Šis sprendimas pakeis atsarginių dalių gamintojų ateitį

4 gruodžio 2017, 1:35

Lapkričio pradžioje Europos komisija pateikė naujus teisės aktus dėl CO2 išmetimo standartų nuo 2020 metų. Tai turės didelę įtaką automobilių gamintojų veiklai. Atsižvelgiant į pokyčių kryptį, naujojo reglamento poveikis gali skausmingai paveikti Europos automobilių pramonę.

Grėsmė technologiniam neutralumui?

Dieselgate afera metė šešėlį automobilių pramonei ir netrukus ši istorija gali baigtis automobilių plėtros Europoje sumažėjimu. Visų pirma susilpnėjo automobilių dalių, komponentų ir sistemų gamintojų pozicija. Dabar skandalo šešėlyje, diskusija apie būsimus CO2  išmetimo planus yra labai emocionali. Transporto priemonės su vidaus degimo varikliais pateikiamos kaip „blogos“, nepriklausomai nuo standartų, kuriuos jos atitinka, o elektra varomos transporto priemonės yra „geros“ nepriklausomai nuo  elektros ir akumuliatorių gamybos. Tai iš dalies atsiranda dėl „tank-to-wheel” metodo. Kaip nurodė Motorinių transporto priemonių platintojų ir gamintojų asociacija  (SDCM) ir CLEPA – vienintelė organizacija, atstovaujanti automobilių detalių ir komponentų gamintojų interesus Briuselyje – technologinis neutralumas turi ir toliau likti pagrindinis CO2 mažinimo politikos principas. Tai reiškia, kad Europos įstatymų leidėjas turėtų nustatyti tikslus ir leisti juos pasiekti įvairiais būdais, nenurodydami metodų, kurių reikia laikytis. Akivaizdu, kad požiūris turės teigiamą poveikį automobilių pramonės inovacijoms.

  • „Verta prisiminti, kad automobilių pramonė dabar nurodo daugybę būdų sumažinti išmetamą CO2 kiekį. Šiuo metu Briuselyje pabrėžiamas vienas iš būdų mažinti išmetamą CO2 kiekį – elektromobilumas, iš esmės pamirštant daugybę kitų būdų, per kuriuos mes taip pat galime pasiekti CO2 kiekio sumažinimo. Komisijos signalas, kad būtina nustoti eksploatuoti vidaus degimo variklius, nors terminas yra iki 2030 metų, jau dabar stabdomos investicijos ir inovacijos, susijusios su vidaus degimo varikliais ir alternatyviais degalais“, – teigia Alfred Franke,  SDCM prezidentas.

Automobilių pramonė, remdamasi automobilių dalių gamintojų pastaraisiais metais pasiektais rezultatais, siūlo nustatyti realius ir pasiekiamus tikslus kitam dešimtmečiui siekiant patenkinti Paryžiaus susitarime numatytus išmetamųjų dujų kiekio mažinimo ir klimato kaitos tikslus. Kelių transporto dekarbonizavimas turėtų tapti pramonės ir visuomenės galimybe, vietoje skausmingo perėjimo nuo abejotino poveikio aplinkai.

– „MAHLE“ realizuoja dvigubą strategiją – mūsų nuomone, veiksmingas alternatyviais degalais varomas vidaus degimo variklis atveria kelius mažo anglies dioksido technologijoms. Abu šie sprendimai reikalingi tiek pramonei, tiek ekologijai. Teisingos teisinės taisyklės atveria abiejų kelių prieigas lygindamos technologijas teisingai“, – sako dr.  Andreas Kosicki Lenkijos „MAHLE“ prezidentas.

Kreditų sistema prieš pardavimų skaičiaus ribojimą

Šiuo metu du elektrinių transporto priemonių rinkos dalies stiprinimo būdai yra gamintojų ir importuotojų transporto priemonių pardavimo limitas (numatoma pradėti Kinijoje nuo 2019 metų) ir kreditai.

Pirmasis sprendimas verčia nerimauti ne tik automobilių gamintojus, bet ir automobilių dalių gamintojus. Ribojimas yra sprendimas, įvedantis griežtus įsipareigojimus, be to, jų nustatymas aiškiai duoda signalą automobilių pramonei – atsitraukiame nuo vidaus degimo variklių,  stabdydami  investicijas ir inovacijomis užtikrindami švaresnius tokio tipo automobilius.

Verta pabrėžti, kad ekspertai prognozuoja, jog transporto sektoriuje, iškastinis kuras dominuos iki 2030 metų. Po tos datos kelių transporto energija susidės iš iškasamo kuro, gamtinių dujų, atsinaujinančio skysto kuro ir elektros energijos. Todėl bus reikalingi įvairūs technologiniai sprendimai, kad būtų patenkinti įvairiausi saugaus, tvaraus ir protingo mobilumo poreikiai. Geresnė alternatyva yra paskolos. Tokį sprendimą siūlo automobilių dalių gamintojų organizacijos, t.y  SDCM bei CLEPA. Remiantis naujausiais Briuselio pranešimais („Reuters“ pranešimai), tai bus sprendimas, kuris netrukus bus pateiktas. Kreditai atsiras dėl gamintojo našumo parduodant mažai aplinką teršiančias transporto priemones proporcingai, visam jų parkui. Komisaras Miguel Arias Canete, atsakingas už klimato ir energetikos kontrolę, pabrėžė, kad „kreditų sistema vietoje produkcijos limitavimo leistų taikyti lankstesnį požiūrį, nuolatinį naujovių skatintoją.“

Skatindamas daugelį ilgalaikių mažo anglies dioksido kiekio sumažinimo technologijų ES teisės aktuose, galime daug pasiekti – aplinkosaugos požiūriu ES maksimaliai padidins savo galimybes mažinti išmetamą CO2 kiekį, nes tai padidins pramonės efektyvumą ir pagerins vidaus degimo technologijas, o tai savo ruožtu leis ir finansuos tolimesnes investicijas į alternatyvias sistemas. Todėl darbas su  CO2 mažinimo planais turėtų būti pagrįstas visų  suinteresuotų subjektų interesų apsauga, atsižvelgiant į akivaizdų faktą, kad transporto, mažai į aplinką išskiriančio teršalų, plėtra yra įmanoma, tačiau reikalauja naujovių ir investicijų, rodo SDGM.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!