Automobilių mechanikų darbas yra rizikingas. Tai lemia darbo specifika – didelio svorio automobilių kėlimas, darbas geležiniais įrankiais, suvirinimo ir elektrinių įrankių naudojimas, darbas nepatogioje pozicijoje. Nelaimingų atsitikimų darbe pasekmės dažnai būna sunkios. Kartais mechanikai ir žūsta. Pasitaiko, kad jaunuolis tik pradėjęs darbą, tampa invalidu. Daugelio šių tragedijų būtų galima išvengti, jeigu būtų laikomasi pagrindinių saugos taisyklių ir darbuotojai būtų tinkamai apmokomi.
Neteko keturių pirštų
Vienos provincijos dirbtuvėse patyręs 43 metų mechanikas netaisyklingos formos skardos lape bandė išgręžti skylę – norėjo panaudoti kaip tarpinę arba poveržlę. Sugriebė plokštę replėmis, o kita ranka laikė rankinį grąžtą. Gręžė ant darbastalio pasidėjęs lentą, ant kurios buvo uždėta skarda. Kai pragręžė skardoje skylę, skarda buvo išrauta iš replių ir žaibiškai pagavo sukimosi judesį. Tokiu būdu vibruojanti skarda nupjovė jam tris dešinės rankos pirštus, o ketvirtą – iki pusės. Žmogus tapo invalidu ir nebegali dirbti automechaniku. Tai buvo kvailas įvykis, įvykęs dėl budrumo praradimo ir skubėjimo, o taip pat lengvabūdiško požiūrio į saugumą. Jei mechanikas būtų pasinaudojęs tinkamu įrankiu (kuris buvo dirbtuvėse), greičiausiai šis nelaimingas atsitikimas nebūtų įvykęs.
Metė varžtą
21 metų mechanikas Varšuvoje dirbo su kolega dirbtuvėse, kuriose keitė automobilio padangas. Vyras, atsukęs rato varžtus, juos numetė ant grindų. Kai reikėjo sumontuoti ratą atgal, pritrūko vieno varžto. Pasirodo, kad varžtas nuriedėjo prie kito automobilio. Jo kolega, pamatęs varžtą, pakėlė, sušuko „gaudyk“ ir metė jį mechanikui. Deja, metė per stipriai, mechanikas varžto nesugavo, o varžtas pataikė į akį. Jaunuoliui buvo sužalotas akies obuolys ir dabar ta akimi jis nemato. Šio įvykio galima buvo išvengti, jeigu kolega prieš pasielgdamas taip kvailai būtų pamąstęs.
Jį prispaudė automobilis
Lodzės dirbtuvėse 18-metis jaunuolis gavo nurodymą išmontuoti vairo mechanizmą „Mercedes Sprinter“ automobilyje. Transporto priemonė stovėjo aikštelėje prieš dirbtuves. Darbuotojas paėmė raktus ir domkratu pakėlė dešinės pusės priekinę automobilio dalį, tada parėmė mediniu blokeliu, pastatytu tiesiai ant žemės.
Nukentėjusysis varžtus atsukinėjo gulėdamas. Automobilis, pakeltas domkratu, ir paremtas mediniu blokeliu, neužtrauktu rankiniu stabdžiu ir neužblokuotais galiniais ratais nuslydo nuo keltuvo ir medinio blokelio bei prispaudė darbuotoją. Jėgą, su kuria buvo prispaustas darbuotojas, padidino anksčiau demontuotas kairysis automobilio ratas dėl kurio pasidarė minimalus tarpas tarp žemės ir važiuoklės.
Į įvykio vietą atskrido greitosios pagalbos sraigtasparnis ir išgabeno sužeistąjį į ligoninę, kurioje jis mirė nuo kaukolės sužalojimo.
Darbo inspektorius nustatė šias nelaimės priežastis: transporto priemonės remontas ne tam skirtoje vietoje, veiksmingos apsaugos trūkumas – pakėlus automobilį, neužtikrintas automobilio stabilumas, apsaugų nebuvimas po galiniais ratais, neužtrauktas rankinis stabdis, atramų, kurios stabiliai prilaikytų pakeltą automobilį nebuvimas, saugaus darbo instrukcijos prieš demontavimo darbus nesilaikymas, darbo, keliančio pavojų sveikatai, vairo sistemos demontavimo darbų instrukcijos nepaisymas – darbuotojo buvimas neleistinoje vietoje (po pakeltu automobiliu), lengvabūdiškas nukentėjusiojo požiūris į pavojų. Darbdavys tuo metu turėjo nedarbingumo lapelį ir skirstė darbą darbuotojams, nepaskirdamas prižiūrinčiojo darbą asmens.
Visos šios priežastys lėmė jauno žmogaus žūtį, kuris buvo tik pradėjęs savo profesinę veiklą.
Žinoti priežastis ir jų vengti
Žemiau pateikiamas sąrašas labiausiai paplitusių nelaimingų atsitikimų dirbtuvėse, kuris sudarytas remiantis Centrinės darbo saugos instituto duomenų sąrašais. Taip pat nurodomos priemonės.
Įvykio priežastis | Labiausiai paplitusios priežastys | Prevencinės priemonės |
Įkritimas į apžiūros kanalą | Neatidumas, skubėjimas, išsiblaškymas, tinkamo ženklinimo nebuvimas, atviras nenaudojamas kanalas | Būtinas darbuotojų mokymas, vadovų priežiūra, rami darbo atmosfera, nenaudojamų kanalų uždengimas |
Paslydimas, užkliuvimas, nugriuvimas | Neatidumas, skubėjimas, įspėjamųjų ženklų nebuvimas darbuotojų judėjimo kelyje, slidžios substancijos ant grindų, daiktai ant grindų | Būtinas darbuotojų mokymas, nedelsiant pašalinti išsipylusią alyvą ir kitus skysčius, sutvarkyti išmontuotus elementus, elementų, už kurių galima užkliūti, ženklinimas. |
Sužeidimai, padaryti elektrinių įrankių | Neatidumas, skubėjimas, asmeninių saugos priemonių nepaisymas, vaizduotės ir galimų pasekmių stoka | Būtinas darbuotojų mokymas, nesaugus įrankių laikymas, asmeninės saugos priemonės naudojimas |
Prispaudimas automobiliu | Neužtikrintas transporto priemonės saugumas, remonto darbai ne tam skirtoje vietoje, neatsargus manevravimas, darbuotojo buvimas netinkamoje vietoje, pašalinių asmenų buvimas | Transporto priemonės saugumo užtikrinimas, darbuotojų priežiūra, mokymai, neturi būti pašalinių asmenų |
Akių pažeidimai, atliekant šlifavimo, gręžimo, suvirinimo darbus t.t | Akinių nedėvėjimas, saugos priemonių nepaisymas, skubėjimas | Apsauginių akinių dėvėjimas, darbuotojų priežiūra |
Pėdų prispaudimas sunkiu daiktu keliant ar pernešant | Neteisingas pakėlimo ar pernešimo būdas, neatsargumas, saugos taisyklių nepaisymas | Mokymai, darbuotojų priežiūra |
Keltuvo gedimas, automobilio nuslydimas nuo keltuvo | Netinkamas kėlimo įrenginių stovis, saugos taisyklių nepaisymas | Sisteminga keltuvų kontrolė, sugadintų priemonių nenaudojimas, darbuotojų mokymas ir jų priežiūra |
Tikimės, kad mūsų skaitytojai žino, kaip išvengti visų šių pavojų ir grėsmių. Šiais nervingo gyvenimo būdo laikais pasitaiko, kad skubant dažnai nepaisoma saugumo taisyklių. Nes tūkstantį kartų pasisekė. Atminkime, jog viskas iki tam tikro laiko.
Traumos ir buvimas ligoninėje išjungs mus iš darbo keletui mėnesių. Jau nekalbant apie traumą, nulėmusią invalidumą. Pasirūpinkite savimi, atsiminkite, kad gyvybę ir sveikatą mes turime vieną.
Komentarai