Antras pagal dydį automobilių klubas pasaulyje, Vokietijos ADAC (pirmasis yra Amerikos AAA), paskelbė naujausią ataskaitą, apibendrinančią techninės pagalbos iškvietimus. Primename, kad ADAC be daugelio kitų funkcijų teikia techninės pagalbos paslaugas remdamasis savo išplėstine transporto priemonių parku.
Dažniausia techninės pagalbos iškvietimo priežastis
Pasirodo, kad šiuo metu dažniausia techninės pagalbos iškvietimo priežastis ADAC yra… startinės baterijos gedimas. Įdomu tai, kad problema kyla tiek vidaus degimo variklių, tiek elektrinių transporto priemonių atveju, nors pastarųjų atveju – šiek tiek mažesniu mastu. Svarbu žinoti, kad elektrinės transporto priemonės taip pat yra aprūpintos mažomis “startinėmis” baterijomis, kurios skirtos elektronikos aktyvavimui po įėjimo į transporto priemonę ir aukštos įtampos jungiklio atblokavimui. Gedimo atveju tokia baterija neleidžia paleisti elektrinės transporto priemonės, net jei ji yra pilnai įkrauta.
ADAC ataskaita parodė, kad net 44,1% atvejų techninė pagalba atvyksta tam, kad užvestų transporto priemonę, kuriai sugedo baterija. Tačiau tai dar ne viskas. Net 10,5% intervencijų susiję su elektros ir elektronikos gedimais, įskaitant įkrovimo grandinę. Todėl galime drąsiai teigti, kad beveik pusės iškvietimų būtų galima išvengti, jei vairuotojai su savimi turėtų įkrautą startinį įrenginį (booster) arba prevenciškai, pavyzdžiui, kartą per mėnesį patikrintų ir įkrautų bateriją. Kartais priešlaikiniai baterijų gedimai yra gamybos defektų rezultatas. Labai dažnai, tačiau, jų nusidėvėjimas yra per didelės apkrovos rezultatas, kurį sukelia borto elektronika. Per dažnai jie artėja prie išsikrovimo ribos, o tai lemia plokštelių sulfataciją.
Automatiniai NOCO įkrovikliai, naudojami reguliariai, pavyzdžiui, kartą per mėnesį, ne tik įkrauna baterijas, bet ir jas taiso, nes įkrovimo metu desulfatuoja plokšteles. Visa tai dėka tinkamos įkrovimo srovės valdymo programinės įrangos. NOCO įkrovikliai yra puikus sprendimas prevenciniams tikslams. Skubios pagalbos įrenginiai, tačiau, yra startiniai įrenginiai, populiariai vadinami “boosters”. Faktas, kad NOCO boosteriai po įkrovimo ilgą laiką išlaiko savo pasirengimą darbui, daro juos labai gera apsauga “juodai dienai”. Jie gali likti įkrauti daiktadėžėje ar bagažinėje net 2-3 mėnesius be problemų.
NOCO boosteriai teoriškai yra skirti profesionalams – mechanikams, techninės pagalbos darbuotojams ar naudotų automobilių pardavėjams. Praktiškai, dėl savo mažų matmenų, jie vis dažniau tampa papildoma įranga privačiuose automobiliuose ar taksi. Tiek GB, tiek GBX serijos modeliuose kiekvienas tikrai ras sau tinkamą produktą.
Atsižvelgiant į nerimą keliančią statistiką, prieš atostogas verta apsirūpinti bent jau boosteriu, kad žymiai sumažintumėte problemų riziką per atostogas. Žinoma, net be boosterio ne visada reikia kviesti techninę pagalbą – kartais transporto priemonę galima užvesti “stumtelint” arba naudojant startinius laidus. Tačiau, laisvalaikiu geriau vengti streso, ypač jei kai kuriuos dalykus galima numatyti.
Komentarai