„Federal-Mogul Holdings Corporation“ (NASDAQ: FDML) padalinys „Federal-Mogul Powertrain“ sukūrė pirmąją pasaulyje stūmoklio viduje veikiančią aušinimo technologiją, kurios esmė – visam laikui užsandarinta aušinimo skysčio kamera, įtaisyta pačios bendrovės gaminamo galingų dyzelinių variklių stūmoklio „Monosteel“® galvutėje. Prekės ženklu „EnviroKool“TM paženklinta technologija atveria galimybę stūmokliams veikti esant darbinei temperatūrai, kuri 100 °C viršija dabartines ribas. Žinoma, toks eksploatavimas įmanomas tik naudojant ypač atsparius oksidacijai plieno lydinius ir apsaugines galvutės dangas.
„Ateityje bus gaminami dyzeliniai varikliai, kurių degimo procesas bus efektyvesnis ir kurie pasižymės didesne galia, dirbs esant aukštesnei degimo kamerų temperatūrai, tačiau variklių gamintojai kol kas susiduria su stūmoklių galvutės temperatūros apribojimais, – pasakojo „Federal-Mogul Powertrain“ vyriausiasis Technologijų skyriaus vadovas Gianas Maria Olivettis. – „EnviroKool“ atveria galimybę padidinti temperatūrą nepakenkiant stūmoklio atsparumui ar ilgaamžiškumui.
„EnviroKool“, užtikrinanti puikų aušinimo efektyvumą ir nedidelį svorį, yra naujausias bendrovės „Federal-Mogul Powertrain“ sukurtos ir praktikoje labai pasiteisinusios technologijos „Monosteel“® variantas. Trintinio suvirinimo metodu plieniniame stūmoklyje pagaminamas aušinimo kanalas, kuris gamybos metu užpildomas aukštos temperatūros alyva bei inertinėmis dujomis ir visam laikui užsandarinamas įvirinamu kamščiu. Technologija „Enviro-Kool“ leido bendrovei „Federal-Mogul Powertrain“ įveikti temperatūros apribojimus, būdingus įprastiniams atviriesiems kanalams, kuriuose šiluma perduodama per variklio tepimo alyvą.
„Jei variklinė alyva stūmoklio alyvos aušinimo kanale ilgą laiką veikiama aukštesnės temperatūros, ji ima irti ir joje kaupiasi anglis. Dėl to sumažėja aušinimo efektyvumas ir didėja perkaitimo pavojus, – pasakoja „Federal-Mogul Powertrain“ Projektavimo ir technologijų skyriaus direktorius Keris Westbrooke. – Ypač didelis „EnviroKool“ kanale esančio aušinimo skysčio atsparumas aukštai temperatūrai leidžia patikimai perimti didesnį karštį, kuris iš galvutės apačios (ten temperatūra yra žemesnė) pašalinamas įprastinės aušinimo alyvos čiurkšle.“
Aušinimo kanale nesikaupia anglis, todėl šilumos išsklaidymo efektyvumas išlieka nepakitęs per visą stūmoklio eksploatavimo laikotarpį. Naujoji technologija yra tokia efektyvi, kad alyvos srautą į purkštukus galima sumažinti 50-čia procentų, taip sumažinant alyvos siurblio apkrovą, veikimo triukšmą ir pagerinant variklio efektyvumą. Šiluma sklaidoma ne tik per kaištį, stūmoklio kraštą ir žiedų paketą, bet papildoma jos dalis pašalinama ir alyvos čiurkšlėmis.
„Federal-Mogul Powertrain“ jau skyrė 1 400 valandų bandymams, kurių metu tyrė galingus variklius su juose įmontuotais stūmokliais „EnviroKool Monosteel“. Su keliais užsakovais jau kuriamos plėtros programos, pagal kurias per artimiausius penkerius metus bus pradėta variklių gamyba.
„EnviroKool“ yra viena iš daugybės naudojamų technologijų, padedančių mūsų užsakovams gaminti mažesnį anglies pėdsaką paliekančius variklius ir mašinas, nemažinant jų ilgaamžiškumo, patvarumo ar nebloginant darbinių charakteristikų“, – užbaigė K. Westbrooke.
2016 metų rugsėjo 21–29 dienomis Vokietijos mieste Hanoveryje vykusioje IAA parodoje „Federal- Mogul Powertrain“ pristatė seriją stūmoklių, skirtų galingiems dyzeliniams varikliams.
Komentarai