Kiekvienas šiuolaikinis automobilis yra aprūpintas pasyviąja saugos sistema SRS, kurioje naudojami saugos diržai su pirotechniniais įtempėjais. Įvykus avarijai, pažeidžiamas vienkartinis pirotechninis įtempėjas, diržo suktuvas, vadinamas “malūnėliu”, ir vadinamasis papildomas įtempėjas (naudojamas ne visuose automobiliuose). Kad diržai vėl galėtų veikti, juos reikia sutaisyti. Kaip tai vyksta? Klausiame specialisto iš įmonės, užsiimančios saugos diržų atnaujinimu ir remontu.
Saugos diržai yra pagrindinis automobilio įrangos elementas, apsaugantis vairuotoją ir keleivius nuo staigaus stabdymo ir avarijų pasekmių. Jų užduotis yra išlaikyti žmogaus kūną vietoje.
Stabdymo atveju žmogaus kūną blokuoja diržą suvyniojantis ritinėlis. Blokavimą atlieka rutulinių skląsčių sistema. Nepaisant blokavimo, žmogaus kūnas gali pajudėti kelis centimetrus. Taip nutinka dėl laisvumo ant ritinėlio, taip pat dėl medžiagos, iš kurios pagamintas diržas, tamprumu.
Toks veikimas yra toleruotinas stabdymo metu. Tiesiog vairuotojas ir keleiviai pajus trūktelėjimą.
Avarijos atveju diržas turi suveikti didesne jėga ir išlaikyti žmogaus kūną vienoje vietoje. Tai turi apsaugoti nuo smūgio į salono įrangos elementus (vairą, prietaisų skydelį) pasekmių, taip pat nuo per didelio priartėjimo prie besiskleidžiančios oro pagalvės.
Šiam tikslui naudojami pirotechniniai saugos diržų įtempėjai. Juos valdo SRS valdiklis, prie kurio taip pat prijungtos oro pagalvės. Jie veikia esant greičiui virš 15 km/val. Remdamasis signalais iš susidūrimo jutiklių, SRS detonuoja saugos diržų įtempėjus ir, jei reikia, tam tikras oro pagalves, pirmame arba antrame pripūtimo lygyje.
Saugos diržų remontas po avarijos
Jei automobilis dalyvavo avarijoje ir SRS aktyvavo pirotechninius užtaisus, saugos diržus reikia remontuoti.
Verta prisiminti, kad saugos diržų remontas gali būti būtinas ir tada, kai prietaisų skydelyje dega saugos sistemų įspėjamoji lemputė. Tuomet reikia patikrinti SRS saugos sistemą diagnostiniu testeriu, o po to pereiti prie tolesnių veiksmų.
Grįžkime prie situacijos, kai automobilis dalyvavo avarijoje. Saugos diržų remontas atliekamas Įgaliotuose techninės priežiūros centruose arba specializuotose nepriklausomose dirbtuvėse. Akivaizdu, kad remontas nepriklausomose dirbtuvėse yra daug pigesnis nei atliktas Įgaliotame techninės priežiūros centre.
Dirbtuvės, užsiimančios poavariniais remontais, paprastai neturi įrangos saugos diržams remontuoti. Sprendimas yra atiduoti automobilį į specializuotą servisą, kuris tokius diržus suremontuos.
Kaip vyksta saugos diržų atnaujinimas specializuotoje įmonėje?
– Darbą pradedame nuo kruopštaus saugos diržų būklės patikrinimo konkrečiame automobilyje, – aiškina Jarek Chmielewski iš įmonės Airbag Warszawa – Atliekame apklausą su klientu, klausiame, ar įvyko tik paties diržo pažeidimas, ar automobilis dalyvavo avarijoje. Tikriname įtempėjo būklę, kontroliuojame suktuvą, tikriname patį diržą. Tada pristatome klientui remonto planą ir orientacinę kainą. Verta prisiminti, kad saugos diržai pažeidžiami ne tik avarijų ar susidūrimų metu. Jie taip pat gali tiesiog susidėvėti arba būti pažeisti dėl netinkamo naudojimo ar netinkamų vairuotojo veiksmų.
Taip pat prisiminkime, kad SRS sistemos diagnostika gali parodyti problemas su saugos diržų (ir oro pagalvių) veikimu. Dažniausiai tai yra netinkama elektros grandinių varža, dėl ko avarijos atveju pirotechninis įtempėjas gali nesuveikti. Žinoma, pirmiausia reikia patikrinti pačius elektros laidus, jungiančius diržų įtempėjus su SRS valdikliu. Jie gali būti problemos priežastis. Grįžkime prie klausimų.
Kokie elementai yra keičiami Jūsų įmonėje atnaujinimo metu?
– Keičiame pirotechninius užtaisus, suktuvus, populiariai vadinamus “malūnėliais”, o dažnai ir pačius diržus, – aiškina Jarek Chmielewski.
Kiek laiko trunka saugos diržo remontas?
– Kruopštus saugos diržo remontas trunka nuo 30 minučių iki 2 valandų. Viskas priklauso nuo pažeidimų laipsnio ir automobilio modelio. Dvi valandas užtruko Dodge Ram diržų remontas.
Komentarai