinę (HOAT), arba mažai hibridinę (pvz. SI-OAT) technologijas.

Aušinimo skysčiai POLAR (Premium Longlife, Standard BS 6580 ir Standard G-36) 100% atstovauja OAT technologiją, o naujasis gaminys „Polar G13 Premium Longlife” – mažai hibridinę technologiją ( su OAT priedais naudojamas nedidelis kiekis mineralinio priedo – silikato).

Patentuotas aušinimo skystis „Premium Longlife” mažiausiai gali būti naudojamas 5 metus, jis atitinka daugelį nacionalinių reikalavimų bei naujausius automobilių gamintojų normatyvus. „Polar Standard” taip pat yra sukurtas OAT pagrindu, bet su priedais veikiančiais trumpesnį laiką. Jis yra skirtas pakeisti hibridinės ar mineralinės technologijos aušinimo skysčius, kurių veikimo trukmė yra 2 metai. Aušinimo skystis „Polar G” yra sudarytas iš glikolio ir dalinai atsinaujinančių šaltinių žaliavos, todėl priklauso ekonominės klasės produktams ir yra rekomenduojamas senų lengvųjų ir komercinių automobilių variklių aušinimo sistemoms.

Aušinimo skystis „Polar G13 Premium Longlife” yra sukurtas pagal mažai hibridinę SI-OAT technologiją ir yra specialiai skirtas naujausiems V.A.G. grupės automobiliams, kuriems yra rekomenduojama naudoti TL774 J reikalavimus atitinkantį skystį. Jeigu norite, šį aušinimo skystį galite naudoti ir vietoje skysčio G12++ (VW TL774 G) ir dar senesniuose V.A.G. grupės automobiliuose. „Polar G13 Premium Longlife” taip pat tinka naujausiems Mercedes – Benz (MB 326.5) ir MAN (MAN 324 SI-OAT) komerciniams automobiliams.

Egzistuoja ir kitoks požiūris

Deja mūsų rinkoje veikia šiek tiek kitokie dėsniai ir kainos faktorius dažnai lenkia techninius parametrus. Tai visų pirma sudaro sąlygas situacijai, kai aušinimo skysčiai su patentuotais produktais yra panašūs tik savo išvaizda, pakuote ar sertifikatu.

Nepaisant to, kad tik patentuota OAT technologija gali užtikrinti tinkamą ilgalaikį aušinimo skysčio veikimą, dauguma gamintojų naudoja savo skysčių pavadinimuose žodį „Longlife“, nors iš tikrųjų pastarieji neatitinka reikalingos sudėties ir technologijos reikalavimų.

Dažnai atsitinka taip, kad parduodami skysčiai neatitinka spalvos reglamentavimo. Pasitaiko, kad, nepaisant skirtingų specifikacijų, visi jie būna vienos spalvos arba atvirkščiai, skyčiams parenkamos „šiuolaikinės“ spalvos kaip jų kokybės įrodymas. Toks „marketingas“ skirtas pasinaudoti tuo, kad ne visi pirkėjai žino standartų ir techninių gamintojų reikalavimus. Deja, pirkėjas neturi jokių galimybių patikrinti ar skysčio sudėtis atitinką tą, kuri deklaruojama etiketėje, ir ar pardavėjo pateikiama informacija atitinka tikrovę.

Įmonės „UAB PMM“ atstovaujamas, aušinimo, ir ne tik, skysčių gamintojas Suomijos kompanija TELKO šių metų pavasarį atliko Baltijos šalių rinkoje parduodamų aušinimo skysčių tyrimus. Motyvas – pirkėjų abejonės dėl naudojamo aušinimo skysčio kokybės. Kontrolinės laboratorijos* tikslas buvo patikrinti ar parduodamų aušinimo skysčių etiketėse deklaruojami duomenys atitinka tikrovę. Į laboratoriją buvo išsiųstos 7 aušinimo skysčių pakuotės, keturi iš jų buvo raudonos spalvos, du žalios ir vienas  geltonos. Trys iš šių produktų buvo parduodami kilogramais, nors aušinimo sistemos talpa yra matuojama kūbiniais centimetrais arba litrais. Kadangi aušinimo skysčio tankumas yra didesnis nei vandens (tarp 1,07 ir 1,14), pakuotėje realiai gali būti net 7-14% mažiau skysčio nei pateikiant tą patį kiekį litrais. Tai sudaro pardavėjui galimybę parduoti

pirkėjui, nežinančiam apie tokį „fokusą“, 5 kg pakuotę, kurioje iš tikrųjų gali būti tik 4,4 (4,4 l x 1,14 = 5 kg) litro, už mažesnę kainą, lyginant su 5 litrų pakuote (skysčio tankumas paprastai etiketėje nenurodomas).

Geltonos ir vienas raudonos spalvos skystis neatitiko ilgaamžiškumo reikalavimų, nors apie tai skelbė informacija etiketėje su nuoroda į skysčio spalvą! Labai nustebino tai, kad dviejuose iš likusių skysčių iš vis nebuvo jokių priedų. Be to, buvo naudojamas neegzistuojantis žymėjimas G13+, variklių gamintojų VW, MB normatyvai be numerių, prieštaraujantys vieni kitiems reikalavimai (G11, G12, G30, G48 ir t.t.) ir daug kitos, klaidinančios informacijos. Dar vienas keblumas buvo tai, kad kilogramo koncentracija neatitiko pardavėjo pateikiamai maišymo lentelei. Pavyzdžiui, jeigu pirkėjas nežino skysčio tankumo (gamintojas, paprastai, jo etiketėje nepateikia), tai jis nežino kaip paruošti teisingos koncentracijos mišinį. Tarkim, norėdamas paruošti 10 litrų 50% mišinį, pirkėjas į 10 litrų talpą supils 5 kg koncentrato ir po to užpildys talpą vandeniu iki reikiamo lygio. Prisiminę, kad 5 kg realiai yra tik 4,4 litro, mes žinome, kad iš tikrųjų bus gautas tik 44% mišinys.

Pabaigoje pasakysime, kad visi į laboratoriją siųsti aušinimo skysčiai nepraėjo atitikimo testavimų: tai reiškia, kad vartotojai realiai yra neapsaugoti nuo potencialios žalos, kurią gali padaryti tokių skysčių naudojimas. Savo ruožtu įmonė „UAB PMM“ padarė viską, kad mūsų pirkėjai gautų visą reikalingą informaciją. Be raginimo nenaudoti nekokybiškų skysčių įmonė nieko daugiau padaryti negali. Tuo pačiu įmonė žada pranešti Jums apie bet kokias naujienas šioje srityje.

PATARIMAI: Nesirinkite aušinimo skysčio pagal jo spalvą. Laikykitės variklio gamintojo reikalavimų ir rekomendacijų. Įdėmiai susipažinkite su parduodamų skysčių markiruote ir žymėjimu. Esant būtinybei atlikite jų atitikimo ir teisingumo įvertinimą. Ryški pakuotė ar daug techninės informacijos etiketėje gali tarnauti tik pirkėjų viliojimui.

Pastaba: * – Chevron Technology Ghent A Div. of S.A. Texaco Belgium N.V.
 

Gamintojai patys sprendžia kokią spalvą suteikti vienam ar kitam produktui. Dideli ir rimti gamintojai naudoja skirtingas spalvas, kad būtų lengviau atskirti skysčius su skirtingomis savybėmis. POLAR skysčių spalva priklauso nuo jų specifinių charakteristikų, tuo pačiu siūlant skirtingoms veikimo sąlygoms ir variklio medžiagų apsaugai skirtingų spalvų aušinimo skysčius. Išsirinkite tinkamą POLAR aušinimo skystį savo automobiliui iš pateiktos lentelės:

Polar skysčių rekomendacinė lentelė

 

MARKĖ

2013-2008

2007-2002

2001-1997

1996-1993

Volkswagen

Polar G13 Premium Longlife

Polar Premium Longlife arba Polar G13 Premium Longlife

Polar Premium Longlife arba Polar G13 Premium Longlife

Polar Standart BS 6580 arba Polar G13 Premium Longlife

Ford

Polar Premium Longlife

Polar Premium Longlife

Polar Premium Longlife

Pastaba: nuo 1997 m. Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Audi

Polar G13 Premium Longlife

Polar Premium Longlife arba Polar G13 Premium Longlife

Polar Premium Longlife arba Polar G13 Premium Longlife

Polar Standart BS 6580 arba Polar G13 Premium Longlife

Opel

Polar Premium Longlife

Polar Premium Longlife

Polar Premium Longlife, Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Toyota

Polar Premium Longlife

Polar Premium Longlife

Polar Premium Longlife, Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

BMW

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

MB

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Volvo

Polar Premium Longlife

Polar Premium Longlife

Polar Premium Longlife, Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Honda

Polar Premium Longlife

Polar Premium Longlife

Pastaba: nuo 2002 m. Polar Premium Longlife, Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Polar Premium Longlife, Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Mazda

Polar Premium Longlife

Polar Premium Longlife

Pastaba: nuo 2002 m. Polar Premium Longlife, Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Polar Premium Longlife, Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Nissan

Polar Premium Longlife

Polar Premium Longlife

Pastaba: nuo 2002 m. Polar Premium Longlife, Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Polar Premium Longlife, Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

VAZ

Tosol arba Polar Standart BS 5680

Tosol arba Polar Standart BS 5680

Tosol arba Polar Standart BS 5680

Tosol arba Polar Standart BS 5680

Peugeot

Polar Premium Longlife

Polar Premium Longlife

Polar Premium Longlife

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Mitsubishi

Polar Premium Longlife

Polar Premium Longlife

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Škoda

Polar G13 Premium Longlife

Polar Premium Longlife arba Polar G13 Premium Longlife

Polar Premium Longlife arba Polar G13 Premium Longlife

Polar Standart BS 6580 arba Polar G13 Premium Longlife

Citroen

Polar Premium Longlife

Polar Premium Longlife

Polar Premium Longlife

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

Renault

Polar Premium Longlife

Polar Premium Longlife

Polar Premium Longlife

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

 

Pastaba: 1996-1995 m. Polar Premium Longlife

Hyundai

Polar Premium Longlife

Polar Premium Longlife

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

 

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

 

Chrysler

Polar Premium Longlife

Polar Premium Longlife

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

 

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

 

KIA

Polar Premium Longlife

Polar Premium Longlife

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

 

Polar Standart Antifreeze BS 6580 arba Polar G-36 Standart

 

Lada

Tosol arba Polar Standart BS 5680

Tosol arba Polar Standart BS 5680

Tosol arba Polar Standart BS 5680

Tosol arba Polar Standart BS 5680

Daugiau informacijos apie Jus dominančius „POLAR“ produktus galite rasti internetiniame puslapyje http://www.pmm.lt/lt/aspo/produktai/

Kontaktai susisiekimui http://www.pmm.lt/lt/kontaktai/

 

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!