Nuo 2020 m. „Jelcz-Laskowice“ gamykloje bus gaminamas naujas „Toyota 1.5 TNGA“ variklis. Jis bus naudojamas tiek hibridiniuose, tiek tradiciniuose automobiliuose.
Tai reiškia, kad Lenkija vis daugiau prisideda prie hibridinių automobilių gamybos plėtros. Technologiškai pažengęs produktas, pagamintas Lenkijoje, pateks į rinkas visame pasaulyje. Gamykla Lenkijoje taip pat bus vienintelė už Japonijos ribų, kurioje bus atliekama koncerno mokslinių tyrimų ir plėtros veikla.
Naujausios kartos variklis sukurtas remiantis „Toyota“ naujausia pasauline dizaino platforma (TNGA – „Toyota New Global Architecture“). Šis variklis ir akumuliatorius bus naudojami hibridinėse ir įprastose versijose (bus įrengti „Toyota“ modeliuose, kurie rinkoje pasirodys nuo 2020 m.).
– „Naujausia investicija – Jelcu – Laskowicach vaivadijoje pastatyta visiškai nauja 1,5 litro TNGA variklio gamybos linija. Tai visiškai naujas „Toyota“ variklis, pagamintas nuo „nulio“, – naujienų agentūrai „Newsire Biznes“ sakė „Toyota Motor Manufacturing Poland“ viceprezidentas Dariusz Mikołajczak.
– „Investicijos vertė yra apie 400 mln. zlotų. Mes planuojame pradėti gamybą nuo 2020 metų, todėl netrukus prasidės paruošiamieji darbai. Bus gaminami dviejų versijų varikliai – tradiciniai bei hibridiniai“, – priduria jis.
Per 20 metų „Toyota“ pardavė apie 11 milijonų hibridinių automobilių. Įmonė pristatė trisdešimt tris hibridinius modelius – „Prius“, „RAV4“, „C-HR“, „Auris“ ir „Yaris“. Šių metų prognozės rodo, kad pardavimai padidėjo 8,4 proc., lyginant su 2016 m. Tai reiškia, kad parduota 1,5 milijono egzempliorių daugiau. Lenkijoje vairuotojai iki šiol nusipirko 30 000„Toyota“ hibridų. Hibridiniai pasiūlymai Lenkijoje apima septynis modelius.
– „Naujasis variklis daugiausia bus gaminamas hibridine versija. Tai dar svarbiau, nes šiemet „Toyota“ parduodamų hibridinių automobilių Europoje sudaro apie 40 proc. visų automobilių. Mes planuojame, kad iki 2019 m. bus daugiau nei pusė, taigi Lenkijos gamykla labai prisidės prie hibridinių automobilių gamybos ir plėtros“, – sako Dariusas Mikołajczakas.
– „PAIH daugelį metų palaikė „Toyota“ investicinius projektus Lenkijoje. Džiaugiamės, kad bendrovė nusprendė įdiegti pažangias, aukštų technologijų naujoves. Lenkija turi labai palankią aplinką investavimui, kuri ne tik pritraukia naujus užsienio investuotojus, bet ir mūsų šalyje, įtikina reinvestuoti. Šis sprendimas yra geriausias pavyzdys“, – pabrėžia PAIH viceprezidentas dr. Krzysztof Senger.
Lenkijoje gaminamas produktas pateks į „Toyota“ rinką visame pasaulyje, ne tik Europos gamykloms Čekijoje ar Didžiojoje Britanijoje, bet ir tolimoje Turkijoje, Japonijoje ar Pietų Afrikoje. Pasak ekspertų, tai yra puiki galimybė Lenkijai.
– „Jei Lenkija taptų Europos centru tradicinių ir hibridinių variklių gamyboje, „Toyota“ sprendimas gaminti produkciją mūsų šalyje būtų tikrai pelningas. Tai turėtų paskatinti valdininkus pamąstyti. Mes palaikome elektra varomų automobilių idėją, tačiau prieš tai, kol įvyks elektros revoliucija, hibridinių automobilių pardavimas tęsis. Manau, kad Lenkijoje šis šuolis turi apimti hibridinius automobilius ir tai, kas su jais susiję, taip pat įvairias lengvatas“, – teigia TOR Ekonominių patarėjų komandos viceprezidentas Adrian Furgalski.
Naujos investicijos, be abejo, skatins darbo vietų skaičiaus augimą, tačiau, kaip pabrėžia „Toyota Motor Manufacturing Poland“ atstovas, dar per anksti nustatyti tikslų darbuotojų skaičių. Bus reikalingi inžinieriai ir gamybos darbuotojai. Įdarbinimas prasidės kitais metais.
– „Toyota“ gamybos linijos paleidimas Lenkijoje – ne tik padidina šios bendrovės investicijų išlaidas mūsų šalyje, bet ir suteikia naujų geros kokybės darbo vietų Lenkijos inžinieriams ir technikams. Visų pirma, tai įrodo, kad automobilių gigantai vis dažniau orientuojasi į mūsų šalį ir nusprendžia investuoti čia gautą pelną. Dar neseniai mes buvome vertinami kaip pigi darbo jėga. Mes sugriovėme šį stereotipą ir dabar, kai būtent Lenkijoje sukuriamos 2 naujos darbo vietos iš 3 europinėje pramonėje, mes tampame Europos gamykla. Mes siūlome investuotojams puikią vietą, geras verslo sąlygas ir gerai parengtus darbuotojus. Šiandien norėčiau pridurti, kad reindustrializacija yra automobilių pramonės veidas, o visa pramonė yra viena iš varomųjų Lenkijos ekonomikos variklių jėgų“, – pabrėžia ministro pirmininko pavaduotojas, vystymosi ir finansų ministras Mateuszas Morawieckis.
– „Mes jau nekalbame apie įprastą surinkimo gamyklą. Mes kalbame apie labai pažangius technologinius procesus. Mes nekalbame apie pigesnę darbo jėgą. Inovacijos ir pinigai, išleisti moksliniams tyrimams ir plėtrai, pritraukė lenkų inžinierių personalą. Tai yra pridėtinė vertė, nes mes kalbame apie intelektualų Lenkijos specialistų darbą vienai iš didžiausių automobilių korporacijai“, – pabrėžia Adrianas Furgalskas.
Bendra „Toyota“ investicijų į Lenkiją vertė, kartu su naujomis investicijomis, siekia 4,5 mlrd. zlotų. Tai daro Lenkiją vieną iš didžiausių koncerno gamybinių bazių už Japonijos ribų. Kitas metais Wałbrzych bus pradėtos gaminti modernios hibridinės transmisijos, derinančios elektrinių pavarų ir vidaus degimo variklio sąveiką. Savo ruožtu, Jelcz-Laskowic gamykla, šių metų vasarį, pradėjo gaminti 1,5 litro benzininį variklį, kuris tiekiamas į Prancūzijos „Yaris“ gamyklą. Po dvejų metų prasidės 2.0 litrų variklio gamyba. Iki šiol Jelcz-Laskowic gamyklos specializacija buvo dyzeliniai varikliai.
– „Lenkijos gamyklose mes taip pat atliksime tyrimus ir plėtrą. Tai pirmoji tokia funkcija už Japonijos ribų, todėl mes tapsime viena didžiausių „Toyota“ gamybos bazių Europoje ir pasaulyje. Noriu pabrėžti, kad dėl to mes galėsime tobulinti savo gamyklą, taip pat tobulės ir mūsų darbuotojai, remdamiesi naujausiomis technologijomis“, – pabrėžia Dariusas Mikołajczakas.
– „Nuo metų pradžios įmonės vis daugiau investuoja į mokslinius tyrimus ir plėtrą, nors mes vis dar kenčiame dėl pakankamai didelių išlaidų. Vis dar apie 1 proc. BVP arba apie 20 mlrd. zlotų. Mes siekiame padidinti šį procentą iki maždaug 2 proc. BVP. Svarbu, kad įmonės – jau kelerius metus lyderės mokslinių tyrimų ir plėtros srityje. Anksčiau daugiau pinigų buvo skiriama vyriausybei. Šiandien mes galime priskirti 46 proc. tokioms kompanijoms kaip „Toyota“,- sako Adrian Furgalski.
Komentarai