Dažnai kyla įvairių klausimų apie stabdžių trinkeles. Šiame straipnyje rasite populiariausius klausimus ir atsakymus į juos.
Kaip ir iš ko gaminamos stabdžių trinkelės? Kokios jų pagrindinės sudedamosios dalys?
Stabdžių trinkelės gaminamos presuojant jas aukštoje temperatūroje. Tada papildomai apdorojamos termiškai ir šlifuojamos, dažomos bei pakuojamos. Trinkelėms gaminti naudojamos medžiagos be asbesto ir švino „non – asbestos organic“ grupės. Sudedamosios dalys: rišamoji medžiaga, trinties modifikatoriai, organiniai ir neorganiniai pluoštai, milteliai ir metalo pluoštai, mineraliniai ir organiniai papildiniai.
Ar skiriasi originalių ir atsarginių trinkelių gamybos technologija?
Iš esmės originalių ir atsarginių dalių gamintojai stabdžių trinkelėms gaminti naudoja tas pačias technologijas: atliekamas vadinamasis „schorchingas“ (paviršius padeginamas specialiomis medžiagomis aukštoje temperatūroje) ir (arba) paviršius padengiamas specialiomis medžiagomis esant standartinei temperatūrai (priklausomai nuo reikalavimų konkrečios rūšies stabdžių trinkelėms). Taigi, pagrindiniai gamybos skirtumai gali būti tokie:
• Stabdžių trinkelių cheminė sudėtis;
• Kitaip išgraviruota plieno plokštė, sustiprinanti stabdžių trinkelės stabdymo paviršiaus sukibimą su korpusu. Arba kitokia plokštės pagrindo apdaila.
Kaip dažnai reikia keisti priekines ir galines stabdžių trinkeles?
Iš praktikos žinome, kad priekinės stabdžių trinkelės turėtų būti keičiamos maždaug tris kartus dažniau nei galinės. Kaip greitai nusidėvi trinkelės, priklauso nuo vairavimo stiliaus, stabdymo greičio, šlifavimo temperatūros, naudojimo vietos (ar daugiau važinėjama mieste, ar kalnuose, ar greitkeliuose).
Ar keičiant stabdžių trinkeles būtina pakeisti ir stabdžių diskus?
Stabdžių diskus, kartu su trinkelėmis reikia keisti kai:
• Jų storis minimalus arba beveik minimalus;
• Matomas daugiau nei 1 mm iškilimas;
• Stabdžių disko paviršiuje matyti gilūs grioveliai arba jis sutrūkinėjęs.
Dėl kokių priežasčių stabdžių trinkelės cypia?
Priežastys gali būti šios:
• Stabdant išnaudojamas ne visas trinkelės stabdymo paviršius;
• Stabdžių diskų korozija, atsiradusi automobiliui ilgai stovint;
• Jei stabdoma pernelyg švelniai ir ilgai automobiliui riedant laisva pavara (taip stabdant, trinkelė nepakankamai prispaudžiama prie disko, tad pradeda vibruoti nuo trinties ir skleidžia specifinį cypimo garsą);
• Susidėvėjęs stabdymo paviršius;
• Stabdžių diskų mušimas, nelygus stabdžių diskų paviršius;
• Nesandari apsauga nuo vandens, purvo ir dulkių, patenkančių ant stabdymo paviršiaus;
• Grioveliai ant stabdžių disko paviršiaus;
• Nusidėvėjusios stabdžių trinkelės.
Kodėl stabdant nuo kai kurių stabdžių trinkelių pajuoduoja stabdžių diskai ir lieti ratlankiai? Ar tai reiškia, kad trinkelės yra nekokybiškos?
Ratlankiai išpurvinami dėl stabdžių trinkelių cheminės sudėties. Iš to negalime spręsti apie trinkelių kokybę, nusidėvėjimą ar stabdymo veiksmingumą. Tai tiesiog išpurvinti ratlankiai.
Kokius sertifikatus turi turėti kokybiškų stabdžių trinkelių gamintojai, kad jų produkciją galima būtų pardavinėti Europos Sąjungos šalyse?
Būtina, kad trinkelės atitiktų EKG ir ONZ R90 homologacijos standartus.
Ką iš tokių sertifikatų pirkėjas gali spręsti apie produkciją?
EKG ir ONZ R90 homologacija patvirtina tai, kad stabdžių trinkelės atitinka saugos reikalavimus ir saugiau veiks įvairiomis stabdymo sąlygomis.
Kuo gali skirtis įvairių gamintojų trinkelės, skirtos to paties modelio automobiliams? Kodėl toks didelis kainų skirtumas?
Yra keletas stabdymo mišinio sudėčių (pavyzdžiui kaina smarkiai priklauso nuo metalo kiekio stabdžių trinkelių mišinyje). Trinkelės gali būti:
• Be metalo;
• Su trupučiu metalo;
• Pusiau metalinės.
Kainų skirtumo priežastys gali būti šios:
• Stabdžių trinkelių mišinio skirtumai ir sudėtis;
• Gaminimo kaštai;
• Išteklių ir gaminimo medžiagų pirkimo kainos.
Kaip pirkėjas galėtų atskirti kokybiškas stabdžių trinkeles nuo nekokybiškų?
Neįmanoma vizualiai atskirti geros ir prastesnės kokybės stabdžių trinkelių. Kokybei nustatyti atliekama daugybė mechaninių, nusidėvėjimo, stabdymo jautrumo tyrimų, atliekami bandymai kelyje ir pan.
Komentarai