Sakoma, kad juoda visada yra juoda, o balta – balta. Tiesa, buvo atvejų, kai kas nors teigė kitaip, tačiau šiuo atveju galite pasakyti tą patį – ar įmanoma padaryti pakabą, kuris yra ir iš dalies priklausoma, ir nepriklausoma? Pasirodo, kad taip! Pažiūrėkime kaip veikia sija su sukimo strypais?
Sija su sukimo strypais
Tai labai įdomus techninis sprendimas. Kai vienas ratas atsitrenkia į ne per didelį nelygumą, pakaba suveikia tik iš vienos pusės. Iš esmės galima manyti, kad pakaba veikia nepriklausomai. Kai nelygumas kuriuo važiuojama yra didelis, priešingos pusės ratas taip pat pradeda reaguoti – kaip ir priklausomoje pakaboje. Taip yra todėl, kad skersinė ašis yra priešais ratus ir leidžia, kad vyktų tam tikras darbas per sukimo strypus. Dėl to ji palaiko pirmiau minėtą funkcionalumą, o sukimo strypai taip pat veikia kaip stabilizatorius, nors kai kuriais atvejais stabilizatorius naudojamas kaip papildomas elementas.
Konstrukcijoje naudojami sukimo strypai keičia sraigtines spyruokles ar linges. Taip pat yra stabilizavimo strypas, kuris, kaip rodo pavadinimas, pakeičia stabilizatorių. Minėtų elementų naudojimas reiškia, kad turime pusiau nepriklausomą pakabą. Kaip aprašyta anksčiau, vieno rato judėjimas turi ribotą poveikį kito rato toje pačioje ašyje veikimui.
Įdomu tai, kad anksčiau priekinei ašiai taip pat buvo naudojami sukimo strypai. Jie vis dar atliko tą pačią funkciją – t.y. spyruoklės/lingės vaidmenį. Šiuo atveju jie buvo išdėstyti išilgai, o tai visiškai kitaip kaip galinėje ašyje. Šį sprendimą galima rasti „Alfa Romeo Alfetta“. Šios transporto priemonės pakabos schema pateikta žemiau. Tokia sistema buvo naudojama ir kitose transporto priemonėse. Pvz., tokia priekinės pakabos sistema buvo įrengta keliuose „Chrysler“ modeliuose. Įdomus šio sprendimo privalumas yra tai, kad šiuo atveju pakaba veikė visiškai nepriklausomai.
Kodėl naudojame siją su sukimo strypais?
Neabejotinas šio tipo pakabos naudojimo pranašumas yra kompaktiški matmenys. Konstrukcija leidžia automobiliui turėti plokščią bagažinę, o tai žymiai pagerina ergonomiką. Nepaisant ne itin sudėtingos struktūros (bent jau palyginus su kelių jungčių sistema), sprendimas suteikia geras važiavimo savybes ir aukštą komfortą.
Dažniausiai sija su sukimo strypais yra „Peugeot“ ir „Renault“ transporto priemonėse. Įdomu tai, kad šio sprendimo premjera įvyko Vokietijoje gamintuose automobiliuose. „Audi 50“, „Volkswagen Golf“, „Scirocco“ ir „Polo“ yra pirmosios transporto priemonės, naudojančios siją su sukimo strypais. Tai buvo praėjusio amžiaus 70-tieji metai.
Komentarai