Kodėl gamintojai atmeta stabdžių kaladėlių reklamacijas? Dažniausiai kaltas ne produktas.

5 liepos 2025, 9:59

Cypsėjimas stabdant, neraminančios vibracijos, girgždesys – tai simptomai, kuriuos beveik automatiškai vairuotojai sieja su defektinėmis stabdžių kaladėlėmis. Reklamacijos reguliariai patenka pas platintojus ir gamintojus, tačiau stebėtinai dažnai jos atmestamos. Kodėl? Nes labai dažnai problema slypi ne komponento kokybėje, o, kaladėlių gamintojų nuomone, – netinkamame montaže.

Cypsėjimas – ne nuosprendis

Vairuotojo nuomone, jei kas nors cypsia, tai reiškia, kad yra sugadinta. Tačiau serviso praktikoje realybė atrodo visiškai kitaip.

„Ne kiekvienas cypsėjimas reiškia, kad stabdžių kaladėlė yra defektinė. Labai dažnai tai yra montavimo metu padarytų klaidų pasekmė: prastai išvalytas spaustuvėlis, pastos trūkumas, netinkamas vedančių spyruoklių išdėstymas, o vis dažniau – tiesiog kryptinių kaladėlių montavimas ne toje pusėje” – sako Marekas Varmusas, ATE prekės ženklo techninis konsultantas.

Gamintojai neatsako reklamacijų iš principo. Kiekvienas pateiktas atvejis tikrinamas, kiek tai įmanoma. Kai technikai turi galimybę apžiūrėti iš automobilio nuimtas dalis, diagnozė neretai pasirodo banali.

Kryptingumas? Vis dar ignoruojamas

Šiuolaikinės stabdžių kaladėlės projektuojamos vis preciziškai. Jose yra virpesių slopintuvai, kompozicinės plokštelės, taip pat jos yra profiliuotos taip, kad veiktų tyliai ir tolygiai. Esminis elementas yra jų kryptingumas, kuris, kaip pasirodė, vis dar kartais ignoruojamas.

„Turėjome atvejį, kai kaladėlė buvo pažymėta didžiule raide R ir rodykle, rodančia disko sukimosi kryptį. Nepaisant to, ji buvo sumontuota atvirkščiai. Kai parodėme mechanikui nusidėvėjimo pėdsakus, rodančius netinkamą montavimą, jis gūžtelėjo pečiais ir pasakė: ‘O kas į tai žiūri montavimo metu?'” – pasakoja Marekas Varmusas.

Tuo tarpu kryptinės kaladėlės montavimas netinkamoje pozicijoje keičia jos atakos kampą disko atžvilgiu, o tai lemia sustiprėjusias vibracijasiais, netolygų kontaktą ir nemalonius garsus kiekvieno stabdymo metu. Rezultate vairuotojas pateikia reklamaciją, o gamintojas kaladėlės paviršiuje mato aiškų montavimo klaidos įrodymą.

Montavimas nesibaigia kaladėlės įstūmimu

Reklamacijos dažnai kyla dėl skubėjimo ir rutinos. Mechanikas netikrina žymėjimų, nes „kaladėlė vis tiek tinka” ir tinka ir kairėje, ir dešinėje pusėje bent jau fiziškai. Tačiau stabdžių sistemoje niuansai turi reikšmės.

„Tas pats kaladėlės modelis buvo prieinamas kaip aftermarket ir kaip OE. Komplektai turėjo identišką trinties mišinį, tą patį numerį, identiškas dulkių emisijos ir vario kiekio normas. Vienintelis skirtumas? Kažkas sumontuoto kaladėlę atvirkščiai ir tik dėl to atsirado cypsėjimas” – sako ATE techninis konsultantas.

Tokios situacijos ypač glumina gamintojus, nes galiausiai jų prekės ženklas nukenčia dėl svetimo neapsižiūrėjimo. Tuo tarpu realybėje dauguma su garsais susijusių reklamacijų technikos skyrių laikomos nepagrįstomis.

Dirbtuvės atsakomybė

Neraminanti yra ne tik tai, kad montavimo klaidos pasitaiko, bet ir tai, kad jos dažnai nėra atsižvelgiama į dirbtuvių reklamacijos procese. Kaltas turi būti produktas, nes lengviau perkelti atsakomybę, nei prisipažinti prie klaidos.

„Kai atsiranda cypsėjimas, retai kuri dirbtuvė sako tiesiog: ‘Blogai sumontuotojom’. Paprastai klientas išgirsta, kad jam teko prasta kaladėlė. O tereikėjo perskaityti žymėjimus ant pakuotės ir patikrinti montavimo pusę” – priduria jis.

Rezultate reklamacija atmestama, klientas lieka su neteisingumo jausmu, o dirbtuvė – su dvigubu darbu.

Išvada: tikslumas – ne kaprizas

Kryptiniai žymėjimai yra konkretūs montavimo nurodymai, siekiant sumažinti triukšmo, nusidėvėjimo ir netolygaus spaudimo riziką. Todėl techninis sąmoningumas ir kruopštumas montuojant šiandien turi didesnę reikšmę nei bet kada anksčiau. Nes net geriausia kaladėlė, netinkamai sumontuota, gali nepavykti, o kaltas visai neturi būti tas, kuris ją pagamino.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!