Kasdien į šalies gatves išrieda labai daug automobilių. Tačiau nė vienas iš jų nėra amžinas ir anksčiau ar vėliau neišvengs gedimo. Žinoma, tinkamai ir atsakingai prižiūrint automobilį, gedimus galima pavėlinti, bet galiausiai jų vis tiek atsiras. Dažniausiai pasitaikantys ir sunkiausi yra variklio gedimai. Ateina laikas atlikti kiekvieno eksploatuojamo variklio kapitalinį remontą, nes jis pradeda „valgyti“ tepalus, skleisti keistus ir neaiškius garsus, tepaluotis, skleisti melsvos spalvos išmetamąsias dujas, o ir dinamika variklio jau nebe tokia pati, kaip buvo kadaise.
Kapitalinis variklio remontas – tai susidėvėjusių detalių pakeitimas naujomis, grąžinant variklio technines charakteristikas į gamintojo nurodytas. Aptarsime labiausiai dylančias variklio detales.
Variklio galvutė
Paskirstymo velenėlis – jis skirtas įsiurbimo ir išmetimo vožtuvams reikiamu momentu atidaryti ir uždaryti. Per ilgą laiką nuo trinties dyla velenėlio kumšteliai, dėl to prastėja variklio dinamika. Šis velenėlis turi ir slydimo guolius, kurių nusidėvėjimą taip pat išduoda deganti alyvos slėgio lemputė ir bildėjimas viršutinėje variklio dalyje.
Vožtuvai – jie atsakingi už dujų tiekimo kanalų atidarymą ir uždarymą bei degimo kameros sandarinimą uždegimo ir suspaudimo taktų metu. Dylant paskirstymo velenėliui, pamažu didėja tarpelis tarp velenėlio kumštelio ir vožtuvo stūmiklių, todėl dėl sutrumpėjusio vožtuvo atidarymo laiko ir pablogėjusio pripildymo koeficiento sumažėja variklio galia. Šią problemą išduoda intensyvus barškėjimas variklio galvutėje, priklausantis nuo variklio sūkių.
Vožtuvų lizdai – jie dyla dėl netvarkingų tarpelių tarp velenėlio kumštelio ir vožtuvų stūmiklių.
Kreipiamosios vožtuvų įvorės – nors šios detalės yra gaminamos iš medžiagų, pasižyminčių geromis slydimo savybėmis, dėl nuolatinės beveik sausos trinties taip pat dyla ir su laiku atsiranda didesnis, nei priklausytų, laisvumas.
Variklio blokas
Stūmoklių žiedai – jie atsakingi už degimo kameros atskyrimą nuo alyvos karterio. Dėl susidėvėjusių žiedų prarandama galia (dėl slėgių nuostolių), padidėja alyvos sąnaudos.
Stūmokliai – jie paverčia degimo slėgį mechaniniu judesiu, todėl ši detalė yra veikiama didelių terminių ir fizinių jėgų, dyla dėl trinties į cilindro sieneles.
Alkūninio veleno ir didieji švaistiklių slydimo guoliai – šios detalės yra nuolatos tepamos alyva ir palengvina alkūninio veleno sukimąsi. Apie jų nusidėvėjimą praneša deganti alyvos slėgio lemputė ir bildėjimo garsas variklio apačioje.
Paminėjome tik labiausiai dylančias variklio dalis, kurios, reguliariai prižiūrint variklį (t. y. laiku keičiant tepalus, filtrus, žvakes, esant tvarkingai kuro sistemai), eksploatuojamos ilgai ir jų remontuoti ar keisti nereikia.
Komentarai