LED retrofitai – belaukiant patvirtinimo

8 rugsėjo 2020, 13:01

Apšvietimo gamintojai nenustoja vystyti LED retrofitų ir nuolat pateikia rinkai naujus, besikeičiantiems reikalavimams pritaikytus produktus. Deja, iki šiol Europos teisės aktai neleidžia jų naudoti transporto priemonės išorėje. Kada galime tikėtis šios produktų grupės įteisinimo?

LED technologija turi daug daugiau privalumų ir galimybių, palyginti su tradiciniu kaitinamuoju apšvietimu. Pagrindiniai parametrai, kur LED šaltiniai yra pranašesni, tai neabejotinai ilgesnis naudojimo laikas ir didesnis energijos vartojimo efektyvumas. Taip pat svarbu sugebėti pasiekti bet kokią spalvinę temperatūrą, įskaitant aukštą, suteikiančią būdingą šaltai baltą šviesą, kuri padidina kontrastą ir palengvina kliūčių ar kelio ženklų pastebėjimą, o automobiliams suteikia modernią išvaizdą. Štai kodėl tokio tipo produktai tarp vairuotojų yra vis populiaresni.

LED retrofitų konstrukcija skiriasi nuo nuo halogeninės lempos. Už šviesos emisiją atsako specialioje plokštėje dedami diodai. Dėl eksploatacijos metu pasiektų aukštų temperatūrų būtina išsklaidyti šilumą naudojant radiatorius. Netinkamai aušinami šviesos diodai praranda iki 80% efektyvumo, o jų tarnavimo laikas gali sumažėti iki žemesnio lygio nei tradicinių lempučių atveju. Radiatoriai yra suprojektuoti taip, kad ne tik garantuotų didžiausią šviesos diodų efektyvumą, bet ir užtikrintų patrauklią ir modernią lempos išvaizdą. Retrofitų gamyboje, remdamiesi darbo sąlygomis, t.y drėgme, temperatūros ciklus, galimą korozinių dujų buvimą, ekspertai parenka optimalius komponentų tipus.

Kadangi LED diodų šaltinio konstrukcija skiriasi nuo halogeninių lempučių, patvirtinti šių gaminių pagal galiojančius teisės aktus neįmanoma. Naujų taisyklių kūrimas, pritaikant LED diodų galimybes prie rinkoje esančių priekinių žibintų optikos, yra labai sunkus ir ilgas procesas. Ypač tada, kai reikia išlaikyti labai aukštą kokybės lygį, kurį šiuo metu užtikrina halogeniniai šaltiniai.  Teisės aktų keitime dalyvauja įvairūs subjektai, įskaitant tiek šviesos šaltinių, tiek visų apšvietimo sprendimų (pvz., priekinių žibintų) gamintojai. Paprastai tai ne tik techninės, bet ir socialinės konsultacijos. Būdama Jungtinių Tautų apšvietimo ir signalinių lempų darbo grupės (GRE) nare, „OSRAM“ įmonė glaudžiai bendradarbiauja su vyriausybinėmis ir nevyriausybinėmis organizacijomis. Bendradarbiaudama su Vokietijos ADAC ir sertifikavimo organizacija TÜV, ji įgyvendino objektyvios informacijos apie LED pakaitalų pranašumus, palyginti su tradiciniais šaltiniais, sklaidos programą.

Standartų trūkumas reiškia, kad apšvietimo rinkoje galime rasti produktų, kurie buvo sukurti atsižvelgiant į aukščiausią kokybę ir tinkamą bendradarbiavimą su optine sistema, ir tuos, kuriuose vienintelis žibintui tinkantis elementas yra kotas. Tai yra labai pavojinga, nes dėl netinkamai sukonstruoto žibintą kyla labai didelis skaistis (t.y. šviečiančio paviršiaus ryškumas), kuris kartu su atšvaitu gali apakinti kitus vairuotojus. Taip pat turite nepamiršti, kad šiandienos LED lempos yra didesnės nei halogeninės lempos. Todėl ne visi retrofitai tinka priekiniams žibintams. Norint atskirti žemos ir priimtinos kokybės produktus, labai svarbu įvesti EEK reglamentą. Kai bus sukurtos tokios taisyklės, bus reikalinga atitinkama priežiūra, kuri leis lengvai parinkti visus reikalavimus atitinkančius gaminius.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!