Diržinių pavarų elementų gedimų diagnostika

27 rugpjūčio 2015, 0:10

Korpuso įtrūkimas prie tvirtinimo varžto

Priežastis (1 pavyzdys): netinkamas poveržlės naudojimas.

Pastaba: buvo panaudotas per mažo skersmens tarpiklis (13 mm vietoje 15 mm arba 17 mm), todėl padidėjo paviršiaus spaudimas tvirtinimo vietoje, kuris nulėmė korpuso pažeidimą.

·       Montavimo klaida

Priežastis (2 pavyzdys): netinkamas priveržimo momentas.

Pastaba: šiuo atveju buvo panaudota tinkama poveržlė (17 mm skersmens), tačiau varžtas priveržtas netinkamu sukimo momentu.

·       Montavimo klaida

Susidėvėjęs ribotuvas, sulenkta arba įtrūkusi smeigė

Priežastis: netinkama įtempimo guolio padėtis (per mažas įtempimas).

·       Montavimo klaida

Nešvarumai viduje ir išorėje

Priežastis: diržo slydimas dėl nepakankamo įtempimo.

·       Susidėvėjimas arba montavimo klaida

Diržo paliktos žymės ant išorinio įtempimo guolio paviršiaus arba kreipiančiojo guolio antbriaunio

Priežastis: dėl netinkamos diržo padėties nesusidaro tiesi linija.

·       Išsikraipymas, pavyzdžiui, dėl vandens siurblio guolio arba kitų guolių išsikraipymo.

Hidraulinio diržo įtempiklio tvirtinimo skylės įtrūkimas

Priežastys:

·       viršytas diržo įtempiklio naudojimo terminas;

·       tvirtinimo skylės varžtas buvo atsuktas ir neprisuktas numatytu sukimo momentu;

·       sugadinta vienos krypties generatoriaus sankaba.

Alyvos ištekėjimas iš hidraulinio įtempiklio sandarinimo elemento

Priežastis: įtrūkęs sandarinimo elementas.

·       Montavimo klaida;

·       Sugadinimas montavimo metu.

Stipri profilio viršutinių dalių trintis

Priežastys:

·       diržas slysta sankabos paviršiumi dėl per mažo įtempimo;

·       sugadintas skriemulys su vienos krypties sankaba.

Nutrintas kreipiantysis antbriaunis

Priežastys:

·       nesutampa papildomų įrenginių skriemulių plokštumos;

·       netinkamai uždėtas diržas.

Diržinių pavarų elementų aptarnavimas

Paskirstymo mechanizmo elementų kontrolės sąrašas:

1.     Patikrinti paskirstymo diržo būklę;

2.     Kada paskutinį kartą buvo pakeistas paskirstymo diržas, kokia buvo transporto priemonės rida?

3.     Ar žinoma, kada buvo atliekama apžiūra, ar transporto priemonė buvo reguliariai prižiūrima?

4.     Ar transporto priemonė buvo naudojama sudėtingomis darbo sąlygomis, kurios lemtų poreikį sutrumpinti laikotarpius tarp keitimų?

5.     Kokia yra kitų, susijusių su paskirstymo diržu, elementų būklė, pavyzdžiui, paskirstymo veleno, aušinimo skysčio siurblio, pagalbinio siurblio ir pan., ar jie neskleidžia neįprastų garsų?

6.     „Standžių“ įtempimo guolių atveju reikia nustatyti guolio padėtį ir išmatuoti diržo įtempimą naudojant specialų įrankį.

7.     Patikrinti plastikinių riedėjimo paviršių susidėvėjimo lygį.

8.     Patikrinti guolių tarpiklių būklę.

9.     Patikrinti, ar ant elementų nėra korozijos požymių.

10.  Ar bendroji paskirstymo diržo būklė pakankamai gera, kad jis nenutrūktų iki kitos apžiūros?

Pastaba: paskirstymo diržo nutrūkimas sukelia rimtą variklio gedimą ir dideles remonto išlaidas. Paskirstymo diržo pakeitimo išlaidos yra žymiai mažesnės nei variklio remonto išlaidos diržo nutrūkimo atveju. Paskirstymo diržo būklė negali kelti jokių abejonių. Kilus abejonėms, reikia rekomenduoti klientui diržą pakeisti.

Galimos paskirstymo mechanizmo gedimo priežastys:

• per didelis arba per mažas diržo įtempimas;

• purvas paskirstymo mechanizme;

• diržo krašto nutrynimas;

• šoninių dantytų diržo paviršių nutrynimas;

• tarpiklių cypimas dėl guolio tarpiklio sausumo;

• neleistinas guolio tarpo sumažėjimas dėl vidinio guolio žiedo deformacijos (netinkamas priveržimo sukimo momentas);

• sugadinti guolių riedėjimo paviršiai;

• viršytas guolio tepalo naudojimo laikas.

Paskirstymo mechanizmo papildomų elementų kontrolės sąrašas:

1.     Patikrinti juostinio diržo būklę.

2.     Patikrinti automatinių įtempiklių padėtį.

3.     Jeigu reikia, nustatyti įtempiklio padėtį rankiniu būdu ir išmatuoti diržo įtempimą.

4.     Patikrinti profiliuotų skriemulių būklę.

5.     Patikrinti, ar yra apsauginės uždangos.

6.     Hidraulinio įtempiklio atveju patikrinti tvirtinimo skylių būklę ir ar nėra alyvos pėdsakų ant sandarinimo elemento.

7.     Patikrinti įtempiklio judėjimo laisvumą.

8.     Patikrinti, ar nėra korozijos požymių ant elementų.

Galimos papildomų pavaros elementų gedimo priežastys:

• per didelis arba per mažas diržo įtempimas;

• purvas pavaros mechanizme;

• juostinio diržo susidėvėjimas;

• diržo profilio pažeidimai;

• tarpiklių cypimas dėl guolio tarpiklio sausumo;

• tepalo ištekėjimas iš guolio:

 apsauginių uždangų trūkumas;

• hidraulinio įtempiklio gedimas:

alyvos ištekėjimas iš diržo įtempiklio;

• sugadinta vienos krypties generatoriaus sankaba:

juostinio diržo mušimas ir cypimas.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!