Kodėl kondensatoriai yra vis mažesni? Ar kompresoriaus pajėgumas gali būti kintamas? Ar yra pakankamai alyvos naujame kompresoriuje? Pirmaujančio oro kondicionavimo sistemos elementų gamintojo „Valeo“ įmonės techniniai treneriai nusprendė atsakyti į šiuos ir kitus mechanikų klausimus.
Vienas iš dažniausiai mokymų metu užduodamų klausimų buvo susijęs su oro kondicionierių kondensatorių dydžiu. Kodėl šių komponentų, randamų naujesniuose automobiliuose, matmenys yra vis mažesni?
Tobulėjant gamybos technologijai tapo įmanoma gaminti mažesnius ir plonesnius kondensatorius ir tuo pačiu leidžiančius dar geresnį šaldalo aušinimą. Mažesnis kondensatorius taip pat leidžia apriboti šaldalo kiekį sistemoje, o tai svarbu transporto priemonių gamintojams (dėl padidėjusių šaldalų kainų). Automobilių gamintojams taip pat labai svarbu, kiek yra vietos priekinėje transporto priemonės dalyje. Mažesnis kondensatorius reiškia daugiau vietos po gaubtu kitiems komponentams. Žinoma, mažesni matmenys taip pat siejami su mažesniu kondensatoriaus patvarumu, kuris vis dėlto yra transporto priemonių gamintojų konstrukcinių sprendimų pasekmė. Todėl galima sakyti, kad „downsizing“ turi savo privalumų, bet ir trūkumų.
Mechanikų dalis taip pat uždavė griežtai aptarnavimo klausimą, kiek laiko oro kondicionavimo sistema gali būti atviroji į atmosferą (be dujų), kad dėl korozijos nereikėtų keisti sistemos komponentų?
Deja, nėra tikslios informacijos, kuri tiksliai apibrėžtų, ar tai pusė valandos, 40 ar 20 minučių. Daroma prielaida, kad sistema gali būti atviroji remonto metu, tačiau sunku tiksliai nustatyti, kiek tiksliai minučių tai turėtų būti dėl to, kad nėra galimybės numatyti remonto metu vyraujančių sąlygų. Pagrindinė problema, žinoma, yra filtro džiovintuvo higroskopiškumas. Tai reiškia, kad jis suriša ore esantį vandenį, o jei jis sušlaps, drėgmė atsiras visoje sistemoje, dėl ko atsiras pagrindinių sistemos elementų korozija.
Komentarai