Automobilių šviesa yra vienas iš svarbiausių saugos veiksnių, turinčių įtakos daugeliui svarbių parametrų, tokių kaip stabdymo kelias. Prieš daugelį metų, įvedus privalomą vairavimą su artimosiomis šviesomis, žymiai sumažėjo nelaimingų atsitikimų Lietuvoje skaičius.
Šiuo metu mes esame dinamiško apšvietimo technologijų plėtros transporto priemonėse liudininkai – ksenono žibintai, šviesos diodai arba šiuo metu įdiegta lazerinė technologija, taip pat nustatyti nauji išbandymai diagnostikams ir dirbtuvėms, atliekančioms priekinių žibintų bandymus.
Kiekvienas žibintas turi specifinius šviesos sklidimo parametrus, tokius kaip šviesos intensyvumas ar paskirstymas. Visa tai patvirtina atitinkami ženklai ant reflektoriaus paviršiaus. Atliekant bandymus, būtina išmatuoti visus parametrus, kuriuos nustatė įstatymų leidėjas.
Bandymai ir teisingas žibintų sureguliavimas dabar yra rekomenduojamas po to, kai keičiami pakabos elementai ar net lemputė, kiekvieną kartą, kai galimi reflektorių padėties nustatymų pokyčiai. Dažnai reikia papildomai naudoti diagnostikos testerį, pvz.: ksenono žibintams.
Šiuo metu rinkoje galite rasti daugybę prietaisų, kurie išmatuos šviesos nustatymus nuo paprasčiausio objektyvo naudojimo ir statinio valdymo ekrano su horizontaliu judesiu iki pažangių prietaisų, pagrįstų CCD skaitmeniniais fotoaparatais.
Tačiau technologijos plėtra netrukus iššauks galimą reglamentų ir matavimo technologijų pasikeitimą ir nukrypimą nuo analoginių bandymų į skaitmeninius matavimus, kurie yra daug tikslesni ir leidžia nuodugniau analizuoti šviesos spektrą.
Vienas iš naujų iššūkių yra prisitaikančios apšvietimo sistemos (AFS), kurios keičia spindulių intensyvumą ir ilgį bei kryptį, atsižvelgiant į situaciją kelyje.
Komentarai