Kinija – globalus elektrinių transporto priemonių lyderė. Nupirkta daugiau egzempliorių nei 51 šalyje kartu sudėjus.

7 liepos 2025, 9:46

Laukiant Tesla autonominių robo-taksi premjeros Ostine, Teksase, TradingPedia paskelbė ataskaitą, analizuojančią globalų elektrinių transporto priemonių (EV) pardavimų 2025 m., nurodydama rinkos pokyčius ir pirmaujančius prekės ženklus. Tyrimas rėmėsi Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) naujų automobilių registracijos duomenimis 2023 ir 2024 metais, Tarptautinės energetikos agentūros (IEA) duomenimis bei pardavimų duomenimis už pirmus tris 2025 metų mėnesius.

Globalios elektrinių transporto priemonių rinkos – Kinija ir JAV pirmauja

Kinija 2024 metais buvo globalių elektrinių transporto priemonių pardavimų lyderė, pardavusi 11,3 milijono automobilių (visiškai elektrinių ir įkraunamo hibrido). Tai reiškia reikšmingą 39,5% augimą palyginti su 2023 metais ir sudaro 48% visų naujų automobilių pardavimų šioje šalyje. Jungtinės Valstijos užėmė antrą vietą su 1,2 milijono parduotų baterijų elektrinių transporto priemonių ir 320 000 įkraunamo hibrido automobilių, įtvirtindamos savo lyderės poziciją Šiaurės Amerikos rinkoje.

Europa ir Skandinavija globaliu mastu

Vokietija, užimanti trečią vietą globaliniame reitinge, yra Europos lyderė su 572 514 elektrinių transporto priemonių registracijų 2024 metais, įskaitant 381 000 BEV ir 192 000 PHEV. Jungtinė Karalystė išsidėsto iš karto po jų su 549 148 elektrinėmis transporto priemonėmis (382 000 BEV ir 167 000 PHEV), o Prancūzija yra kitoje vietoje su 291 000 BEV ir 146 000 PHEV.

Nepaisant to, bendras naujų elektrinių transporto priemonių registracijų skaičius Europoje šiek tiek sumažėjo 2024 metais palyginti su 2023 metais, pasiekdamas 2 928 551 transporto priemonę (iš viso baterijų elektrinių ir įkraunamo hibrido), kas reiškia 2,18% kritimą. Tuo tarpu hibridinės transporto priemonės įgavo populiarumą, pardavus šiek tiek daugiau nei 4 milijonų vienetų, kas sudaro 19,6% augimą nuo 2023 metų. Benzininės transporto priemonės sudarė 4,2 milijono registracijų, o dyzelinės – apie 1,3 milijono. Dyzeliniai varikliai sudarė 10,4% naujų pardavimų, benzininiai 33%, hibridai 31,4%, o elektrinės transporto priemonės 22,7%. Išskyrus hibridus, visos transporto priemonių kategorijos parodė nedidelius kritimus, o dyzelinės patyrė didžiausią 11,8% kritimą palyginti su praėjusiais metais.

Skandinavijoje tačiau matomas įspūdingas įsipareigojimas dekarbonizacijai, kur elektriniai automobiliai sudarė daugiau nei 90% naujai registruotų transporto priemonių Norvegijoje ir daugiau nei 55% Švedijoje ir Danijoje.

Spartus augimas už Europos ribų

2024 metais daugelis ne Europos šalių parodė spartų elektrinių transporto priemonių pritaikymo augimą. Indonezija parodė 186% elektrinių transporto priemonių pardavimų augimą palyginti su 2023 metais, viršydama 49 000 vienetų. Panašiai Čilės elektrinių transporto priemonių rinka sparčiai plėtėsi, augo daugiau nei 165% metų į metus, nors iš mažesnės bazės, pasiekdama 5 600 transporto priemonių.

Elektrinių transporto priemonių rinkos lyderio pasikeitimas

2024 metais kinų elektrinių transporto priemonių gamintojas BYD aplenkė Tesla, ilgametę globalų pardavimų lyderę, pardavęs 932 tūkstančius transporto priemonių, kas sudaro beveik tris kartus daugiau nei Tesla rezultatas (336 tūkstančių vienetų). Tai signalizuoja reikšmingą elektrinių transporto priemonių pramonės pokyčių. Nuo 2023 metų BYD taip pat gavo geriausiai parduodamo automobilių prekės ženklo Kinijoje titulą, aplenkdamas vokiečių Volkswagen ir toliau mušdamas naujus rekordus.

Šaltinis: Tradingpedia, su pilnu ataskaitos turiniu galite susipažinti čia.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!