Svarbiausia yra teisingas cilindrų bloko galvutės sandariklis.
Dyzelinis variklis „Ford EcoBlue 2.0“, dar žinomas pavadinimu „Panther“, yra bendrovės „Ford“ sukurtas šiuolaikiškas turbininis dyzelinis variklis, naudojamas visoje eilėje transporto priemonių. Tai būtų ir komercinės transporto priemonės, ir vidutinės klasės limuzinai bei SUV automobiliai. Europoje šį variklį rasite „Galaxy III“, „Focus IV“, „Mondeo V“, „Ranger“, „S-Max“, „Tourneo“ ir „Transit“ modeliuose. JAV variklis siūlomas „Ford Edge“ modelyje, o Azijoje, Okeanijoje ir Australijoje jis montuojamas į „Everest“, „Transit“, „Ranger“, „Focus“ ir „Endura“ modeliuose. Šis variklis išpildo reiklius „Euro 6“ standartų taršos ir efektyvumo reikalavimus ir demonstruoja, kaip „Ford“ perspektyvią techniką susieja su pagerinta galia ir dideliu degalų vartojimo efektyvumu.
Vystymo prioritetai: emisija, efektyvumas ir patogumas
Kurdama variklį „EcoBlue 2.0“, bendrovė „Ford“ siekė išpildyti griežtus „Euro 6“ taršos standartų reikalavimus ir pagrindinį dėmesį skyrė ženkliam CO₂ emisijos sumažinimui bei optimizuotam degalų vartojimo efektyvumui. Tuo pačiu metu bendrovei „Ford“ buvo labai svarbu pagerinti galią ir sukimo momentą, taip išgaunant platesnę sukimo momento kreivę ir bendrai pagerinant manevringumą. Siekiant padidinti važiavimo komfortą, vaidmenį taip pat vaidino ir vibracijų bei keliamo triukšmo sumažinimas.
„EcoBlue 2.0“ konstrukciniai požymiai
„EcoBlue 2.0“ variklio blokas yra iš lengvo aliuminio, o tai sumažina bendrą variklio svorį ir taip padidina degalų vartojimo efektyvumą. Cilindrų bloko galvutės ir paties bloko konstrukcija buvo optimizuota specialiai kreipiant dėmesį į didelį šiluminį stabilumą ir trinties nuostolių sumažinimą. Tai pagerino variklio galią ir užtikrina ilgesnę eksploataciją.
Variklyje yra kompaktiškas turbininis įkroviklis su kintančios geometrijos turbininiu kompresoriumi, suteikiančiu galimybę tiksliai valdyti įpurškimo slėgį. Kintanti turbininio kompresoriaus geometrija užtikrina greitesnį sureagavimą esant mažam apsukų skaičiui ir tolygų sukimo momento tiekimą. Turbininis įkrovimas suteikia galimybę padidinti galią be ženklaus darbinio tūrio didinimo, o tai ne tik pagerina efektyvumą, bet ir mažina taršą.
Naujoviška įpurškimo sistema
Dar vienas reikšmingas „Ford EcoBlue 2.0“ aspektas yra naujausios kartos „Common Rail“ įpurškimo sistema, kurioje pasiekiamas iki 2 500 bar įpurškimo slėgis. Dėl didelio įpurškimo greičio degalai yra išpurškiami smulkiau ir taip efektyviau sudeginami, todėl aiškiai sumažėja dalelių emisija. Įpurškimo sistema viename degimo cikle gali įvykdyti kelis įpurškimus, o tai dar labiau mažina emisijas ir padidina variklio sukimosi tolygumą.
Medžiagos: aliuminio ir plieno stūmokliai
2,0 litrų dyzeliniame „EcoBlue“ variklyje optimaliam balansui tarp lengvumo, efektyvumo ir šiluminio stabilumo pasiekti „Ford“ naudoja stūmoklius iš aliuminio. Bet antrosios kartos „EcoBlue“ varikliuose, kurie siūlomi nuo 2018 m., kai kuriuose didelės galios variantuose montuojami stūmokliai iš plieno. Plieniniai stūmokliai yra tvirtesni ir ilgiau laiko, todėl varikliai tampa atsparesni dideliems degimo slėgiams ir aukštoms temperatūroms. Šis pritaikymas yra „Ford“ pastangų, siekiant padidinti variklių ilgaamžiškumą ir tuo pačiu sumažinti taršą, dalis.
Norint suremontuoti „Ford EcoBlue“ 2,0 litrų dyzelinį variklį su plieniniais stūmokliais, reikia turėti specialių žinių, nes plienas pasižymi kitokiomis su slėgiu ir temperatūra susijusiomis savybėmis, nei aliuminis. Todėl, siekiant užtikrinti variklio pajėgumą ir naudojimo trukmę, čia gyvybiškai svarbūs yra labai kokybiški sandarikliai.
Skirtumai tarp pirmosios ir antrosios kartos
„Ford EcoBlue 2.0“ rinkoje yra nuo 2015 m. Antroji karta, kuri siūloma nuo 2018 m., pasižymi ženkliais pagerinimais emisijų, efektyvumo ir patogaus važiavimo srityse. Dėl techninių naujovinimų, tokių kaip didesnis įpurškimo slėgis, pagerintas išmetamųjų dujų apdorojimas, „Bi-Turbo“ įkrova bei patobulintas valdymas, ši patobulinta versija pasiekia dar geresnį degalų vartojimo efektyvumą, didesnę galią ir mažesnes emisijas. Šie pritaikymai užtikrina atitiktį ir ateities taršos standartams.
„Elring“ cilindrų bloko galvutės sandariklis – kokybė ir patikimumas
Cilindrų bloko galvutės sandariklis šiuose varikliuose yra ypatingai kritiška konstrukcinė dalis, kuri dėl plataus, nuo 105 iki 240 AG galios diapazono turi atlaikyti dideles apkrovas. Kad tokiomis sąlygomis būtų užtikrintas sandarumas ir stabilumas, „Elring“ pasitiki šiuolaikiškais daugiasluoksnio metalo cilindrų bloko galvutės sandarikliais (MLS), kurie buvo sukurti specialiai ekstremalioms slėgio ir temperatūros sąlygoms, susidarančioms „Ford EcoBlue“ variklyje.
Iki 2018 m. pagamintiems varikliams cilindrų bloko galvutės sandariklio storis yra nuo 1,30 iki 1,50 mm, nuo 2018 m. jis, pritaikant prie padidėjusių reikalavimų, buvo padidintas iki nuo 1,50 iki 1,80 mm. Be to, 4 sluoksnių dizainas nuo 2018 m. pakeistas į 5 sluoksnių dizainą. „Elring“ čia žengia dar vienu žingsniu toliau ir siūlo pažangų 6 sluoksnių dizainą, siūlantį dar didesnį apkrovumą ir sandarumą ir taip technologiškai lenkiantį dabartinius standartus ir konstrukcijas. Tikslas yra dar geriau susidoroti su ypatingomis apkrovomis, kurios cilindrų bloko galvutės sandariklį veikia šiuose varikliuose, taip tvariai užtikrinant variklio ilgaamžiškumą ir efektyvumą.
Svarbiausia yra teisingas pasirinkimas
„Ford EcoBlue“ varikliams „Elring“ siūlo nuo 1,50 iki 1,80 mm storio cilindrų bloko galvutės sandariklius smulkiu 0,05 mm žingsniu. Tinkamo sandariklio pasirinkimas priklauso nuo įvairiausių veiksnių, tame tarpe ir nuo stūmoklio medžiagos (aliuminis ar plienas). Kad padėtų parinkti ir įmontuoti tinkamą sandariklį, „Elring“ sudarė specialių techninės priežiūros biuletenį. Jame pateikti svarbūs duomenys apie stūmoklio išsikišimus, įrantų sistemas ir nuorodas originalias atsargines dalis ir yra patikima pagalba teisingam cilindrų bloko galvutės sandariklio naudojimui.
Savaime suprantama, kad būtų užtikrintas patikimas viso variklio veikimas, „Elring“ siūlo „Ford EcoBlue“ varikliams pilną sandariklių asortimentą, apimantį ne tik cilindrų bloko galvutės sandariklius, bet daug plačiau.
Komentarai