Kinų elektromobilių plėtra vyksta pilnu tempu, o vienas iš ypač „plintančių” rinkoje prekės ženklų yra BYD. Trumpai analizuojame modelio Seal istoriją ir pristatome potencialiai jame kylančias problemas bei gamyklos defektus.
BYD Seal trumpai. Iš kur atsirado šis modelis?
BYD Seal atsirado kaip pagrindinis modelis ambicingoje BYD globalinėje plėtroje, paremtoje bendrovės patirtimi akumuliatorių technologijose. Jo kūrimas ir pristatymas rinkai atspindi strateginį prekės ženklo posūkį link labiau į dizainą orientuotos ir technologiškai pažangesnės produktų linijos.
Seal projektas pirmą kartą buvo pristatytas kaip „Ocean-X Concept” 2021 m. rugsėjį, signalizuodamas naują estetinį prekės ženklo kryptį. Serijinis modelis įkūnija dizaino filosofiją „Ocean aesthetics”, tiesiogiai semiantis įkvėpimo iš šio koncepcinio automobilio, su žemu klirensu. Įdomu tai, kad į vizualinį dizainą buvo įtrauktas Wolfgang Egger, automobilių stilistas, anksčiau dirbęs tokioms markėms kaip Alfa Romeo, Audi ir SEAT.
BYD Seal iš pradžių buvo pristatytas Kinijoje 2022 m. gegužę, o pristatymai prasidėjo 2022 m. rugpjūtį. Po sėkmės vidaus rinkoje, BYD pradėjo globalią plėtrą. Seal buvo pristatytas Brazilijos rinkai 2023 m. rugpjūčio 30 d. ir tapo prieinamas keliose Europos šalyse 2023 m. rugsėjį. Didžiojoje Britanijoje prekės ženklas įėjo į lengvųjų automobilių rinką su modeliu Atto 3, greitai pristatydamas kitus modelius, tokius kaip Dolphin ir Seal, kas prisidėjo prie neįtikėtino pardavimų augimo daugiau nei 650% 2024 metais.
Pats Seal pristatymo į globalias rinkas greitis ir platus aprėptis trumpu laiku pabrėžia agresyvią BYD strategiją nustatyti dominuojantį globalų buvimą elektrinių transporto priemonių sektoriuje. Ši sparti plėtra paveiks ne tik pardavimų apimtis, bet ir greitą prekės ženklo atpažįstamumo bei rinkos dalies kūrimą įvairiuose regionuose.
Elektronika ir akumuliatorių šiluminis valdymas
Nors BYD Seal apskritai laikomas stipriu konkurentu elektrinių transporto priemonių rinkoje, savininkų ir recenzentų nuomonės rodo keletą pasikartojančių problemų, daugiausia susijusių su programine įranga, sąveika su įkrovimo infrastruktūra ir pradiniu kokybės kontrolės.
Skundai dėl ADAS sistemų
Nuoseklus vartotojų skundas yra Seal saugos pagalbos sistemų pobūdis. Šios funkcijos vertinamos kaip erzinančios. Konkretūs problemos apima automatinį stabdymą, kuris gali įsijungti be reikalo. Juostos asistentas gali pasimesti esant daugiau kliūčių, o kelių ženklų atpažinimo sistema kartais gali neteisingai užfiksuoti ženklus.
Plačiai paplitę ADAS sistemų skundai gali rodyti reikšmingą BYD programinės įrangos kalibravimo nesubrendimo sritį. Nors išsamaus ADOS paketo įtraukimas prisideda prie aukštų saugumo įvertinimų (pvz., Euro NCAP), jų įkyrus ir dažnai nebaigtas veikimas, kartu su ilgalaikių nustatymų trūkumu, kuria frustruojantį vartotojo patirtį. Tai rodo, kad BYD pirmenybę teikė funkcijų įtraukimui, o ne sklandžiai integracijai ir naudojimo paprastumui. Tai yra į programinę įrangą orientuota problema, kuri tikėtinai gali būti išspręsta būsimais Over-The-Air (OTA) atnaujinimais, tačiau yra dabartinis trūkumas kasdieniam naudingumui.
Akumuliatorių šiluminis valdymas skirtingomis klimato sąlygomis ir įkrovimo problemos
Reikšminga ir pasikartojanti problema yra Seal akumuliatorių šiluminis valdymas. Vartotojai praneša, kad akumuliatorius gali perkisti po keliolikos minučių įkrovimo net esant vidutinėms temperatūroms, kas lemia rimtą įkrovimo greičio slopinimą, o net ir galios „slopinimą” važiavimo metu. Vasaros sąlygomis atsirado šiluminio valdymo pranešimai, sukeliantys galios sumažinimą net esant žemesniems įkrovos lygiams.
Vartotojai plačiai praneša, kad BYD Seal retai, jei apskritai, pasiekia deklaruojamą 150 kW įkrovimo greitį. Dažniausiai sujungimas yra nestabilus, galia staigiai nukrenta ir išsilaiko žemame lygyje.
Yra pranešimų apie akumuliatorių perkaitimą ir slopinimą įkrovimo metu. Situacija nėra atsitiktinė ir priklausoma nuo klimato: tai nutiko vairuotojui tiek Australijoje, esant 35 laipsnių karščiui, tiek Norvegijoje, esant 13 laipsnių Celsijaus temperatūrai. Tai rodo modelio šiluminio valdymo sistemos silpnumą ir gali būti suvokiama kaip kritinis elektrinės transporto priemonės defektas, nes tiesiogiai paveiks įkrovimo efektyvumą, žymiai pailgina proceso laiką, o net gali apriboti transporto priemonės našumą. Protingo išankstinio kondicionavimo trūkumas dar labiau gilina šią problemą, statyant gamintoją į aiškiai nepalankią padėtį, palyginti su konkurentais, turinčiais ištikesinesnį šiluminį valdymą.
Gamyklos defektai ir „logistikos rūpesčiai”
Ataskaitos rodo, kad kai kurie į Europą išsiųsti BYD automobiliai turėjo pelėsio problemų. Tai nebuvo priskirta gamybos defektams, bet tinkamo pelėsio šalinimo apdorojimo trūkumui po ilgalaikio saugojimo drėgnomis sąlygomis. Panašiai Tailande, kur BYD yra populiarus, atsirado skundų dėl lupančių dažų ir plastiko. Šios problemos taip pat klasifikuojamos kaip susijusios su logistika, o ne su defektais, o prekės ženklo direktorius „The Wall Street Journal” palygino situaciją su „ėjimu į padorų restoraną ir suradus atskilusį lėkštę”.
Oficialūs atšaukimai iš rinkos (recalls)
BYD Seal atveju buvo nustatyti du oficialūs atšaukimai:
• Dėl kombinuoto skaitiklio: Dėl netinkamos programinės įrangos, nereikalingi duomenys kelis kartus įrašomi į atminties įrenginį vairuotojo laikrodžiuose. Jei tai nutiks, monitorius už vairo neįsijungs kartu su uždegimu.
• Dėl dangčio tvirtinimo: Temperatūros pokyčių poveikiu gali įvykti priekinio dangčio juostės deformacija, potencialiai sukelianti plyšius, atlaisėjimą, o net atsiskyrimą nuo transporto priemonės. Priežastis turėtų būti klaidingas priekinio dangio tvirtinimo formavimas.
Nors tai konkrečiai neliečia Seal, BYD išleido reikšmingą atšaukimą beveik 100 000 Dolphin ir Yuan Plus (Atto 3) modelių Kinijoje. Šis atšaukimas liečia defektinį elektroninį vairo kolonėlės valdymo bloką (CEPS), kuris galėtų išvystyti mikro įtrūkimus, sukeliančius perkaitimą, trumpuosius jungimus ir galimą gaisro pavojų. Tai buvo didžiausias BYD atšaukimas iki šiol, paveikęs daugiausia 2023 metais pagamintus modelius, o BYD pareiškė, kad problema atrodo ištaisyta naujesnėse gamybos serijose. Bendrovė nepatvirtino, ar tai paveiks ir eksportinius modelius.
Apibendrinimas. Ar verta rinktis BYD Seal?
BYD Seal atstovauja galingam įėjimui į globalią elektrinių transporto priemonių rinką, demonstruodamas reikšmingą BYD technologinį kompetentingumą. Tačiau, kaip ir bet kuris naujas modelis, ypač iš sparčiai besivystančio prekės ženklo, gali pasižymėti problemomis dar pirmųjų savininkų.
Potencialūs riskai apima frustraciją, susijusią su dabartiniu ADAS programinės įrangos ir informacijos-pramogų sistemos stoviu, nenuoseklų ir dažnai lėtesnį nei deklaruotos vertės įkrovimą bei neatskiriamą neapibrėžtumą dėl ilgalaikio patikimumo ir perpardavimo vertės santykinai naujam modeliui iš sparčiai besivystančio prekės ženklo. Besivystantis serviso tinklas ir galimi dalių pristatymų vėlavimai kai kuriuose regionuose taip pat sudaro praktinius klausimus.
Privalumai apima aukštai konkurencingą kainą savo segmente, pažangų ir saugų akumuliatorių technologiją (Blade Battery, CTB), paremtą išsamia garantija, patogų ir apskritai gerai įrengtą interjerą, našumą bei aukštus Euro NCAP saugumo įvertinimus. Būsimų programinės įrangos patobulinimų potencialas per Over-The-Air atnaujinimus suteikia vilties išspręsti dabartinius problemas.
Komentarai