Nuodugni, išsami, detali, tiksli instrukcija, kaip pakeisti automobilio „Audi A3 1.8 T“ (variklio kodas ARZ) paskirstymo diržą. „ContiTech“ ekspertas pasakoja, kaip išvengti paskirstymo diržo keitimo klaidų.
Dažnai keičiant paskirstymo diržą padaroma svarbių klaidų. Norėdama užtikrinti sklandų paskirstymo diržo keitimą, „ContiTech Power Transmission Group“ meistrams pateikia išsamią montavimo darbų instrukciją. „ContiTech“ ekspertas nuosekliai ir detaliai paaiškina, kaip teisingai pakeisti automobilio „Audi A3 1.8 l T“ (variklio kodas ARZ) paskirstymo diržą.
Gamintojas rekomenduoja paskirstymo diržą ir įtempimo guolį keisti nuvažiavus 180 000 km arba praėjus penkeriems automobilio eksploatacijos metams.
Darbas užtrunka apie 2 valandas ir 20 minučių.
Paruošiamieji darbai:
· Identifikuokite automobilį pagal variklio kodą;
· Atjunkite automobilio akumuliatorių;
· Nuėmę paskirstymo diržą, nepasukite alkūninio veleno ir paskirstymo veleno;
· Sukite variklį įprasta jo sukimosi kryptimi (laikrodžio rodyklės kryptimi), jeigu nėra nurodyta kitaip;
· Variklį sukite tik už alkūninio veleno skriemulio. Nelieskite kitų krumpliaračių;
· Laikykitės visų automobilio gamintojo nurodytų priveržti naudojamo sukimo momento verčių;
· Pakelkite automobilį ir paremkite variklį arba pastatykite atraminį variklio tiltą taip, kad priekinė variklio tvirtinimo dalis nebūtų apkrauta (neįtempta).
Patarimas: juostinis diržas turėtų būti keičiamas kartu su paskirstymo diržu.
Juostinio diržo eksploatacijos laikas yra toks pat kaip ir paskirstymo diržo. Todėl labai svarbu keičiant paskirstymo diržą kartu pakeisti ir juostinį diržą. Tai padės išvengti vėlesnių gedimų ir nereikalingų papildomų išlaidų.
Norėdamas atlikti šią procedūrą, meistras turi pasiruošti šiuos specialius įrankius:
1. originalų gamintojo fiksavimo kaištį (T40011);
2. originalų gamintojo įtempimo varžtą (T10092);
3. originalų gamintojo variklio atramos tiltą (10-222A).
Nuėmimas:
Nuimkite variklio gaubtą, vairo stiprintuvo skysčio bakelį (neatjunkite rezervuaro žarnų), papildomos įrangos diržą (juostinį) ir jo įtempiklį, aušinimo skysčio išsiplėtimo bakelį (žarnų atjungti nereikia), viršutinę, vidurinę ir apatinę paskirstymo diržo apsaugas; atjunkite degalų tiekimo vamzdelius; nuo alkūninio veleno padėties daviklio atjunkite kištuką, nuimkite tiekiamo oro žarną, sujungtą su oro aušintuvu, apatinę variklio skyriaus apsaugą, alkūninio veleno skriemulį ir priekinę variklio tvirtinimo pagalvę. Prieš tai paremkite variklį arba pakelkite jį naudodami variklio atramos tiltą.
Paskirstymo veleno diržo nuėmimas:
1. Pirmo cilindro vožtuvą nustatykite ties VRT žyme.
2. Paskirstymo veleno skriemulio žymė (įpjova) turi sutapti su galinės paskirstymo diržo apsaugos žyme (įpjova) (žr. 1 pav.).
3. Patikrinkite alkūninio veleno žymę. Tai galima padaryti nuėmus guminį kamštį nuo sukimo momento keitiklio korpuso (žr. 2, 3, 4 pav.). Smagračio žymė (įpjova) turi sutapti su angos žyme (projekcija) (žr. 5 pav.).
4. Originalų gamintojo įtempimo varžtą (T10092) įsukite į hidraulinį įtempiklį ir lėtai sumažinkite paskirstymo diržo / įtempimo guolio įtempimą, sukdami originalų gamintojo įtempimo varžtą (T10092) (žr. 6, 7, 8a, 9 pav.), kol į mažą hidraulinio įtempiklio kiaurymę bus galima įstatyti originalų gamintojo fiksavimo kaištį (T40011) (žr. 8b, 9 pav.).
5. Dabar galima nuimti paskirstymo diržą (žr. 10 pav.).
Paskirstymo diržo montavimas:
1.Originalų gamintojo įtempimo varžą (T10092) įsukite į naują hidraulinį įtempiklį (žr.11 pav.).
2. Uždėkite naują įtempimo guolį (27 Nm) ir naują hidraulinį įtempiklį (15 Nm). Originalų gamintojo įtempimo varžtą (T10092) priveržkite tiek, kad vėliau fiksavimo įrankis lengvai išsiimtų iš naujo hidraulinio įtempiklio (žr. 12 pav.). Neištraukite fiksavimo kaiščio, kol paskirstymo diržas ir įtempimo guolis nebus tinkamai nustatyti! Hidraulinis įtempiklis gali būti nustatytas tik naudojant įtempimo varžtą. Spaudžiant jį spaustuvais arba replėmis, galima sugadinti hidraulinį įtempiklį.
3.Paskirstymo diržą uždėkite ant alkūninio veleno skriemulio. Uždėjimo procedūrą pradėkite laikrodžio rodyklės kryptimi. Būkite atidūs – montuodami įsitikinkite, kad paskirstymo diržas nėra susisukęs! Paskirstymo diržas turi būti įtemptas tarp krumpliaračių.
4. Įtempkite paskirstymo diržą, ištraukdami hidraulinio įtempiklio fiksavimo kaištį ir išimdami originalų gamintojo įtempimo varžtą (T10092). Įtempimą nustato hidraulinis įtempiklis. Ant įtempimo guolio nėra jokių kitų žymių.
5. Pasukite variklį du apsisukimus įprasta variklio sukimosi kryptimi. Nustatykite variklio padėtį ties 1 cilindro VRT žyme. Patikrinkite ir pakoreguokite (jeigu reikia) paskirstymo fazes.
6. Sumontuokite atgal alkūninio veleno skriemulį. Tai atliksite centrinį alkūninio veleno varžtą laikydami specialiu raktu arba atsvaros fiksatoriumi. Priveržkite jį naudodami nurodytą sukimo momentą (stiprumo klasė M8 8,8, 10 Nm +90°, M8 10,9, 40 Nm).
7. Visus kitus komponentus sumontuokite atvirkštine nuėmimo veiksmams seka.
MONTAVIMAS: uždėkite apatinę ir viršutinę paskirstymo diržo apsaugas (10 Nm), naudokite sriegio fiksatorių; uždėkite papildomos įrangos diržą ir jo įtempiklį (23 Nm). Įstatykite variklio tvirtinimo varžtus ir variklio tvirtinimo pagalvę (priveržkite laikiklį prie cilindrų bloko 45 Nm, jungtį prie kėbulo / variklio – 25 Nm, variklio tvirtinimo pagalvę prie kėbulo – 40 Nm +90°, tvirtinimui naudokite naujus varžtus), oro tiekimo žarną, sujungtą su oro aušintuvu, vairo stiprintuvo skysčio bakelį ir aušinimo skysčio išsiplėtimo bakelį, prijunkite degalų tiekimo vamzdelius ir įstatykite atgal alkūninio veleno padėties daviklio kištuką. Uždėkite variklio gaubtą ir apatinę variklio skyriaus apsaugą.
8. Ant kartu pridedamo lipduko užrašykite originalaus „ContiTech“ paskirstymo diržo keitimo duomenis (žr. 13 pav.) ir priklijuokite jį variklio skyriuje.
Atlikite bandomąjį važiavimą arba bandomąjį variklio užvedimą.
Komentarai