Labai daug korpusinių alyvos filtrų su skirtingais katalogo numeriais yra panašių matmenų ir turi tokius pačius sriegius. Vizualus skirtingos paskirties filtrų panašumas dažnai lemia situacijas, kai transporto priemonėje sumontuojamas netinkamas filtras.
Pradėkime nuo to, kaip tai gali atsitikti. Pasitaiko, kad neprofesionaliai automobilius remontuojantys asmenys alyvos filtrą transporto priemonei renkasi tik pagal sriegio atitikimą ir vizualinį filtro dydžio įvertinimą. Profesionalūs mechanikai žino, kad toks elgesys yra neatsakingas, nes ir nedidelis nedėmesingumas gali tapti klaidos priežastimi.
Kokios yra netinkamai parinkto filtro sumontavimo pasekmės?
- filtre naudojama filtruojanti medžiaga yra parenkama pagal atitinkamo variklio reikalavimus. Jei transporto priemonėje bus sumontuotas netinkamas filtras, gali paaiškėti, kad filtravimo medžiaga neužtikrina tinkamo filtravimo lygio, o tai tiesiogiai didina variklio sugadinimo riziką.
- priklausomai nuo variklio konstrukcijos, užsukamo tipo (spin-on) alyvos filtruose yra naudojami vožtuvai, užtikrinantys optimalią variklio apsaugą. Jei transporto priemonėje bus sumontuotas netinkamas filtras, gali paaiškėti, kad jame nėra atitinkamų vožtuvų arba jų darbo parametrai yra visiškai kitokie. Reikėtų nepamiršti, kad alyvos filtrų vožtuvai yra suprojektuoti taip, kad atsidarytų pasiekus tinkamą alyvos slėgį, numatytą konkrečiam varikliui.
Išvada: Tai, kad naują filtrą galima be problemų prisukti prie variklio korpuso, o jo išvaizda yra panaši į senojo, dar nereiškia, kad jį galima montuoti. Visada svarbu patikrinti atitinkamo filtro paskirtį, nurodytą gamintojo kataloge. Ši taisyklė taikoma ir korpusiniams filtrams, ir filtrų įdėklams.
Tokių pačių išorinių matmenų ir tokio paties sriegio filtrų pavyzdžiais yra FILTRON filtrai OP 577 ir OP 626/4. Abu filtrai, nors vizualiai ir yra panašūs, skiriasi jų atbulinis alyvos vožtuvas.
Kokie vožtuvai būna korpusiniuose alyvos filtruose?
Atbulinis vožtuvas (angl. Anti-Drainback Valve)
Dažniausiai tai yra guminė membrana, besiliečianti prie vidinės korpusinio filtro dangtelio pusės. Ši membrana uždengia angas, pro kurias į filtrą patenka nešvari alyva. Atbulinis vožtuvas turi apsaugoti nuo alyvos ištekėjimo iš filtro išjungus variklį. Atbulinis vožtuvas naudojamas prie variklio korpuso šono arba viršaus prisukamuose filtruose (jeigu filtras sumontuotas dangteliu aukštyn, vožtuvo funkciją sėkmingai atlieka gravitacija).
Apsauginis vožtuvas (angl. Bypass Valve)
Reikalingas filtrui užsikimšus dėl keitimo intervalų nesilaikymo arba užvedant transporto priemonę žemoje temperatūroje (kai alyva yra šalta ir tiršta). Apsauginis vožtuvas atsidaro padidėju slėgiui ir turi pagerinti alyvos tekėjimą variklyje, jei kyla nepakankamo sąveikaujančių dalių tepimo pavojus. Apsauginis vožtuvas naudojamas todėl, kad nešvari alyva variklyje yra geriau, nei jokios alyvos. Tepimo trūkumas gali sugadinti variklį.
ECO vožtuvas (angl. Anti-Syphon Valve)
Saugo nuo alyvos ištekėjimo iš filtro po variklio išjungimo. Taigi vykdo panašią funkciją, kaip ir atbulinis vožtuvas, išskyrus tai, kad šis vožtuvas naudojamas „švarioje“ filtro pusėje. Filtras nuolat pripildytas alyvos, nepriklausomai nuo to, ar variklis veikia, ar ne. Užvedus variklį, antisifoninis vožtuvas gerokai sutrumpina sausos trinties tarp tarpusavyje bendradarbiaujančių dalių trukmę, nes padeda alyvai greitai patekti į variklį.
Daugiau informacijos apie filtrus yra nemokamuose FILTRON ACADEMY mokymuose internete, www.academy.filtron.eu svetainėje. Baigę mokymus, paštu gausite oficialų pažymėjimą, patvirtinantį įgytas žinias.
Komentarai