Nuolatos tobulinant vidaus degimo variklius, didėja terminės ir mechaninės šios konstrukcinės dalies apkrovos ir kartu mažėja jos dydis. Siekiant įgyvendinti aukščiausius reikalavimus, būtina pasitelkti pažangiausias technologijas. Technologijos pradėtos taikyti liejant paprastus žiedus, po to sekė plieniniai žiedai ir pagaliau prieita prie dilimą mažinančių dangų.
Jau prieš daugelį metų bendrovė „Nippon Piston Ring“ pradėjo kurti dilimui atsparias PVD dangas. PVD – tai fizikinis garų nusodinimas (angl. Physical Vapour Deposition), vakuuminė padengimo technologija, kurią taikant kietieji medžiagos sluoksniai nusodinami tiesiai ant stūmoklio žiedo paviršiaus.
PVD dangos ypač atsparios dilimui, kadangi sluoksnio struktūra labai tvirta (1 400–2 200 Hv) ir tanki. Dar vienas pranašumas – ypač lygus paviršius, dėl to labai sumažėja trintis.
Šiandien PVD technologija dengti žiedai sėkmingai naudojami daugelyje sričių, ypač krovininėse transporto priemonėse, kurių rida daugiau kaip 1 mln. km, ir šiuolaikiniuose dideles apkrovas patiriančiuose dyzeliniuose varikliuose.
Vis dažniau PVD technologijos naudojamos ir benzininiuose varikliuose. Žiedo kontūras naudojamas ilgesnį laiką, kadangi jis ypač atsparus dilimui. Pavyzdžiui, PVD būdu padengtuose alyvos nubraukimo žieduose tai leidžia ir toliau mažinti žiedo įtempimą, todėl gerokai sumažėja trintis.
Dėl pažangios PVD technologijos „NPR of Europe“ gali pasiūlyti mažos trinties ir kartu labai atsparius dilimui stūmoklių žiedus. Taip „NPR of Europe“ svariai prisideda prie labai ekonomiškų ir ilgiau veikiančių variklių tobulinimo!
Komentarai