Kompresorius yra oro kondicionavimo sistemos širdis. Jo ilgaamžiškumui ir tinkamam veikimui įtakos turi tinkamas sumontavimas, teisingas jo elementų veikimas ir priežiūra. Dažna kompresoriaus gedimo priežastimi būna kiti A/C sistemos elementai arba neteisinga priežiūra. Todėl svarbiausia prieš montuojant naują kompresorių nustatyti seno kompresoriaus gedimo priežastį.
Pagrindiniai aspektai, į kuriuos turėtų būti atkreiptas dėmesys, rūpestingai ir tinkamai sumontavus naują kompresorių:
- Nustatyti seno kompresoriaus gedimo priežastį;
- Vizualiai apžiūrėti kompresorių, įvertinti kondicionavimo sistemos techninę būklę, įskaitant ir kondensatorių. Esant didelei korozijai reikia sumontuoti naują oro kondicionavimo kondensatorių. Turėkite omenyje, kad vienos eilės žaliuzių pašalinimas gali sumažinti efektyvumą beveik 3%! Mažėjant kondensatoriaus talpai padidėja kompresoriaus apkrova – auga teperatūra ir slėgis, kas pagreitina susidėvėjimą;
- Susidėvėjus kompresoriui, siekiant pašalinti iš kondensatoriaus ir sistemos drožles-ypač lygiagrečios konstrukcijos (“Cellular”) ar pagaminto mikro-vamzdelių technologija-sunkiai plaunamų, kuriuose nusėda drožlės;
- Demontuojant seną kompresorių reikia apsaugoti žarneles, prieinančias prie kompresoriaus, kad neužsiterštų nešvarumais;
- Prieš sumontuojant naują kompresorių reikia tinkamai praplauti oro kondicionavimo sistemą. „Nissens“ rekomenduoja specialių priemonių naudojimą skirtų oro kondicionavimo sistemos skalavimui, atsižvelgiant į tai, jog šis metodas garantuoja sistemos praeinamumą, drožlių iš kondensatoriaus ar seno tepalo pašalinimą. Reikia įsitikinti ar sistemoje neliko plovimo skysčio ir išdžiovinti sistemą sausu azotu po spaudimu. Tai atlikti būtina norint pašalinti drėgmę iš sistemos, kuri gali sutrikdyti tinkamą kompresoriaus veikimą;
- Reikia plauti žarneles, garintuvą ir kondensatorių (jeigu leidžia techninė būklė). Neplauname kompresoriaus, džiovintuvo ir plėtimosi elemento;
- Reikia sumontuoti naujus komponentus: oro džiovintuvą, išsiplėtimo vožtuvą ar droselį, arba kondensatorių (jei senas kondensatorius susitrynęs ar prastos techninės būklės);
- Kontroliuoti ir patikrinti tepalo kiekį, kuriuo užpildytas naujas kompresorius arba papildyti tepalu iki gamintojo rekomenduojamo lygio. Papildyti reikia atitinkamo tipo tepalu, atitinkamo klampumo, rekomenduoto gamintojo.
- Tada rankiniu būdu pasukti kompresoriaus veleną apie 10 kartų, kad pasiskirstytų tepalas ir dingtų žalingas reiškinys – „sausas kompresoriaus startas“;
- Montuojant naują kompresorių reikia pasižiūrėti, kad į kompresorių ir sistemą nepakliūtų teršalai. Antgalius reikia nuimti tik prieš pat kompresoriaus montavimą;
- Naudoti naujus sandarinimo žiedus ir sandariklius sujungimuose, kurie buvo išmontuoti;
- Reikia patikrinti kompresoriaus pavaros diržo įtempiklio būklę, generatoriaus velenėlio ir vienos krypties velenėlio, jei kompresoriaus pavara be diržo. Reikia nustatyti teisingą diržo įtempimą ir padėtį;
- Oro kondicionavimo sistema turi būti užpildyta pagal technines oro kondicionavimo sistemų remonto procedūras, atitinkamu kiekiu užpildo, rekomenduojamu gamintojo;
- Palikti automobilį keletą minučių su veikiančiu varikliu, tuščia eiga, su įjungta kondicionavimo sistema ir prijungtu kompresoriumi, patikrinti oro kondicionavimo sistemos veikimą.
Komentarai