Dažniausi „Renault Megane IV“ gedimai – ką patikrinti prieš perkant, ką pakeisti po?

12 birželio 2024, 8:45

„Renault Megane“ ketvirtosios kartos automobiliai tikrai gali patikti, ko negalima pasakyti apie ankstesnįjį modelį. „Megane IV“ įžengė į kompaktinių automobilių segmentą su daugybe modernių sprendimų, kurie serviso požiūriu gali būti problemiški.

flickr.com

Renault Megane IV – varikliai ir kėbulo versijos

Ketvirtosios kartos „Renault Megane“ gaminamas nuo 2015 metų, o 2020 metais buvo subtiliai atnaujintas ir tokios versijos galima įsigyti salonuose iki šiol. Populiarų prancūzišką kompaktinį automobilį galima rasti trijose kėbulo versijose – hečbekas (taip pat yra sportinė R.S. versija), universalas (vadinamas „GrandTour“) ir sedanas („GrandCoupe“).

Prieš atnaujinimą siūloma variklių gama atrodė plati. Iš tikrųjų, benzininėse versijose buvo trys varikliai su daugiau galios variantų „civilinėse“ versijose. Pradeda 1.2 „Energy TCe“ variklis su 100 arba 130 arklio galių. Toliau eina 1.3 TCe variklis (102, 115, 140 ir 159 AG) ir 1.6 SCe su 114 AG bei jo turbo versija 1.6 TCe su 165 AG. „Megane“ taip pat yra sportinė GT ir sportinė R.S. versijos – GT turi 1.6 TCe variklį su 205 AG, o R.S. – 1.8 TCe variklį su 280 arba 300 AG.

Dyzelinių variklių gama pradeda 1.5 dCi variklis su 90 arba 110 AG, tada 1.5 „Blue dCi“ versija su 95 arba 115 AG, ir 1.6 dCi su 130 arba 160 AG. Prieš atnaujinimą gama baigiasi 1.7 „Blue dCi“ su 149 AG ir 1.6 dCi (163 AG) GT versijoje.

Po atnaujinimo variklių gama sumažėjo. Benzininėje versijoje liko 1.3 TCe variklis trijuose galios variantuose – 115, 140 ir 159 AG. Dyzelinių variklių sekcijoje liko tik 1.5 „Blue dCi“ su 115 AG. Atsirado vienas plug-in hibridas su 1.6 „E-Tech“ varikliu ir 160 AG. R.S. versijoje liko 1.8 TCe variklis su 300 AG.

„Renault Megane IV“ yra keturios pavarų dėžės – mechaninė su 5 arba 6 pavaromis ir automatinė EDC su 6 arba 7 pavaromis, priklausomai nuo variklio versijos ir gamybos metų.

Dažniausi „Renault Megane IV“ gedimai

Deja, „Renault Megane IV“ nėra laisvas nuo tipinių prancūziškų automobilių trūkumų. Dažniausi gedimai yra susiję su elektronika. Tai gali pasireikšti, pavyzdžiui, kaip užstrigusi multimedijų sistema arba „Bluetooth“ ryšys. Kartais neveikia be raktų sistema ir centrinis užraktas arba rodomi atsitiktiniai klaidų pranešimai. Ankstyvieji modeliai turi problemų su variklio valdymo blokais, kuriuos galima išspręsti atnaujinant programinę įrangą.

Kalbant apie variklius, TCe varikliai turi problemų su anglies nuosėdomis, kurios dažniausiai kyla dėl netinkamo naudojimo ir priežiūros (laikantis gamintojo tepalų keitimo intervalų), kas gali sukelti rimtesnių gedimų. Didžiausia problema su anglies nuosėdomis yra 1.2 TCe varikliuose. Taip pat gali būti nedidelių alyvos nuotėkių dėl nutekėjimų arba variklio alyvos suvartojimo. 1.6 dCi variklis gali turėti problemų su laiko grandine, nors tai nėra dažnas gedimas. Grandinė gali išsitampyti tiek po 60 tūkst. kilometrų, tiek po daugiau nei 100 tūkst. kilometrų.

Mechaninėse pavarų dėžėse kartais atsitinka, kad pavienės pavaros nenori įsijungti, o EDC pavarų dėžė gali sukelti didesnes eksploatacijos išlaidas. Rizikingas pasirinkimas gali būti „Megane IV“ su 7 pavarų EDC automatu. Jie reikalauja daugiau dėmesio ir gali dažniau gesti, pavyzdžiui, trūkčiojant perjungiant pavaras įprastoje važiavimo arba stovėjimo kamščiuose metu, naudojant mažas pavaras. Gali būti, kad iš pavarų dėžės girdisi neįprasti garsai keičiant pavaras iš nelyginės į lyginę. Kartais atbulinė pavara gali „šokinėti“. Be to, reikia atkreipti dėmesį į sankabos problemas, kurios gali greitai nusidėvėti.

„Renault Megane IV“ pakaboje greitai gali sugesti stabilizatoriaus traukės ir viršutiniai „McPherson“ statramsčių guoliai. Rečiau pasitaiko galinių amortizatorių nuotėkiai. Modeliai su vairuojama galine ašimi, pažymėti kaip „4Control“, yra jautresni nelygumams. Sudėtingesnė konstrukcija yra labiau pažeidžiama.

Ką patikrinti prieš perkant „Renault Megane IV“ ir į ką atkreipti ypatingą dėmesį?

Tikrinimą reikėtų pradėti nuo aptarnavimo knygelės, ypač jei tai TCe variklis. Gamintojo nurodymai teigia, kad alyvą reikia keisti kas 30 tūkst. kilometrų. Tačiau, norint išvengti anglies nuosėdų ir išlaikyti sveikesnį variklį, nereikėtų viršyti 15 tūkst. kilometrų intervalų. Long life alyvos nėra geras pasirinkimas šiems varikliams. Dyzeliniame 1.6 variklyje verta patikrinti laiko grandinės įtempimą. Laiko grandinę reikėtų patikrinti ir kituose dyzeliniuose varikliuose.

Verta paklausti ankstesnio savininko, ar buvo tvarkomas kapoto tvirtinimas. Vėlesniuose modeliuose šis elementas yra patobulintas, o ankstesniuose – ne, todėl galėjo būti pažeidimų. Kalbant apie elektroniką, būtina prijungti automobilį prie kompiuterio, kuris gali parodyti galimas klaidas.

Ar esate susidūrę su „Renault Megane IV“? Pasidalinkite savo patirtimi apie šio modelio priežiūrą.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!