E-ašis: „Bosch“ elektrinė ašies pavara užtikrina važiavimo kokybę

13 lapkričio 2017, 20:22

Gerai žinoma, kad galingesnis akumuliatorius padidina elektrinio automobilio nuvažiuotą atstumą. Bet ar naujoji pavara irgi turi tokią įtaką? Atsižvelgiant į „Bosch“ elektrinę ašies pavarą (e-ašis) atsakymas yra – „taip“.

Skiriamasis bruožas yra tai, kad „Bosch“ sujungė tris sistemos dalis į vieną: variklis, elektronika ir  pavarų dėžės transmisija sudaro vieną kompaktišką agregatą, kuris suka automobilio ašį. Vairavimo sistema tampa  ne tik žymiai efektyvesnė, bet ir pigesnė.

– Su e-ašimi „Bosch“ apjungia „viskas viename“ principą. Elementai yra labai lankstūs, o tai reiškia, kad e-ašiai atsiranda didelė rinka, nes ji gali būti montuojama hibriduose ir elektrinėse transporto priemonėse, miesto transporte, SUV ir net lengvuose sunkvežimiuose, – sako dr. Rolf Bulander, „Bosch GmbH“ ir  „Mobility Solutions“ prezidentas.

Pavarų sistema, kuri pagreitina projektavimo laiką

– Ekonomikos požiūriu e-ašis gali būti didelis „Bosch“ hitas, – sako R. Bulander. Naujoji elektrinės pavaros koncepcija atlieka pagrindinį vaidmenį, norint tapti pasaulio lyderiu elektromobilumo srityje po 2020 metų. Daugiau nei 500 000 elektrinių ir hibridinių automobilių su panaudotais „Bosch“ komponentais jau važinėja po visą pasaulį. Šioje srityje sukauptos žinios dabar jau teikia naujus pasiūlymus ašies  konstrukcijoje.  Tik šiame segmente firma „Bosch“  skaičiuoja milijardinę apyvartą.

– E-ašis yra elektrinių transporto priemonių startas, taip pat ir pripažintų automobilių gamintojų. Tai leidžia jiems sutaupyti brangaus laiko konstravimui ir pagreitinti elektrinių transporto priemonių išleidimą į rinką, – sako R. Bulander.

„Bosch“ sureguliuoja pavaros sistemą pagal kiekvieno gamintojo reikalavimus, todėl klientams nereikia gaišti laiko naujų komponentų kūrimui. Prototipų elektrinės ašys klientų jau yra išbandytos. Planuojama, kad serijinė gamyba prasidės 2019 metais. Jau dabar „Bosch“ sukūrė globalią tų komponentų elastinės produkcijos  koncepciją. Koncepcija garantuoja, kad kiekvienas klientas gaus individualų sprendimą, kuris gali būti greitai integruotas į gamybos procesą.

Galia 300 kW ir sukimo momentas iki 6 000 Nm.

Pagrindinis e-ašių išskirtinis bruožas yra aukšto lygio universalumas, o tai reiškia, kad jos gali būti naudojamos daugelyje transportų priemonių tipų.

-Vietoje didžiulių specifikacijų, pakanka suteikti „Bosch“ galimybę individualiai pritaikyti e-ašį klientui, – sako dr. Mathias Pilin firmos „Bosch Electro Mobility“ viceprezidentas.

Paprasčiausiai klientas nustato reikiamą galingumą, sukimo momentą ir montavimo plotą, o „Bosch“ optimizuoja likusią šios pavaros sistemos dalį, pagal duotus parametrus. Tokiu būdu automobilių gamintojai gauna pilnai individualizuotą pavarų sistemą tiesiai į gamybos liniją. Tai yra gera priežastis, dėl kurios „Bosch“ elektrinė ašis yra eilinis, nuoseklus žingsnis link pavaros plėtros.

Pavarų sistema gali aprūpinti galia nuo 50 iki 300 kilovatų ir net tokias dideles transporto priemones kaip SUV. Transporto ašiai perduodamas sukimo momentas gali svyruoti nuo 1000 iki 6000 Nm. Elektrinėse ir hibridinėse transporto priemonėse pavarą galima montuoti tiek iš priekio, tiek ir iš galo.

150 kilovatų elektrinė ašis sveria apie 90 kilogramų ir tai žymiai mažiau negu anksčiau naudota. Palyginti su konkuruojančiais produktais, „Bosch“ elektrinės ašys išsiskiria iš kitų maksimaliai didele galia ir didele nuolatine galia. Kitaip tariant, elektrinė pavara gali geriau pagreitinti transporto priemonę ir išlaikyti didelį greitį ilgesnį laiką. Norėdami tai pasiekti, „Bosch“ ne tik perprojektavo sistemą kaip visumą, bet iš naujo atskirai optimizavo variklį ir elektronikos elementus.

Klausimai ir atsakymai. Papildoma informacija apie „Bosch“ elektrinę ašį

Kodėl elektrinė ašis yra efektyvesnė už elektrines pavarų sistemas?

Didelis bendras efektyvumas yra pagrįstas aukštu atskiro komponento našumu. Šiuo atžvilgiu „Bosch“ turi ilgametę patirtį rinkoje. Be to, sumažinti galios nuostoliai dėl sąsajų ir elementų tokių, kaip aukštos įtampos kabeliai, kištukai ir aušinimo įtaisai. Viena iš „Bosch“ stipriųjų pusių – tai galimybė atskirus komponentus sujungti į sistemas, naudoti sistemos sąveikas ir taip pasiekti optimalų lygį. E-ašies atveju taikoma ne tik efektyvumui, bet ir tokiems parametrams kaip akustika ir elektromagnetinis suderinamumas.

Kada e-ašis pasirodys rinkoje?

Pirma „Bosch“ elektrinė pavara pasirodė rinkoje 2012 metais (modeliuose Peugeot 3008 ir Fiat 500e), bet elektronika nebuvo visiškai integruota į sistemą. Naujos kartos „Bosch“ elektrinė ašis yra konstravimo ir konsultavimo su automobilių gamintojais fazėje. Tiksliau sakant, prototipinės elektrinės ašys yra paruoštos naudoti ir šiuo metu testuojamos. Gamybą planuojama pradėti vėliausiai 2019 metais.

Kokiose transporto priemonėse gali būti naudojamos?

„Bosch“ elektrinė ašis yra suprojektuota daugeliui transporto priemonių. Galima montuoti hibridinių ir elektrinių transporto priemonių priekinėje ir galinėje ašyje. Tai taikoma visoms transporto priemonėms, kurių svoris yra iki 7,5 tonos, taigi ir lengviesiems sunkvežimiams.

Kodėl e-ašis yra pigesnė už dabartines elektrinių transporto priemonių pavaros sistemas?

Kadangi e–ašis susideda iš elektronikos, elektros variklio ir reduktoriaus, reikia mažiau detalių. Pavyzdžiui, nauja elektrinė pavara naudojama be storų, brangių varinių kabelių, jungiančių elementus. Be to, aušinimas gali būti supaprastintas. Tai sumažina važiuoklės kainą ir padidina efektyvumą. Pavarų dėžės uždėjimas šalia variklio taupo brangią vietą, kuri visada yra svarbus veiksnys automobilių pramonėje.

Kaip „Bosch“ yra susijęs su elektromobilumu?

Daugiau nei 500 000 elektrinių ir hibridinių automobilių yra įrengti „Bosch“ komponentai. Norint pasiekti elektromobilumo pranašumą, firma investuoja 400 mln. eurų per metus. „Bosch“ įgyvendino daugiau nei 30 elektromobilumo projektų su tarptautiniais automobilių gamintojais.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!