Tiems, kurie padangų keitimu rūpinasi pirmą kartą, gali kilti nemažai klausimų – juk informacijos apie tai yra pačios įvairiausios. Tačiau mitais apie automobilines padangas ir jų keitimą nereikėtų tikėti. Kokie jie?
Protektoriaus gylis parodo padangos ilgaamžiškumą
Nemažą dalį vairuotojų stebina tai, kad padangos gali sudilti net ir nenuvažiavus daug kilometrų. Kai kurie automobilių gamintojai rekomenduoja jas keisti maždaug kas 5–6 metus, nepriklausomai nuo protektoriaus gylio. Padangų, kurios naudojamos 7–8 metus, gumos savybės pakinta, todėl nebeužtikrinamas geras sukibimas su kelio danga. Tokiu atveju turėtų būti įsigyjamos naujos padangos – bene patogiausia tai padaryti internetu, tiesiog spauskite ant nuorodos ir įsitikinkite tuo patys.
Padangų amžių padeda įvertinti specialus DOT žymėjimas, kuris yra nurodytas ant jų šono. Numeris susideda iš keturių skaitmenų ir yra apibrėžtas plona linija. Pirmieji du skaitmenys nurodo pagaminimo savaitę, o likusieji – metus. Pavyzdžiui, jei DOT numeris yra 1715, tai reiškia, kad padanga pagaminta 2015 metų 17-tą savaitę.
Geriausia vadovautis slėgio rodmenimis ant padangos
Optimalų padangų slėgį dažniausiai nustato transporto priemonės, o ne padangų gamintojas. Todėl rekomenduojama vadovautis slėgio rodmenimis, pateiktais ant automobilio kėbulo rėmo. Priklausomai nuo transporto priemonės, ši informacija gali būti pateikiama skirtingose vietose, pavyzdžiui, ant vidinės kuro bako durelių pusės. Taigi, norint įsitikinti, koks turėtų būti optimalus naujos padangos slėgis, patariama vadovautis automobilio gamintojo nurodyta informacija.
Ratų suvedimas reikalingas tik keičiant padangas
Kai kurie vairuotojai mano, kad ratų suvedimas turi būti atliekamas tik keičiant padangas. Tačiau rekomendacijos yra kiek kitokios. Specialistai ratų geometriją pataria tikrinti maždaug kas metus arba kas 10 000 km, taip pat atlikus važiuoklės remontą. Jei paleidus vairą automobilį „traukia“ į kurią nors pusę, tai gali reikšti, kad metas atlikti ratų suvedimą. Daugeliu atvejų tai padeda pagerinti transporto priemonės valdymą, gali sumažinti kuro sąnaudas ir apsaugoti padangas nuo netaisyklingo ir greito susidėvėjimo.
Naujos padangos visuomet montuojamos priekyje
Įprasta, kad keičiant tik dvi padangas, naujosios montuojamos automobilio priekyje. Tačiau viskas priklauso nuo to, kuriais ratais, t. y. priekiniais ar galiniais, varomas automobilis – būtent tų ratų padangos labiausiai ir dėvisi. Taip pat svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad ant vienos ašies dedamos padangos būtų vienodos.
Komentarai