Europos automobilių tiekėjų asociacija (CLEPA) kreipėsi į Europos Komisiją dėl skaidresnio ir praktiškesnio požiūrio į dirbtinio intelekto reguliavimą automobilių pramonėje. Mechanikams ir automobilių servisams tai gali reikšti lengvesnę prieigą prie šiuolaikinių diagnostikos ir remonto technologijų.
Dirbtinis intelektas jau veikia servise
Šiuolaikiniai transporto priemonės yra vis labiau pažangūs kompiuteriai ant ratų, o AI nustoja būti tik autonominių automobilių sritis. Ši technologija taikoma diagnostikos sistemose, variklio valdyme, gedimų aptikime, taip pat kasdienėse serviso priemonėse. Ypač svarbūs yra realiu laiku veikiantys sprendimai – nuo kliūčių aptikimo iki energijos taupančio variklio valdymo ar sprendimų priėmimo tiesiogiai transporto priemonėje.
Pernelyg didelė biurokratija gali pakenkti inovacijoms
Dabartiniai ES AI reguliavimo pasiūlymai kelia sektorės susirūpinimą, ypač mažųjų ir vidutinių įmonių kontekste. CLEPA įspėja, kad per sudėtingi rizikos vertinimai ir dubliuojantys stebėsenos reikalavimai gali sulėtinti naujų technologijų diegimą servise ir žymiai padidinti jų įgyvendinimo sąnaudas.
Organizacija atkreipia dėmesį, kad automobilių sektorius jau veikia griežtose reguliavimo srityse. Nauji AI reglamentai turėtų papildyti, o ne dubliuoti esamus reikalavimus, kad būtų išvengta pernelyg didelio įmonių administracinio krūvio.
Praktinė nauda servisams
CLEPA siūlymų įgyvendinimas gali atnešti konkrečios naudos mechanikams ir servisų savininkams. Supaprastinti reguliavimai reiškia greitesnę prieigą prie pažangių AI pagrįstų diagnostikos sistemų, mažesnes naujų technologijų diegimo sąnaudas bei mažiau biurokratijos atnaujinant diagnostikos programinę įrangą.
CLEPA, atstovaujanti daugiau nei 3000 tiekėjų ir 1,7 milijono darbuotojų ES, kasmet investuoja daugiau nei 30 milijardų eurų į tyrimų ir plėtros veiklą. Organizacija deklaruoja pasiruošimą tolesniam dialogui su sprendimų priėmėjais, kad būtų sukurta AI strategija, atspindinti praktiškas sektorius realijas.
Komentarai