Pakabos remonto darbai laikomi vienais paprastesnių automobilių mechanikos srityje, tačiau net šioje srityje galima padaryti rimtų klaidų. „Delphi” prekės ženklo ekspertai nurodo tris dažniausiai daromas klaidas remontuojant važiuoklę.
Tipinė klaida keičiant stabilizatoriaus sijas
Stabilizatoriaus sijos priklauso prie pigiausių pakabos elementų, kuriuos reikia keisti. Populiarių išilginių sijų atveju kai kurios referencijos pateikiamos dviem variantais – plieninio ir plastiko.
Populiari klaida, daroma jas keičiant, yra neatsižvelgimas į kitoje transporto priemonės pusėje naudojamą variantą. Praktiškai tai reiškia situacijas, kai vienoje pusėje montuojama plieninė sija, o kitoje – plastikinė. Nors tai nekelia tiesioginės grėsmės eismo saugumui, laikoma neprofesionaliu remonto atlikmu ir gali paveikti transporto priemonės valdymo tikslumą.
Svarbu pažymėti, kad ši klaida gali atsirasti net tada, kai mechanikas teisingai identifikuoja demontuojamos sijos medžiagą. Jei po ankstesnio remonto kitoje pusėje atsidūrė kito tipo elementas, šį faktą lengva nepastebėti nepatlikus išankstinės patikros.
Svirtų pažeidimas montažo metu
Pakabos remonto darbai paprastai atliekami ant koloninio keltuvο, kai automobilis yra pakeltas, o pakabos elementai – įskaitant ratus – laisvai „kabo” žemiausioje galimoje padėtyje.
Apatinių svirtų keitimas tokiame išdėstyme ir jų priveržimas prieš nuleidžiant transporto priemonę yra rimta montažo klaida. Nuleistus automobilį ant ratų atsiras nepalankūs įtempimai guminiuose-metaliniuose elementuose, o važiuojant per nelygumas silenblokiai bus pažeisti. Norint to išvengti, metalinių-guminių elementų tvirtinimo varžtus reikia veržti tik neutralioje padėtyje – t. y. tada, kai automobilis stovi ant ratų arba kai pakaba yra tinkamai atremiama.
Kaip nurodo „Delphi” ekspertai, klaidinga yra prielaida, kad kadangi ratas veikia aukštyn-žemyn, veržimo momentas neturi reikšmės. Metaliniai-guminiai elementai projektuojami atsižvelgiant į tai, kad varžtai bus priveržti neutralioje padėtyje – tik tada jie gali veikti visame diapazone. Tuo tarpu jei juos montuosime kraštutinėje padėtyje, pvz., apatinėje, diapazonas bus sumažintas perpus, o važiuojant atsiras elastinių elementų plyšiai.
Geometrijos praleidimas – brangus trumpasis kelias
Pakabos geometrijos kontrolė pabaigus remontą yra varginanti veikla, nes reikalauja tinkamos įrangos. Dažnai tai taip pat susiję su būtinybe atsukti užsikietėjusius reguliavimo varžtus, kurie nebuvo judinti remonto metu. Kraštutiniais atvejais tai gali reikalauti papildomų darbų arba naujų dalių pirkimo, pvz., vairo traukės antgalio ar net svirties – jei varžtas užsikietėjo silentbloke.
Kai kurie bando apeiti procedūrą, montuodami naujus elementus taip, kad išlaikytų geometrinius parametrus. Tačiau tai ne visada veiksminga. Net nedideli nukrypimai gali lemti konvergencijos praradimą, o tai veda prie valdymo tikslumo pablogėjimo, saugumo sumažėjimo ir pagreitinto padangų dilimo. Kraštutiniais atvejais naujos padangos gali žymiai susidėvėti jau per vieną mėnesį.
Todėl „Delphi” ekspertai primena, kad po kiekvieno rimtesnio pakabos remonto reikia atlikti geometrijos kontrolę. Ją turėtų atlikti kvalifikuotas mechanikas, o jei dirbtuvė neturi tinkamos įrangos, svarbu informuoti klientą apie būtinybę šią paslaugą atlikti kitame servise. Žinoma, tai netaikoma smulkiems remontams, tokiems kaip stabilizatoriaus sijų keitimas, bet visiems darbams, kurie gali pažeisti geometriją.
Taip pat reikia pabrėžti, kad nors nėra griežtai nustatyto intervalo tarp patikrų, verta atlikti tokį matavimą profilaktiškai, pvz., prieš keičiant padangas naujomis.
Platesnis pakabos požiūris
Daugiasvirčių pakabų aptarnavimo atveju kartais verta apsvarstyti remonto apimties išplėtimą kitais su svirtimi besiribojančiais komponentais. Pasitaiko, kad keičiant vieną elementą atsiranda gretimų srieginių junginių, silentblokų ar kaiščių perkrovimas. Dėl to gali paaiškėti, kad netrukus po atlikto remonto reikės dar vieno apsilankymo dirbtuvėje. Gali padėti visų komplektų keitimas – pvz., svirčių komplekto. Komplektais perkamos dalys paprastai yra palankesnė kainų alternatyva nei užsakomos atskirai, o darbo sąnaudos ir darbo laikas dažniausiai nesikeičia.
Komentarai