Kaip išrinkti tinkamą tepalą motociklui?

17 gegužės 2017, 22:38

Gegužės pradžia – motociklininkų sezono atidarymo laikas. Labai svarbu tinkamai parengti motociklą važiavimo sezonui, kad jis niekada neatsisakytų paklusti ir tarnautų kuo ilgiau.

Tarp daugelio serviso paslaugų, numatytų sezono pradžiai, vienas svarbiausių yra tepalo keitimas kartu su filtru. Populiariausia tepalo keitimo „mokykla” – keisti tepalą sezono pabaigoje prieš žiemą ir sezono pradžioje – reikia sutikti su vienu dalyku, kad motociklas tinkamai važiuotų reikia parinkti tinkamą tepalą.

Tepalas motocikle atlieka svarbesnę funkciją nei automobilyje. Jis turi būti taip sukomponuotas, kad ne tik tinkamai suteptų variklį, bet ir visą sistemą. Jis turi atlaikyti daug didesnes temperatūras, atsirandančias dėl didelių motociklo variklio apsukų, padidėjusį slėgį ir papildomą įpurškimą ant karščiausių variklio dalių – stūmoklių ir cilindrų sienelių.

Tepalas yra atsakingas už tikslų pavarų dėžės sutepimą ir drėgną sankabą keturtakčiame variklyje. Specialūs trinties modifikatoriai, turintys didžiulę įtaką kuro suvartojimui, dirba ant sankabos plokščių ir užkerta kelią jo slydimui.

Motociklų tepalas atsakingas už drėgnos sankabos sutepimą turi specialius trinties modifikatorius. Apie tai sako nuorodos ant pakuotės (JASO klasifikacija keturtakčių variklių tepalas) :

  • MB – mažai modifikatorių – sankabos slydimas ir padidėjęs kuro suvartojimas;
  • MA-1 – vidutiniškai modifikuotas tepalas – geras sankabos darbas, mažas kuro sunaudojimas;
  • MA-2 – aukštas tepalo modifikavimo laipsnis – labai geras sankabos darbas ir mažas sunaudojimas.

Motociklų tepalas turi apjungti dvi visiškai prieštaringas charakteristikas: užtikrinti atitinkamą klampumą aukštose temperatūrose ir važiuojant labai žemoje temperatūroje. Turėtumėme griežtai laikytis nuostatų, apibrėžiančių atitinkamą motociklų tepalo rūšį ir parametrus.  Dėl klampumo reikia atkreipti dėmesį į žymėjimus, atitinkančius klimatines sąlygas, kuriose bus eksploatuojamas motociklas.

  • Šiuo metu populiariausi tepalai: universalus, dviejų rūšių: žieminis ir vasarinis pvz.: 10W-40 arba 20W-50. Kuo didesnis yra skaičius po raidės „W”, tuo tepalas klampesnis prie aukštų temperatūrų. Tai reiškia, kad tepalas yra storesnis ir turi didesnę jėgą, bet ir trintis yra didesnė – aiškina Andrzej Husiatyński iš „Elf/Total“ Lenkijoje.

– Kuo mažesnis skaičius prieš raidę „W”, tuo tepalas yra skystesnis prie žemų temperatūrų, o tai palengvina variklio užvedimą ir jo sutepimą, – priduria jis.

Dėl anksčiau paminėto reikalavimo (bendras variklio, pavarų dėžės ir šlapios sankabos, aukšta temperatūra, didelės apsukos) „Elf“ tepalai atitinka aukščiausius kokybės standartus. Jie suderinami su JASO klasifikacija: MA-2, bet atitinka ir variklių tepalų  klasifikaciją API: SJ arba SM.

Renkantis tepalą dvitakčiam varikliui labai svarbu nenaudoti tepalo, kuris skirtas keturtakčiam varikliui, dvitakčio variklio sutepimo principas yra visiškai kitoks. Šiuo atveju tepalai dvitakčiame variklyje yra paduodami kartu su kuru į degimo kamerą.

Kadangi  tepalo frakcija yra sunkesnė, tai nugaravus kurui tepalas lieka ant metalinių paviršių, o lubrikantas suformuoja alyvos plėvelę, kuri užtikrina sutepimą. Tepalas paviršiuje būna trumpai ir įkaitęs suyra į smulkias frakcijas, dėl to gali išgaruoti ir  sudegti, o jo vietoje atsiranda naujas tepalo sluoksnis.

Tepalas varikliams 2T turi turėti atitinkamą sudėtį ir priedus. Negalima naudoti tepalų skirtų 4T transporto priemonėms. Bazinis tepalas ir priedai 2T turi suteikti gerą sutepimą ir visiško degimo paprastumą, kad variklis ilgai tarnautų ir būtų švarus. Pagrindiniai vertinimo kriterijai ir reikalavimai 2T tepalui yra:

  • Tepimo ir plovimo savybės;
  • Degimo kameros ir žvakių švarumas;
  • Neužkimšti išmetimo sistemos;
  • Gebėjimas depolimerizuoti degimo kamerą (įtaka išmetamųjų dujų grynumui).

Čia taip pat kaip ir 4T atveju vertinimo ir reikalavimo kriterijai yra klasifikuoti pagal aukščiausius kokybės standartus, skirtus tik 2T varikliams:

  • Klasifikacija API – simboliai: TA, TB, TC;
  • Klasifikacija ISO-L – simboliai: EGB, EGC, EGD;
  • Klasifikacija JASO – simboliai: FA, FB, FC, FD;

Per pastaruosius kelerius metus galima pastebėti (ypač didžiųjų miesto gatvėse) padidėjusį motorolerių skaičių. Jie daugeliui žmonių tapo pagrindine transporto priemone mieste, ypač pavasario ir vasaros mėnesiais. Nesvarbu, ar tai žinomų markių, ar pigesni Tolimųjų Rytų produktai, jie reikalauja nuolatinės priežiūros ir reguliaraus tepalo keitimo. Nors motorolerių struktūra yra paprastesnė nei motociklų, jiems taip pat reikia parinkti tinkamą tepalą.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!