Yra daug tipų pakabų – daugiau ar mažiau brangių, todėl kai kurie vairuotojai bando sutaupyti. Vienas iš būdų yra atskirų svirties elementų keitimas, pvz.: įvorės arba šarnyro. Ar toks remontas ilgainiui atsipirks?
Transporto priemonių gamintojai daugiausiai montuoja dviejų tipų svirtis: plienines arba aliuminines. Glaudus kontaktas sieja jas su šarnyrais ir įvorėmis. Šarnyras leidžia laisvai sukti ratus horizontalioje ašyje. Įvorės paskirtis yra slopinti vibraciją, kylančią dėl pakabos veiklos. Dėl šios priežasties įvorė yra sparčiausiai susidėvintis šios sistemos elementas. Pasinaudojimas remonto paslaugomis vietoje visos svirties keitimo priklauso nuo situacijos.
- Šarnyro ar įvorės pakeitimas vietoje visos svirties priklauso nuo kelių priežasčių. Verta prisiminti, jog ne kiekviename automobilyje tai įmanoma, nes šarnyras gali būti integruotas į svirtį (pvz.: aliumininėse svirtyse). Pakeitus šarnyrą ne visada reikia išmontuoti svirtį, todėl kartais apsimoka pasinaudoti remonto paslaugomis. Kitaip yra su įvore, kuri įsispaudžia į svirtį. Darbo sąnaudos yra vienodos, ar išmontuojama visa svirtis, ar keičiama tik įvorė. Todėl būtina atsižvelgti į pakabos elementų būklę ir atskirų dalių kainą. Tada gali išryškėti, kad atskirų dalių keitimas savo kaina viršys viso rinkinio keitimą nauju, – aiškina Tomasz Ochman iš SKF firmos.
Reikia atkreipti dėmesį, kad ne kiekvienos svirties elementų keitimas gali būti saugus. Negalima keisti elementų aliuminėje svirtyje. Aliuminis yra plastiškesnis už plieną, todėl įvorės įspaudimas į tokią svirtį gali ją deformuoti. Jei naudojamas remonto komplektas plieninei svirčiai, reikia atminti, jog negalima daryti to daugiau nei vieną kartą. Ilgas svirties darbo laikas gali žymiai pakeisti jos struktūrą ir ji gali tapti nesaugia. Įvorės įspaudimas į seną svirtį iššaukia lizdų susidėvėjimą, kuriuose jos patalpintos. Todėl kitas keitimas fiziškai jau yra neįmanomas.
Atskirų elementų defektai paprastai pasireiškia per bildesį ir suprastėjusį vairavimą. Susidėvėjusi įvorė neturi pernelyg didelio poveikio vairavimo komfortui ir saugumui, tai kaiščio iškritimas iš vairo traukės gali baigtis tragedija. Tokiu atveju ratas „šoka” vertikaliai ir vairuotojas praranda vairavimo kontrolę. Šiuo atveju viso rinkinio pakeitimas bus tinkamiausias sprendimas ateičiai. Ne kiekvienas vairuotojas gali teisingai diagnozuoti tokių elementų gedimą.
Komentarai