Amortizatoriaus atraminis guolis – diagnostika ir remontas

29 gegužės 2019, 23:45

Amortizatoriaus atraminis guolis yra viena iš sudėtinių pakabos dalių, turinti tiesioginį poveikį mūsų saugumui. Ji yra atsakinga už amortizatoriaus stabilumą, už kokybišką vairavimą bei komfortą. Ką reikia prisiminti keičiant amortizatoriaus atraminį guolį ir ar po remonto reikia koreguoti geometriją?

Šiai situacijai iliustruoti verta panaudoti pavyzdį. Vidutinės klasės automobilyje, kuriame įrengti „McPherson“ statramsčiai, buvo diagnozuota pablogėjusi vairavimo kokybė ir  bildesys dešiniojo rato pusėje, kuris atsiranda sukant vairą. Patikrinus pagrindinius vairo ir pakabos sistemos elementus, įtariamas amortizatoriaus gedimas. Organoleptinis elemento tyrimas nerodo susidėvėjimo. Bet ar pakanka tokio patikrinimo?

– Tepalo nuotėkio iš amortizatoriaus nebuvimas – dažnas gedimo požymis, tačiau tuo nesibaigia  šios srities diagnostika. Svarbus elementas yra pagalvė, tvirtinama taip vadinamame atraminiame guolyje. Ji gali būti integruota su guoliu arba tvirtinama kaip atskiras elementas.  Pagalvės keitimas nėra  sudėtinga paslauga, nors tam reikia tinkamos įrangos ir patirties, – sako Tomasz Ochman iš SKF firmos.

Pagalvė, o iš esmės guolis, kuris prie jos prigludęs, gali būti atsilaisvinęs eksploatacijos metu, pvz.: įvažiavus į gilią duobę. Kaip minėta anksčiau, būdingas šio gedimo požymis yra pakitęs vairavimas arba pablogėjusi amortizacija važiuojant nelygiu paviršiumi. Galima girdėti bildesius, sklindančius iš amortizatoriaus pusės.

– Pradedant darbą, verta užsiimti apatiniu „McPherson” statramsčiu ir atskirti svirtį bei vairo traukę, kad būtų galima išimti visą elementą. Tuomet turėtume atsukti pačią pagalvę, kuri pritvirtinta trimis varžtais. Kai „McPherson” statramstį turite ant darbastalio, nepamirškite naudoti specialų spyruoklių suspaudiklį. Nuleidę spyruoklę iki saugaus lygio, kad galima būtų atsukti pagalvę, dinamometrinio rakto pagalba sumontuokite naują elementą. Svarbu naudoti naujus varžtus, kurie yra visose SKF rinkinių pakuotėse, – aiškina Tomasz Ochman.

Amortizatoriaus atraminio guolio keitimas kvalifikuotam mechanikui nėra iššūkis. Jei traukės arba svirties varžtai neatsisuka, reikia nupurkšti specialiu tepalu. Keičiant vieną amortizatoriaus pagalvę, verta pakeisti ir kitoje pusėje. Iškyla klausimas, ar po tokio tipo remonto privalome tikrinti pakabos geometriją?

– Amortizatoriaus pagalvės keitimas yra susijęs su transporto priemonės pakaba, todėl patikrinimas ir geometrijos nustatymas yra privalomas aptarnavimo etapas. Atsukant svirtį ir vairo traukę galimi sistemos parametrų pasikeitimai, kurie bus juntami tik po tam tikro laiko, pvz.: netolygiai dėvisi padangos. Todėl pakeitus pagalves, verta padaryti geometriją remonto dirbtuvėje arba diagnostikos stotyje, – apibendrina Tomasz Ochman.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!