Veikimo principas ir konstrukcija
Vandens siurblys užtikrina nuolatinę aušinimo skysčio cirkuliaciją variklio aušinimo sistemoje. Tai užtikrina, kad variklio generuojama šiluma būtų tolygiai paskirstoma, o šilumos kontūrui tiekiamas pakankamas šilto aušinimo skysčio kiekis.
Vandens siurblys gali būti integruotas į papildomos įrangos arba paskirstymo pavarą. Jeigu jis yra papildomos įrangos pavaros dalis, siurblys varomas dantytu „V“ formos diržu.
Priklausomai nuo paskirties, siurblys gali būti su diržo skriemuliu arba be jo. Skriemulio profilis gali būti dantytas arba lygus. Tai priklauso nuo to, ar skriemulys sukasi vidinėje, ar išorinėje diržo pusėje.
Sparnuotė
Sparnuotė yra vienas pagrindinių vandens siurblio komponentų. Kruopštus siurblio projektavimas leidžia padidinti jo efektyvumą ir iki minimumo sumažinti kavitacijos riziką.
Siurblio efektyvumas taip pat labai priklauso nuo sparnuotės gamybai naudojamų medžiagų.
Vos prieš keletą metų sparneliai dažniausiai buvo gaminami iš ketaus arba plieno. Dėl techninių priežasčių dabartinės tendencijos krypsta į plastiko naudojimą (PPS, X-TEL medžiagos).
Iki minimumo sumažinus sparnuotės svorį, guoliams tenkanti apkrova taip pat sumažėja. Tai, savo ruožtu, sumažina kavitacijos tikimybę.
Guolio tipo ir jo montavimo vietos parinkimas taip pat priklauso nuo diržinės pavaros apkrovos. Vandens siurblio tvirtumas ir patikimumas tiesiogiai priklauso nuo naudojamų guolių kokybės.
Vandens siurblio guolis
Vandens siurblio guolis yra projektuojamas atsižvelgiant į automobilio gamintojo specifikacijas. Esminiai faktoriai yra diržinės pavaros apkrovos, pagreičiai bei greičiai. Galimos įvairios modifikacijos.
Montuojamo guolio tipas ir vieta priklauso nuo to, kokias apkrovas generuoja diržinė pavara.
Vandens siurblio tvirtumas ir patikimumas tiesiogiai susijęs su naudojamų guolių kokybe.
Sandarinimas
Variklio korpuso ir vandens siurblio kontaktinio paviršiaus sandarumą dažniausiai užtikrina popierinės „O“ formos tarpinės arba iš silikono pagaminta sandarinimo masė.
Naudojant „O“ formos popierines tarpines, sandarinimo masės naudoti nereikia, kadangi šio tipo tarpinės ir taip užtikrina efektyvų sandarumą. Varikliuose, kuriuose sandarumą užtikrina silikoninė sandarinimo masė, būtina naudoti analogišką sandarinimo masę. Be to, visada būtina griežtai laikytis gamintojo pateiktų rekomendacijų ir specifikacijų.
Efektyvų sandarinimą užtikrina plonas sandarinimo medžiagos sluoksnis. Panaudojus per didelį sandarinimo medžiagos kiekį, nedidelė jos dalis gali patekti į aušinimo sistemą ir užkimšti radiatorių bei šilumokaitį arba pažeisti sparnuotės velenėlio sandarumą.
Pavaros veleno sandarinimas atliekamas naudojant mechaninę tarpinę, kurios konstrukcija yra panaši į radialinio sandarinimo žiedo konstrukciją. Aušinimo sistema, naudojant frikcinius elementus, pagamintus iš silikono karbido ir kietos anglies, sandarinama nuo aplinkos poveikio. Šiuos elementus vieną prie kito spaudžia speciali spaudimo spyruoklė. Šiuo atveju nėra galimybės naudoti įprastą radialinį sandarinimo žiedą, kadangi aušinimo sistemoje yra susidaręs slėgis.
Mechaninės tarpinės tepimo ir aušinimo funkcijas atlieka sistemos aušinimo skystis.
„Egon von Ruville GmbH“ informacija
Komentarai